וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בירך, המנכ"ל לא עודכן: אושרו הקלות לרופאים ואחיות שעלו לישראל

עודכן לאחרונה: 22.11.2020 / 23:08

במסגרת המתווה שאושר בממשלה יוסרו חסמים לבעלי רישיונות רפואה ופרא-רפואה מחו"ל. כך, רופאים עולים בעלי ניסיון של חמש שנים יקבלו פטור מבחינה קלינית ואחיות יוכלו להיבחן באופן מעשי כדי להקל על קשיי השפה. מנכ"ל משרד הבריאות: "הטענה שלא עודכן אינה נכונה"

בווידאו: מנהלי המחלקות הפנימיות בביה"ח מוחים על מחסור בכ"א/מערכת וואלה! NEWS

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתה של שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, לשחרור והסרת החסמים להשגת רישיונות רפואה בישראל, העומדים בפני עולים חדשים בעלי רישיונות רפואה ופרא-רפואה מחו"ל.

בעקבות ההחלטה, מאות רופאים, ועוד עשרות צוותי סיעוד ובעלי הכשרה נוספים שעלו לארץ בשנים האחרונות, יקלטו במהירות רבה יותר במערכת הבריאות הציבורית ויגדילו את מצבת כוח האדם בבתי ובקופות החולים בישראל, ויעזרו בתגבור כוח האדם במשבר הקורונה.

מי שלא עודכן בפרטים של המתווה החדש הוא מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי. בהסתדרות הרפואית זועמים על ההחלטה מכיוון שלא התייעצו איתם בטרם הובאה לאישור. "אין דינו של רופא מהמזרח כרופא מהמערב, לא ברמת הלימודים ולא ברמת הרפואה. איך ייתכן שאנחנו מורידים את המוניטין של מעמד הרפואה ונאפשר לעולים לא לגשת למבחן קליני?", טענו.

רופאים ממוגנים במחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק 16 בנובמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
חיזוק למצבת כוח האדם בבתי החולים/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על פי המתווה החדש, רופאים בעלי ניסיון של חמש שנים יקבלו פטור מבחינה קלינית, אחיות בעלות ניסיון יוכלו להיבחן באופן מעשי במקום עיוני כדרך להקלה על קשיי השפה, יוכרו קורסים שנלמדו באופן מקוון ויתבצעו קורסי השלמה לתואר ראשון בקלינאות תקשורת. לצד זאת, יוקמו ועדות מקצועיות לבחינת פטורים נוספים לרופאים, רופאי שיניים, והכרה בתקנים בינלאומיים.

"בעשור האחרון עלו לישראל כעשרת אלף עולים חדשים בעלי הכשרות במקצועות הרפואה והפרא-רפואה, ובכל שנה נקלטים במערכת הבריאות למעלה מ-300 רופאים עולים", הסבירה השרה תמנו שטה. "אני שמחה שהממשלה אישרה את ההחלטה שיזמתי יחד עם ראש הממשלה ושר הבריאות, שכן היא תתרום רבות למאות עולים חדשים שכבר הגיעו לישראל, תעודד ותזרז את עלייתם של אלפים נוספים, ותסייע למערכת הבריאות הציבורית בהתמודדותה עם מגפת הקורונה", בירכה.

עוד בוואלה!

חזי לוי: "משטר דמוקרטי זה טוב, אבל זה לא משרת את המלחמה בקורונה"

לכתבה המלאה

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מיהרו לברך. "אנחנו חייבים להשתדל לסייע לעולים להשתלב בשוק העבודה בישראל, וההצעה הזו היא מיצוי הפוטנציאל התעסוקתי של העולים החדשים בתחום הרפואה. אנחנו נאבקים בזה הרבה שנים, אין שום סיבה שאנשים למשל שבאים מצרפת, הם באים ממערכת בריאות מצוינת מן המתקדמות בעולם, והמכשולים הבירוקרטיים הם מכשולים בירוקרטיים ולא יותר מזה", אמר נתניהו בסיום ישיבת הממשלה.

פנינה תמנו שטה. מרים אלסטר/פלאש 90, אתר רשמי
יוקמו ועדות מקצועיות לבחינת פטורים נוספים לרופאים. פנינה תמנו שטה/אתר רשמי, מרים אלסטר/פלאש 90

זאב פלדמן, מ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, הסביר לוואלה! NEWS כי יש מקום להקל על העולים החדשים אך "אסור להתפשר על רמת הרפואה בישראל". לדבריו, "יש להבטיח שמי שמקבל רשיון לעסוק ברפואה בישראל עומד ברף איכות מתאים".

פלדמן הוסיף כי "לכשישונה מבחן הרישוי לעסוק ברפואה למבחן עיוני ומבחן מעשי, ידרשו כלל הנבחנים לעמוד במבחן העיוני. על פי ההצעה שאושרה היום בממשלה, יבחן משרד הבריאות מתן פטור מהבחינה המעשית לרופאים שיוכיחו ותק של חמש שנים בעיסוק ברפואה". הוא ציין כי "במקרים בהם יעמדו הרופאים ברף הדרישות של משרד הבריאות, יקל הפטור את קבלת הרשיון. אני מניח שמשרד הבריאות יבחן קריטריונים ויגדיר את המדינות בהן ותק של חמש שנים יקנה את הפטור. דרושה בחינה יסודית ומקצועית של הסוגיה כי חשוב להבטיח שרמת הרפואה בישראל תמשיך להיות מצוינת".

מלשכת מנכ"ל משרד הבריאות נמסר בתגובה כי "הטענה שהמנכ"ל פרופ' חזי לוי לא עודכן בפרטי החלטת הממשלה אינה נכונה. גורמי המקצוע במשרד הבריאות ולשכת המנכל עומדים מאחורי ההצעה ותומכים בה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully