וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איינשטיין מוציא לשון: שוויץ הציגה את מטבע הזהב הקטן בעולם

שוויץ ייצרה את המטבע הקטן בעולם, שעליו חרוט פרצופו של הפיזיקאי המפורסם אלברט איינשטיין. לפי המטבעה הלאומית במדינה, המטבע המזערי, בקוטר 2.95 מילמטר ובמשקל 0.063 גרם, הוצג במטרה להנציח את דמותו של המדען המפורסם, שהיה אזרח שוויצרי

צילום: רויטרס

(בוידאו: הישג למפלגת הירוקים בבחירות לפרלמנט השוויצרי)

המטבעה הלאומית של שוויץ יצרה והציגה השבוע את מטבע הזהב הקטן בעולם, שעליו חרוט פרצופו של הפיזיקאי המפורסם אלברט איינשטיין. המטבע שהוצג קטן במיוחד, בקוטר 2.95 מילמטר בלבד ובמשקל 0.063 גרם, ועל מי שמחזיק בו להסתכל עליו מקרוב מאוד כדי לראות את פרצופו של הפיזיקאי.

ערכו הנומינלי של המטבע הוא כ-26 סנט אמריקנים, השווים לכ-90 אגורות, וניתן להזמינו מאתר האינטרנט של המטבעה הלאומית של שוויץ. לפי המטבעה, יוצרו 999 מטבעות מסוג זה, כשהמטרה מאחורי יצירתם היא להנציח את דמותו של איינשטיין ולשבח את עבודתו.

שוויץ הציגה את מטבע הזהב הקטן בעולם עם פורטרט של איינשטיין, 25 בינואר 2020. benjamin zurbriggen fotografie, אתר רשמי
מטבע הזהב הקטן בעולם/אתר רשמי, benjamin zurbriggen fotografie

אלברט איינשטיין נולד ב-1879 באולם שבדרום גרמניה, הוא הביא למהפכה בפיזיקה עם "תורת היחסות", המתארת את היחס בין מסה לאנרגיה. תורת היחסות הפרטית יחד עם תורת השדות הקוונטית מהווה את הבסיס התאורטי של המודל הסטנדרטי של פיזיקת חלקיקים. מודל זה, יחד עם תורת היחסות הכללית, נחשב כבסיס התאורטי לכלל הפיזיקה.

איינשטיין, שהגיע ממשפחה יהודית, העביר חלק מחייו בשוויץ וקיבל אזרחות שווייצרית ב-1901. הוא חי בעיר ברן שבשוויץ בין 1905-1903, ושם פיתח את תורת היחסיות שלו. מהמטבעה הלאומית נמסר כי בהשראת המדען המפורסם, הם רצו לקבוע שיא עולמי בייצור המטבע הקטן ביותר בעולם עם "מצויינות והתמדה כמו איינשטיין".

עוד בוואלה!

רעידת אדמה בטורקיה: לפחות 18 הרוגים; הרעש הורגש גם בישראל

לכתבה המלאה
אלברט איינשטיין. ערוץ ההיסטוריה,
שינה את עולם הפיזיקה/ערוץ ההיסטוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully