וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן חוזר לממשלה אחרי הפארסה, אך סוף דרכו הפוליטית קרוב מתמיד

17.11.2020 / 14:02

מאז התפטרותו ממשרד הבינוי והשיכון, יו"ר יהדות התורה נקלע לשורה של מאבקים מפלגתיים ומחסומים מההנהגה הרוחנית. אלו לא הותירו לו ברירה אלא לחזור בעצמו לשולחן הממשלה. אך שובו אינו מעיד על חוזקתו, ומי שהיה "המאמי הלאומי" עושה את צעדיו האחרונים בפוליטיקה

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

שער עיתון המודיע, עיתון הבית של יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, מלמד הבוקר (שלישי) את הסיפור כולו. ידיעה קטנה בצד השמאלי של העמוד הראשי מספרת לקוראים על חזרתו של השר לשולחן הממשלה. נטול תואר הרב המוקדש לנציגים החרדים ביהדות התורה, או בש"ס, הידיעה בת ה-30 מילים מתארת בלקוניות שליצמן חזר למשרד הבינוי והשיכון. הוא אמנם חזר לממשלה, אבל בבית כבר סימנו את סוף דרכו.

רק לפני חודשיים התפטר ליצמן מהתפקיד במחאה על הסגר בחגי תשרי. מאז, ניסה לחזור לממשלה בתפקיד סגן שר תחת "שר קש" מש"ס, אך נבלם על ידי האדמו"ר מגור, פטרונו הרוחני, שתהה מה שינתה הממשלה ביחסה לציבור החרדי במאבק נגד הקורונה. ליצמן שהסביר בלהט עם התפטרותו למה אסור להיות בממשלה כזו, התקשה להסביר את רצונו העז לחזור. בשבוע האחרון ניסה למנות איש מקצוע לתפקיד השר כדי שיוכל להמשיך לשלוט במשרד באמצעות אנשיו - מבחוץ.

אחד השמות החמים היה יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בחודשים האחרונים. ליצמן לא צפה את גודל ההתנגדות. התעוררה עליו סערה מבית. חבריו לסיעת אגודת ישראל בראשה הוא עומד ניהלו נגדו קרב פומבי, הסבירו שאין סיכוי שיתמנה מטעמם איש ציונות דתית שאינו משורות המפלגה, יהיה מקצועי אשר יהיה.

יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן במהלך נאומו במטה המפלגה 3 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
לא צפה את גודל ההתנגדות. ליצמן בכנס יהדות התורה/אתר רשמי, -

ליצמן, שכבר מזמן לא סופר את חבריו, נבלם שוב על ידי האדמו"ר. גם במקרה הזה, הוא נאלץ לשוב על עקבותיו אבל וחפוי ראש. אז, הוא ניסה שוב את הברירה היחידה שנותרה: לחזור בעצמו לשולחן הממשלה. תלמודי תורה והישיבות לומדים כבשגרה, אין סגר על ערים חרדיות ובממשלה לא מנסים להגביל את התפילות. זה היה התירוץ, ובהיעדר אפשרות למנות נציג חרדי אחר, התירוץ התקבל. ביממה שקדמה לחזרתו נועד ליצמן עם מנהיגו הרוחני לפחות פעמיים, ניסה להציע הצעות אך גילה שקל היה להתפטר, קשה יותר יהיה לחזור.

עוד בוואלה!

חוזר לממשלה: ליצמן ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון

לכתבה המלאה
יאיר פינס מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
אין סיכוי שיתמנה. יאיר פינס/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

החזרה של ליצמן לתפקיד שר בממשלה אינה מעידה על חוזקתו הפוליטית. מי שהיה "המאמי הלאומי" עושה שלא מרצון את צעדיו האחרונים בחייו הפוליטיים, ואלה נראים צעדי גסיסה איטיים. עם המלצה לכתב אישום, נטול תמיכה מבית ואופוזיציה קשה בתוך החסידות - החזרה לשולחן הממשלה, של מי שכבר עזב אותה לפחות פעמיים רק כדי לחזור, מלמדת בעיקר שליצמן נאחז בקרנות המזבח.

במסדרונות הפוליטיים שקירותיהם ספוגים ציניות אולי ישכחו מהר מאד את הפארסה הזו, אבל בתוך הבית זה אירוע נוסף שחיזק אצל מקבלי ההחלטות את ההבנה שאת היורש צריך כבר לסמן, ויפה שעה אחת קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully