וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים לשחרור נחל האסי לעגו ליד אנדרטה בניר דוד: "לא ידענו"

20.11.2020 / 20:38

אנשי המחאה חלפו על פני שלד מסוק המהווה יד זיכרון לטייס חיל האוויר שלמה שליט, ואמרו בשידור בפייסבוק: "האדם הראשון שלא היה מהקיבוץ שנכנס לכאן עם המסוק הזה". אחותו של הטייס: "מרגישה שרמסו אותי". המפגינים: "לא ידענו שמדובר באנדרטה ומתנצלים על הדברים"

בווידאו: פעילי המאבק על האסי לועגים לאנדרטה בניר דוד/צילום: משחררים את האסי - הדף הרשמי

קבוצת מפגינים שהגיעו היום (שישי) לקיבוץ ניר דוד במסגרת פעילות המחאה בנחל האסי לעגו לאנדרטה לזכרו של חלל צה"ל, הטייס שלמה שליט. דברי המפגינים הועברו בשידור חי בפייסבוק ועוררו את זעמם של בני המשפחה השכולה.

חברי הקבוצה התלוו לסיור שערכה ח"כ קרן ברק (הליכוד) במקום. בדרכם, הם עברו סמוך לשלד מסוק שהוצב בקיבוץ כשנה אחרי נפילתו של שליט בעת פעילות מבצעית. על המסוק הוטבע סמל הטייסת ואף הוצב השלט "באהבה דורסי הלילה" - כשמה של הטייסת. סמוך למסוק אין שלט זיכרון, אך המקום מוכר לתושבים כיד זיכרון לטייס שליט.

במסגרת השידור החי בדף הפייסבוק "משחררים את האסי" נשמע אחד הצועדים מקרב המפגינים סמוך לשלד המסוק: "האדם הראשון שלא היה מהקיבוץ שנכנס לניר דוד נכנס עם המסוק הזה". הוא הוסיף כי "זה נשאר מיצג אמנותי. פירקו לו את המסוק ומוטי (כנראה אחד מהנוכחים - א"א) קנה את החלקים ואנחנו עובדים על דגם חדש". ח"כ ברק אליה התלוו המפגינים לא הייתה מעורבת בחילופי הדברים.

אנדרטה לזכר שלמה שליט בקיבוץ ניר דוד - 20 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"היחיד שנכנס לכאן". האנדרטה בניר דוד, היום/אתר רשמי, -

הדברים עוררו את זעמם של בני המשפחה השכולה. "אני רועדת", אמרה חיה מוזר, אחותו של שליט שצפתה בשידור. "זה שבר אותי. אני מרגישה שרמסו אותי".

שלמה שליט נהרג בגיל 25 בעת מילוי תפקידו, ביולי 1979 והובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ ניר דוד. אחותו חיה סיפרה כי המסוק הובא כשנה אחרי נפילת אחיה, אחרי שאנשי הטייסת שאלו את אביה אם ירצה להציב אותו בקיבוץ. "מאז, במשך שנים, כולם יודעים שהמסוק הזה הוא לזכר שלמה", אמרה. "זו לא אנדרטה דוממת, זה מקום שילדים באים ומשחקים בו, מקום חי ושמח. אבל מי שלא אכפת לו ושמגיע כדי לגחך וללעוג, מתייחס כך לפינה הזאת. דבר לא מעניין אותם. שיעזבו אותנו בשקט. הפינה הזאת נמצאת ממש מול ביתי. תבינו, זה הבית שלי. המקרה הזה פגע בי מאוד".

אנדרטה לזכר שלמה שליט בקיבוץ ניר דוד - 20 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
אין שלט זיכרון, אך הטייסת מוזכרת. האנדרטה בניר דוד/אתר רשמי, -

בעקבות הדברים, מוטי חריב שהיה בין חברי הקבוצה מסר בתגובה כי לאף אחד מהמשתתפים לא היה מושג שמדובר באנדרטה. "אין שלט או כיתוב שמעיד על כך" אמר. "מרגע שנודע לנו על כך הבענו מיד את התנצלותנו ואנו מקווים שהמשפחה תקבל אותה. זו התנצלות בשם כל מי שהיה שם. אנחנו מוקירים ומכבדים את זכרו של שלמה שליט. באנו כדי לקיים מחאה לגיטימית על הזכות להגיע לנחל והזכות של כל אזרח לחופש תנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully