וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תחתום על הסכם עם אסטרהזניקה לרכישת 10 מיליון חיסוני קורונה

20.11.2020 / 16:08

בהודעה משותפת של חברת התרופות הבריטית, משרד רה"מ ומשרד הבריאות נמסר כי הצדדים נמצאים לקראת חתימה על רכישת החיסונים, שמיועדים לכ-5 מיליון אזרחים. נתניהו: "הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל". מנכ"ל החברה בישראל: "נספק את החיסונים במודל ללא רווח בתקופת המגיפה"

בווידאו: נתניהו מברך על תוצאות הניסוי של מודרנה/מערכת וואלה! NEWS

ישראל הגיעה להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה לרכישת כעשרה מיליון חיסונים לקורונה - כך הודיעו הערב (שישי) לשכת ראש הממשלה, משרד הבריאות וחברת התרופות. לפי ההודעה המשותפת, החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה. ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל.

מלבד אסטרהזניקה, ישראל מנהלת מגעים עם שורת חברות בניסיון להשיג כמות חיסונים מספקת לאוכלוסייתה, ובהן פייזר, מודרנה, וכן עם רוסיה המפתחת את חיסון "ספוטניק 5". לאחר חתימה על הסכם עם אסטרהזניקה, האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021, בכפוף לאישורי הרשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובארץ. אסטרהזניקה נחשבת לאחת מחברות התרופות המובילות בעולם ופרסמה בימים האחרונים תוצאות מעודדות לגבי יעילות החיסון באוכלוסייה המבוגרת.

בהודעה המשותפת דחו טענות שנשמעו לפיהן האזרחים בארץ יחויבו להתחסן. "יובהר כי בניגוד לפרסומים שגויים בתקשורת, אזרחי ישראל לא יחויבו להתחסן, אלא המדינה תדאג להעמיד לרשותם את האפשרות להתחסן במידה ויבחרו בכך", נמסר.

מבחנה עם חיסון של חברת אסטרהזניקה - 20 נובמבר 2020. רויטרס
עסקה ללא כוונות רווח. מבחנות של אסטרהזניקה/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר ב"הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל. המדיניות שלי היא שלכל אחד שירצה להתחסן תהיה את האפשרות להתחסן. עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר. נמשיך לפעול כדי להבטיח שיהיו לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר".

אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, כינה את ההסכם "היסטורי", ואמר כי הוא "יאפשר הנגשה של החיסון למיליוני אזרחי ישראל כחלק ממדיניות בינלאומית להנגשה שוויונית ורחבת היקף בעולם. כחלק ממחויבותה של החברה לבריאות הציבור, אסטרהזניקה תספק את החיסונים במודל ללא רווח בתקופת המגיפה ותמשיך לעבוד באופן צמוד עם רשויות בריאות ברחבי העולם לרבות משרד הבריאות הישראלי".

עוד אמר גולדברג כי "החברה בנתה מערך ייצור המוני חסר תקדים ברחבי העולם על מנת לעמוד ביכולות ייצור מהירות ורחבות היקף, ובמקביל החברה ממשיכה במחקרים על מנת להבטיח את הבטיחות והיעילות של AZD1222. אנו גאים בהתגייסות של החברה, כמו גם של כל תעשיית הביו-פרמצבטיקה, לסייע ולהציל חיים תוך צמצום ההשפעות הקשות, החברתיות והכלכליות, של המגיפה העולמית הזו".

מתנדב בניסוי לבדיקת החיסון של חברת מודרנה נגד קורונה מקבל זריקה של החיסון עם תחילת השלב השלישי והאחרון של הניסוי הקליני. AP
כ-50 אלף איש נבדקו במהלך פיתוח החיסון. מתנדב לבדיקת חיסוני קורונה/AP

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי ההודעה מגיעה לאחר "מאמץ אסטרטגי" שארך חודשים ארוכים. "ישראל ניצבת היום עם הסכמי חיסונים של החברות המובילות בעולם. שמנו לנגד עינינו את המטרה שכל אזרח שיחפוץ בכך יוכל להתחסן. באופן זה אני מקווה שנמגר את הנגיף במהירות האפשרית. עד אז אסור לנו להיות שאננים. חייבים להקפיד על ההנחיות - מסכה, ריחוק והיגיינה".

100% מהנבדקים פיתחו תגובה חיסונית

החיסון של אסטרהזניקה נבדק בקרב המספר הגדול ביותר של נבדקים - כ-50 אלף איש. זאת, לעומת פייזר שבניסוייה השתתפו 44 אלף איש ומודרנה עם 30 אלף. אחסון ושינוע החיסון של אסטרהזניקה יכול להיות בטמפרטורה של 8-2 מעלות, לעומת המתחרות שחיסוניהן דורשים מקפיאים ייעודיים לטמפרטורות נמוכות בהרבה.

התוצאות המלאות של שלב 3 בניסוי החברה צפויות להתפרסם בימים הקרובים. לאחר שבשלב הקודם, שבדק האם החיסון מפעיל את מערכת החיסון תוך דגש על אוכלוסיית הסיכון המרכזית לקורונה - מבוגרים מעל גיל 56, הממצאים מעידים כי 100% מהנבדקים, ללא תלות בגיל, פיתחו תגובה חיסונית לאחר קבלת החיסון.

מבחינת בטיחות החיסון שנוסה היה נסבל, כשהתגובות העיקריות שנצפו היו דומות למחקרים אחרים שנעשו בעניין: כאב זמני באזור ההזרקה, כאב ראש, עייפות, צמרמורת, תחושת חום, וכאבי שרירים. בחודש ספטמבר החברה השהתה את הניסוי לאחר שהתגלה אצל אחת הנבדקות בעיה נוירולוגית. אולם לאחר בדיקה מקיפה, לא נמצא שום קשר לחיסון. כמו כן, בחודש אוקטובר מת אחד הנבדקים בברזיל, אולם התברר שהוא קיבל זריקת דמה (פלסבו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully