וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרהזניקה: החיסון שפיתחנו יעיל עד 90%

מירב כהן ורויטרס

23.11.2020 / 9:33

החברה הבריטית הודיעה על תוצאות הניסוי של החיסון שהיא מפתחת עם אוניברסיטת אוקספורד. היעילות הרבה ביותר נמצאה כשהחיסון ניתן בחצי מנה ולאחר כחודש במנה מלאה, ובסך הכול היעילות הממוצעת הייתה של 70%. ישראל כבר הודיעה שסיכמה על רכישת 10 מיליון מנות מהחברה

בווידאו: החיסון לקורונה של אסטרהזניקה ואוקוספורד יעיל עד 90%/צילום: רויטרס

חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה הודיעה היום (שני) כי החיסון לקורונה, שפיתחה בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, יעיל בשיעור של עד 90% במניעת הדבקה.

לפי תוצאות המחקר, היעילות המירבית של החיסון מגיעה אם ניתנת חצי מנה, ואז מנה מלאה בהפרש של חודש לפחות. הניסוי הגדול נערך בבריטניה ובברזיל. עוד עולה מתוצאותיו, כי אם ניתנות שתי מנות מלאות בהפרש של חודש לפחות, יעילות של החיסון עומדת על 62% בלבד, וממוצע של שני משטרי החיסונים הביא ליעילות של 70%.

עוד נמסר מהחברה כי לא נרשמו תוצאות לוואי משמעותיות בשני המקרים. המידע מבוסס על 131 נדבקים שקיבלו את החיסון ועל אלו מקבוצת הבקרה שקיבלו זריקה נגד דלקת קרום המוח.

לפני שלושה ימים ישראל סיכמה עם החברה על רכישת 10 מיליון מנות מחיסוניה. היתרון המסתמן במינון המופחת הוא שככל הנראה ישראל תוכל לחסן יותר אנשים בכמות החיסונים שנרכשה.

מבחנה עם חיסון של חברת אסטרהזניקה - 20 נובמבר 2020. רויטרס
עוד פריצת דרך במאבק במגיפה. החיסון הניסיון של אסטרהזניקה/רויטרס

ממצאי הניסוי של החברה הבריטית מבשרים על פריצת דרך נוספת במאבק במגיפה העולמית, שהרגה קרוב ל-1.4 מיליון איש ברחבי העולם וטלטלה את הכלכלה הגלובלית. בשבועות האחרונים הודיעו החברות האמריקניות פייזר ומודרנה כי החיסונים שהן מפתחות לווירוס נמצאו יעילים ביותר מ-90%.

מנכ"ל החברה, פסקל סוריוט, אמר כי "החיסון הזה יעיל ביותר נגד הנגיף וישפיע באופן מידי על מצב החירום הבריאותי".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי אלו "חדשות מרגשות במיוחד". אתמול דווח כי בריטניה עשויה לתת עוד השבוע אישור לשימוש בחיסון של פייזר.

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר כי "הנתונים האלו מראים שהחיסון במינון הנכון יכול להיות עד 90% יעיל". הוא הוסיף כי "יש לנו הזמנה של מאה מיליון מנות ואם הכול ילך כשורה, עיקר הפריסה תהיה בשנה החדשה". בריטניה הזמינה מאה מיליון מנות חיסונים של אוקספורד, הזולים משמעותית מאלו של מתחריה וקלים יותר לאחסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully