וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטרפה למערב אירופה: שוויץ אוסרת על אפליית קהילת הלהט"ב

אחרי פרצה בחוק, העביר הפרלמנט במדינה השמרנית תיקון שירחיב את ההגדרה לגזענות. הימין הקיצוני התנגד ואסף די חתימות למשאל עם, אך המצביעים דחו זאת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אזרחי שוויץ הצביעו בעד הרחבת החוק למאבק בגזענות כך שיכסה גם נטייה מינית - כך עולה ממדגם שפורסם היום (ראשון) במדינה. שוויץ השמרנית, בניגוד לרבות משכנותיה במערב היבשת, לא הגנה עד היום באופן ספציפי על קהילת הלהט"ב מפני אפליה.

ב-2018 העביר הפרלמנט חוק המרחיב את ההגדרה לגזענות שסגר פרצה חוקית בו, כך שהעוברים עליו ייענשו בעד שלוש שנות מאסר. עם זאת, מתנגדיו, בהם חברי מפלגת העם השוויצרי הימנית קיצונית, אספו את 50 אלף החתימות הדרושות למשאל עם במסגרת הדמוקרטיה הישירה של שוויץ, אך הם הפסידו בו. הם טוענים שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי. היא המפלגה היחידה מכל המפלגות הגדולות במדינה שהתנגדו לחוק.

"זהו יום היסטורי", אמר מתיאס ריינארד, חבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של שוויץ, שיזם את הרפורמה, לערוץ RTS 1."זהו סימן אדיר עבור כולם ועבר כל מי שהיה קורבן לאפליה", אמר.

שלט לטובת שינוי חוק העונשין לפני משאל העם בנושא חוק האנטי-הומופוביה בג'נבה, שוויץ, 6 בפברואר 2020.. רויטרס
שלט תמיכה בתיקון לחוק בז'נבה/רויטרס

בנוסף לכך, המצביעים דחו בפעם השנייה יוזמה שקראה לכך ש-10% מהדירות החדשות שנבנות יוקצו לקואופרטיבים ללא מטרות רווח, במטרה להפחית את יוקר המחייה.

עוד בוואלה!

איינשטיין מוציא לשון: שוויץ הציגה את מטבע הזהב הקטן בעולם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully