וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום נפיץ: הכנסת תצביע על שתי הצעות שיעמידו את הקואליציה במבחן

27.10.2020 / 22:36

במליאה תעלה הצעה לפיה בטפסים רשמיים ייכתב "הורה 1" ו"הורה 2", כשגורם בכחול לבן העריך כי רוב הח"כים ייעדרו מההצבעה. סיכויי ההצעה לעבור נמוכים, אך החשש לשלום הקואליציה עולה. גם הצעת סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים במערכת המשפט עשויה לעורר משבר

בווידאו: ביטול ההצבעה על ועדת החקירה לפרשת הצוללות/צילום: ערוץ כנסת

בסיעת יש עתיד-תלם קראו הערב (שלישי) לכחול לבן להצביע מחר בקריאה טרומית בעד הצעת החוק של ח"כ יוראי להב הרצנו לפיה בטפסים רשמיים של המדינה ייכתב במקום אב ואם - "הורה 1" ו"הורה 2", זאת כדי לעגן חוקית את "הגיוון הקיים בתא המשפחתי בישראל". גורם בכחול לבן העריך כי רוב חברי הכנסת ייעדרו מההצבעה ויקוזזו עם ח"כים מהאופוזיציה.

בנוסף, במפלגת ימינה הודיעו כי יעניקו חופש הצבעה, אך בפועל חלק מחברי הכנסת של המפלגה קוזזו ואף אחד מהם לא מתכוון לתמוך בהצעה. הסיכויים שההצעה תעבור נמוכים מאוד אך זו מעמידה שוב את הקואליציה במבחן, בתקופה שבה היציבות בה מעורערת.

בנימין נתניהו ו בני גנץ ב מליאת הכנסת | אישור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. כנסת, ירושלים , 15 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
בימינה הודיעו כי יעניקו חופש הצבעה. נתניהו וגנץ במליאת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

הצעה נוספת שעשויה לגרום למשבר בתוך הקואליציה היא הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על ניגודי עניינים במערכת המשפט. בליכוד התחייבו בשבוע שעבר כי ייעדרו מההצבעה, אך כעת התחייבות זו עומדת למבחן בהתאם להצבעה של כחול לבן על הצעת ח"כ להב הרצנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully