וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ הקטלני באשדוד: שני בעלי המפעל נעצרו בחשד לרשלנות

עודכן לאחרונה: 17.11.2020 / 20:00

בתום חקירה המשטרה עצרה את השניים, שיובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם. בתאונה נהרגו אחמד סובחי מחברון ועובד זר מטורקיה. משפחת אחד ההרוגים: "הוא עבד שם שנים, דורשים פרטים נוספים". עיריית אשדוד: "הטענה כי המקום פעל ללא רישיון אינה נכונה"

בווידאו: זירת הפיצוץ במפעל מתכות באשדוד, 2 עובדים נהרגו/צילום: שי מכלוף, תיעוד מבצעי מד"א

המשטרה עצרה הערב (שלישי) שני בעלי חברת שאול גואטה, המחזיקים במפעל המתכות באשדוד שבו אירע הפיצוץ שהביא למותם של שני פועלים ולפציעתם של שניים נוספים. השניים חשודים ברשלנות וניהול עסק שלא על פי הרישיון, ויובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם. בתאונה נהרגו אחמד סובחי ריאן, בן 55 מבית נובא שליד חברון ועובד זר, כנראה מטורקיה.

מפרטי החקירה עולה כי הפיצוץ נגרם בעקבות ריתוך של מכל גז, וכי אין חשד לפלילים. חבלנים וחוקרים של המשטרה ממשיכים באיסוף הראיות בזירה. אחיו של סובחי, חאלד, שנכח במקום הפיצוץ, אמר כי המשפחה מעוניינת בעוד פרטים לגבי השתלשלות האירועים. "קיבלנו הודעה על הפיצוץ, ונסענו לבית החולים", סיפר. "כשהגענו, ראינו שאין שם אף אחד ואז הגענו לפה. אנחנו רוצים שיתנו עוד פרטים, היו לו הרבה ילדים והוא עבד פה שנים".

זירת פיצוץ הגז במפעל באשדוד 17 בנובמבר 2020. -, פלאש 90
"דורשים עוד מידע". זירת הפיצוץ באשדוד/פלאש 90, -

עיריית אשדוד דחתה טענות שנשמעו, לפיהן המפעל פעל ללא רישיון. בהודעה שמסרה העירייה צוין כי "במהלך 2013, לאחר ביקורות שבוצעו על ידי גורמי האכיפה מטעם אגף רישוי עסקים בעירייה, כשהתברר כי קיימים מפגעי בטיחות, פעלה העירייה במסגרת הוצאת צו מנהלי לסגירת המקום שבהמשך הפך לצו שיפוטי וכתב אישום".

בהמשך הודעתם, בעירייה ציינו כי "לאחר שכלל הליקויים תוקנו ואף התקבלו אישורים מצד גורמי הכבאות, משטרה, איכות הסביבה ומשרד הכלכלה, הפיקה העירייה לחברת שאול גואטה בע"מ רישיון עסק לצמיתות, כך שלפרסומים לפיהם המפעל פעל ללא רשיון אין בסיס כלל ועיקר".

עוד בוואלה!

דוח תאונות העבודה: 84 פועלים נהרגו ב-2019, שליש מהם נפלו מגובה

לכתבה המלאה
זירת פיצוץ הגז במפעל באשדוד 17 בנובמבר 2020. -, פלאש 90
המקום פעל ברישיון. זירת הפיצוץ באשדוד, היום/פלאש 90, -

הדיווח על הפיצוץ התקבל במוקדי החירום סמוך לשעה 08:00. כוחות כיבוי גדולים הגיעו לאזור התעשיה הצפוני בעיר, בו ממוקם המפעל, בניסיון לחלץ את העובדים. חובשים ופרמדיקים של מד"א הבחינו עם הגעתם בשני פועלים שהיו ללא סימני חיים, ובשל מצבם נאלצו לקבוע את מותם בזירה.

במקביל, הצוותים העניקו טיפול רפואי לפצוע נוסף, בן 35, ופינו אותו לבית החולים. על פי הצוותים - פצוע נוסף בתאונת העבודה פונה באורח עצמאי לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully