וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: בטפסי משרד הביטחון סעיפי האב והאם ישונו ל"הורה 1" ו"הורה 2"

19.11.2020 / 12:22

שר הביטחון הכריז על הצעד "כדי שנוכל לתת לכל האזרחים תחושה שהם חלק", ואף הנחה את שרי מפלגתו לפעול גם לשינוי הטפסים במשרדיהם: "זהו צעד סמלי וחשוב מצידנו -'המדינה', בהכרה בקשת המשפחות ואורחות החיים"

בווידאו: הכנסת הצביעה נגד הצעת חוק לקידום זכויות להט"ב/צילום: ערוץ הכנסת

שר הביטחון, בני גנץ, הורה היום (חמישי) לשנות בטפסי משרד הביטחון את הסעיפים "שם האב ושם האם" ל"הורה 1" ו-"הורה 2".

"בעבודת מטה שנעשית בימים אלו במשרד הביטחון בוחנים את הנושא ונערכים לשינוי הטפסים בהתאם להנחיית השר שביקש להתאימם ולשנותם מ'שם האב והאם' ל'הורה 1 והורה 2'", נכתב בהודעת משרד הביטחון. "לאחר עבודת המטה שצפויה להסתיים בחודש הבא, תחל עבודת ההטמעה בטפסים הרלוונטיים במשרד".

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר בפיקוד הצפון, באוגדה 91, ביחד עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תא"ל שלומי בינדר, 17 בנובמבר 2020. אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון, אתר רשמי
"צעד סמלי וחשוב מצידנו". גנץ וכוכבי באוגדה 91/אתר רשמי, אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

גנץ אמר כי הדבר מהווה "צעד סמלי וחשוב מצידנו - 'המדינה' בהכרה בקשת המשפחות ואורחות החיים. ביקשתי מכל שרי כחול לבן להתחיל בעבודת מטה במשרדיהם, כדי שנוכל לתת לכל האזרחים, בכל המשרדים - תחושה שהם חלק, ומתוקף תפקידי הנחיתי להחיל את השינוי במשרד הביטחון". גנץ גם הורה לשרים המכהנים בממשלה מטעם מפלגתו, כחול לבן, לפעול לשינוי הכיתוב גם בטפסי משרדיהם.

הצעת חוק שעלתה השנה בנושא נדחתה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 48 מתנגדים מול 25 תומכים. מטרת הצעת החוק של ח"כ יוראי להב הרצנו הייתה לעגן חוקית את "הגיוון הקיים בתא המשפחתי בישראל". מרבית חברי כחול לבן נעדרו מההצבעה, פרט ליו"ר הסיעה ח"כ איתן גינזבורג שהפר את המשמעת הקואליציונית ותמך בהצעת החוק. שר המשפטים אבי ניסנקורן לא הצביע למרות שנכח במליאה, ואמר כי מדובר בהצעת חוק ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully