וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בשוויץ: תומכת דאעש דקרה ותקפה 2 אנשים בחנות כלבו

25.11.2020 / 11:09

המחבלת, בת 28, נעצרה אחרי שעוברי אורח השתלטו עליה בחנות כלבי בעיר לוגאנו. היא הייתה מוכרת לשירותי הביטחון עוד מ-2017. אחד הנפגעים נפצע קשה, אך הוא לא בסכנת חיים

בווידאו: זירת מתקפת הטרור בוינה/צילום: רויטרס

שני בני אדם נפצעו בפיגוע בחנות כלבו בעיר לוגאנו שבשוויץ - כך אמרה אתמול (שלישי) המשטרה המקומית, שעצרה אישה שהייתה מוכרת לרשויות בתור ג'יהאדיסטית. היא דקרה את אחד האנשים בצוואר ואחזה במישהו אחר בגרון. המחבלת, בת 28, נעצרה אחרי שעוברי אורח השתלטו עליה עד בוא המשטרה. עדי ראיה סיפרו כי היא אמרה שהיא חברה בדאעש במהלך הפיגוע.

התביעה הפדרלית בקנטון טיצ'יני הדובר איטלקית שבדרום שוויץ אמרו כי נפתחה חקירה בחשד למתקפת טרור. לפי המשטרה הפדרלית, המחבלת הייתה מוכרת עוד מחקירות שנעשו ב-2017. אחד הנפגעים נפצע קשה, אך הוא לא בסכנת חיים, ואילו השני נפצע קל.

שוויץ הניטרלית לא חוותה פיגועים גדולים כמו מדינות אחרות ביבשת, שקראו להידוק הפיקוח על הגבולות באיחוד האירופי אחרי שורת מתקפות בפריז, ניס ווינה בתוך חודש. עם זאת, היא זיהתה מאות תושבים המהווים איום ולוחמים שהצטרפו לשדות קרב ברחבי העולם. החודש נעצרו שני אנשים ליד ציריך בחשד למעורבות בפיגוע הירי בווינה, שבו נהרגו ארבעה אנשים.

שוטרים סורקים בזירת אירוע הירי בבייל, שוויץ 12 בנובמבר 2020. רויטרס
כוחות משטרה בעיר בייל, בשבוע שעבר/רויטרס

בספטמבר נשלח ל-50 חודשי מאסר "האמיר של ווינטרת'ור", שתואר בתור פעיל קיצוני בולט והורשע בקשרים לדאעש.

באותו החודש נרצח בדקירות אזרח פורטוגל במערב המדינה, ואזרח המדינה מומצא טורקי נעצר בחשד שהתקיפה הייתה על רקע טרוריסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully