וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע ממשלת אתיופיה והצבא: 9 ישראלים חולצו מאזור הקרבות בצפון המדינה

17.11.2020 / 18:26

בין תשעת האזרחים שחולצו היו עובדי חברות שעוסקות בפרויקט השקייה באזור וכן מתנדבים. מבצע החילוץ היצא לדרך בסיוע הממשלה והצבא המקומיים, האו"ם וארגוני סיוע בינלאומיים. שר החוץ אשכנזי שוחח עם מקבילו באתיופיה וביקש סיוע בנושא

בווידאו: לחימה באתיופיה בין הממשל למחוז מורד/צילום: רויטרס

משרד החוץ חילץ תשעה ישראלים שנתקעו באזור הקרבות בחבל תיגראי שבאתיופיה, בסיוע של ממשלת אתיופיה, הצבא המקומי, האו"ם וארגוני סיוע בינלאומיים הפועלים באזור - כך נמסר הערב (שלישי) ממשרד החוץ בירושלים.

בין המפונים מהאזור, חמישה עובדים של החברות "נטפים" ו"ברן", שעבדו בפרויקט מערכות השקייה באזור. החמישה פונו על ידי הצבא האתיופי. ארבעה ישראלים נוספים שחולצו הם מתנדבים של החברה לתועלת הציבור "קולטיבאייד", הם פונו מהעיר מקלה באמצעות שיירת פינוי מיוחדת של האו"ם.

מתחילת המבצע של צבא אתיופיה נגד הארגון המורד במחוז לפני כשבועיים, שכללו תקיפות אוויריות רבות, מאות לוחמים ואזרחים נהרגו משורות שני הצדדים. ביום שישי הזהיר האו"ם כי הלחימה עלולה לצאת מכלל שליטה, וכי ייתכן שבוצעו פשעי מלחמה. הלחימה מאיימת להפוך לסכסוך אזורי, אחרי שהכוחות של תיגארי שיגרו טילים לעבר אריתריאה השכנה, שאותה הם מאשימים בשליחת כוחות נגדם.

חברי מיליציות ממחוז אמהרה בדרך למחוז תיגראי, אתיופיה, 9 בנובמבר 2020. רויטרס
חברי מיליציות ממחוז אמהרה בדרך למחוז תיגראי, באתיופיה/רויטרס

ראש ממשלת אתיופיה מאשים את חזית התיגראי, השולטת במחוז ההררי שבו חיים כחמישה מיליון בני אדם, בבגידה ובטרור. הכוחות הפדרליים של אתיופיה טוענים כי המחוז הוא שהתקומם נגדם, אך מאז הם הצליחו להשתלט על חלקו המערבי.

השלטונות במחוז מאשימים את אביי ברדיפה שיטית של התיגרנים מאז שעלה לשלטון באפריל 2018, והם מכנים את המבצע הצבאי "פלישה". לתיגרנים היה חלק מרכזי בקואליציה הקודמת, אך הם נדחקו לשוליים מאז חילופי המשטר.

עוד בוואלה!

אתיופיה על סף מלחמת אזרחים: הממשלה פתחה במבצע נגד מחוז מורד

לכתבה המלאה
מפת הלחימה באתיופיה. -, אתר רשמי
מפת הלחימה באתיופיה/אתר רשמי, -

"המבצע התאפשר הודות לפעילות משרד החוץ מול הרשויות באתיופיה, ומול מטה האו"ם באמצעות שגרירות ישראל באתיופיה והמשלחת הישראלית לאו"ם בניו-יורק", נמסר בהודעת משרד החוץ. מבצע החילוץ נוהל על ידי סמנכ"לית אגף אפריקה במשרד החוץ עליזה בן נון, סגן ראש האגף לעניינים קונסולריים, אייל סיסו, והמחלקה לישראלים בחו"ל.

ביום חמישי שוחח שר החוץ, גבי אשכנזי, עם מקבילו באתיופיה וביקש ממנו לפעול לחילוץ הישראלים מאזורי הקרבות ולדאוג לביטחונם האישי. שגריר ישראל באתיופיה, רפאל מורב, עמד בקשר רציף עם לשכת רה"מ האתיופי ועם הרמטכ"ל האתיופי.

עוד נמסר ממשרד החוץ כי לכל אורך המבצע עמד המשרד בקשר עם משפחות המפונים, ועם שלושת החברות - נטפים, ברן וקולטיבאייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully