וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב של גפני נגד "הורה 1" ו"הורה 2" בטפסים הממשלתיים: "תפיסות רדיקליות"

24.11.2020 / 16:04

בהצעת חוק שהגיש בכיר יהדות התורה נכתב כי הנוסח בטפסים רשמיים של משרדי ממשלה יישאר "אב" ו"אם", ולא לפי הנוסח אותו הורו השרים גנץ וניסנקורן לשנות במשרדיהם. לפי גפני, הכרזת בכירי כחול לבן "מנוגדת לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית"

בווידאו: הכנסת הצביעה נגד הצעת חוק לקידום זכויות להט"ב/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, הגיש היום (שלישי) הצעת חוק לפיה בטפסים רשמיים של משרדי הממשלה ורשויות ציבוריות ייכתב "אב" ו"אם" ולא "הורה 1" ו"הורה 2". הצעת גפני באה בתגובה להחלטתם של בכירי כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן, לשנות את טפסי משרדיהם מהנוסח המסורתי הנהוג כיום, לנוסח החדש כהכרה בקהילה הגאה.

"בניגוד לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, הכריזו מספר שרים על כוונתם לשנות את הטפסים הממשלתיים בהתאם לתפיסות רדיקליות ולשנות את המונח 'שם האב' ו'שם האם' ל'הורה 1' ול'הורה 2'", הסביר גפני את הצעת החוק. מוצע לקבוע בחוק כי בכל טופס ממשלתי בו נדרש לציין את שמות ההורים, יירשם המונח "שם האב" ו"שם האם".

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני במהלך כינוס הועדה 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
נלחם בהצעת החוק של ח"כ להב-הרצנו. גפני/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

השינוי שהובילו גנץ וניסנקורן בא לאחר שנאלצו להצביע בקריאה טרומית נגד הצעת חוק של ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), שמטרתה הפוכה מזו של גפני - לחייב לכתוב בטפסים רשמיים של המדינה "הורה 1" ו"הורה 2". כמעט כל חברי כחול לבן נעדרו מההצבעה, פרט ליו"ר הסיעה ח"כ איתן גינזבורג שהפר אז את המשמעת הקואליציונית, ולמרות זאת הצעת החוק נפלה.

גפני, שזעם על השינוי, שוחח בימים האחרונים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וביקש ממנו להבהיר אם ניתן לעשות שינוי כה גורף. במשרד המשפטים אמרו לוואלה! NEWS כי "רישום הורה הורה עשוי בחלק מן ההקשרים לעורר קשיים מחשוביים או מהותיים, נוכח הצורך לדעת את מינו של ההורה", ולכן, "הוצע לבנות תבנית שתיתן מענה מכבד למשפחות הלהט"ביות, מבלי להיכנס למורכבויות האמורות".

במשרד הסבירו כי הכוונה היא "שהשדה העיקרי יהיה שם ההורה ותחת כל שם הורה יצוין אם הוא אב או אם. לדוגמה: הורה ותחתיו יסומן אב ועוד הורה ותחתיו יסומן אב". עוד הדגישו כי "הצעה זו נבחנת בימים אלה במשרד המשפטים והיא הובאה גם לידיעת משרד הביטחון".

הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020
בני גנץ, אבי ניסנקורן. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
הצעה נגד הצעתם. ניסנקורן וגנץ/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

בסביבתו של ח"כ גפני אמרו כי בכוונתו לקדם את הצעת החוק, למרות התנגדות צפויה של מפלגת כחול לבן ואף שבכנסת הנוכחית כמעט ולא קודמה חקיקה פרטית למעט נושאים שקשורים במאבק בקורונה. לדבריהם, בהתבסס על ח"כים מימינה או מהרשימה המשותפת יהיה ניתן להשיג לכך רוב בהצבעה במליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully