וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מתחילת ההקלות: עלייה במספר המאושפזים והחולים הקשים החדשים

עודכן לאחרונה: 22.11.2020 / 10:52

לפי דוח אמ"ן, השבוע נרשמה עלייה ראשונה זה חודש וחצי, והמשך ההקלות בסגר עלול להגביר את התחלואה. כמו כן, הצביע הדוח על מתאם גבוה בין עודף התמותה הכללי בתקופת הקורונה למספר המתים מהנגיף. ביממה האחרונה אובחנו 415 חולים בשיעור של 2.8% חיוביים מהבדיקות שנערכו

בווידאו: פתיחת קניונים בניגוד להנחיות/צילום: ראובן קסטרו, אביב חופי וסוניה גורודיסקי עריכה: אסף דרורי

בשבוע האחרון נרשמה עלייה במספר המאושפזים והחולים הקשים החדשים, לראשונה מאז שהחלו ההקלות בסגר לפני חודש וחצי - כך לפי דוח שפרסם היום (ראשון) מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן. לפי המסמך, הקלות נוספות בתקנות שלא ילוו בהקפדה יתרה על עטיית מסיכות, ריחוק חברתי ואכיפה עלול להגביר את התחלואה, שנמצאת במגמת עלייה בחודש האחרון, וכוללת מאות נדבקים מדי יום.

עוד עולה מהדוח, כי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודש אוקטובר מצביעים על מתאם גבוה בין עודף התמותה בחודשים האחרונים, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים קודמות, לסך המתים מקורונה.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים.

עובדי כללית לוקחים בדיקות קורונה, מודיעין עילית. 22 בספטמבר 2020. יוסי אלוני, פלאש 90, פלאש 90
עלייה בשיעור החיוביים. בדיקות קורונה במודיעין עילית/פלאש 90, יוסי אלוני, פלאש 90

במקביל, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 415 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-328,583. אתמול התקבלו תוצאות עבור 15,343 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 8,479. בבתי החולים מאושפזים 534 חולים, מתוכם 131 מונשמים ו-313 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,757 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 763 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 55,203, מתוכן 1.8% חיוביות לנגיף.

כמו כן, עדכן כי מקדם ההדבקה הכללי עלה ל-1.08. במגזר הערבי מקדם ההדבקה זהה לזה הכללי, ובמגזר החרדי הוא נמוך יותר - 0.98. מצב התחלואה בערים על פי מדד הרמזור מראה כי שמונה יישובים מוגדרים אדומים ו-22 כתומים.

מתחם בדיקות קורונה ביטבתה, 19 בנובמבר 2020. שי מכלוף
הקלות נוספות עלולות להגביר את התחלואה. מתחם בדיקות ביטבתה/שי מכלוף

מצב התחלואה

  • מקדם ההדבקה הכללי: 1.06
  • מקדם ההדבקה במגזר הערבי: 1.06
  • מקדם ההדבקה במגזר החרדי: 0.98
  • ממוצע נדבקים שבועי: 723
  • ערים אדומות: 8
  • ערים כתומות: 22

בתוך כך, אתמול בבוקר נכנס לתוקפו סגר בנצרת ועוספיה. ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה ביום שישי את המלצת משרד הבריאות להכריז על הגבלות ביישובים אלו עד ליום חמישי, בשל העלייה בתחלואה בקורונה ביישובים אלו. בנוסף, הסגר על קלנסווה ובוקעתא הוארך עד ליום שישי הבא.

באותו היום, הממשלה הודיעה כי ישראל הגיעה להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה לרכישת כעשרה מיליון חיסונים לנגיף. לפי ההודעה המשותפת, החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה. ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully