וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר פשעי השנאה הקטלניים בארה"ב

17.11.2020 / 10:48

הדוח השנתי של ה-FBI העלה כי 51 איש נרצחו ב-2019 בפשעי שנאה, הכי הרבה מאז תחילת איסוף הנתונים בשנות ה-90. גם מספר פשעי השנאה הכולל נמצא בעלייה, והגיע לשיא של יותר מעשור, עם 7,314 מקרים. התקיפות נגד יהודים והיספנים בעלייה

צילום: רויטרס, טוויטר, עריכה: עמית שמחה

מספר פשעי השנאה בארצות הברית הגיע לשיא של יותר מעשור, וכן שיא של כל הזמן במספר מקרי הרצח הגזעניים מאז תחילת איסוף הנתונים בשנות ה-90. לפי הדוח שפורסם אתמול (שני), 51 איש נרצחו ב-2019 בפשעי שנאה, כולל 22 בטבח נגד היספנים בסניף וולמארט באל פאסו באוגוסט שעבר.

בשנה שעברה דווחו 7,314 פשעי שנאה, לעומת 7,120 שנה קודם לכן, קרוב לשיא של כל הזמנים שנקבע ב-2008, אז דווחו 7,783 פשעים. הדוח השנתי של ה-FBI מגדיר פשעי שנאה ככאלו המונעים מגזעו, דתו או נטייתו המינית של הקורבן, בין היתר.

חלק מהמקרים שנכללו בדוח האחרון הם בעקבות שיפור במערך הדיווחים של מחלקות המשטרה, אך ברשויות אכיפת החוק ובארגוני זכויות אזרח אומרים כי אין ספק שיש עלייה בפשעי השנאה. במשך שנים, משרד המשפטים שם בעדיפות עליונה תביעה של פשעי שנאה.

אזרחים יוצאים מהקניון עם ידיים מורמות לאחר הירי בעיר אל פאסו, טקסס, 3 באוגוסט 2019. רויטרס
אנשים בורחים מסניף וולמארט, אל פאסו, אחרי הטבח, אוגוסט שעבר/רויטרס

הדוח העלה כי בשנה שעברה חלה עלייה של כ-7% בפשעי שנאה מבוססי דת - 953 מהם נגד יהודים ומוסדות יהודיים, לעומת 835 ב-2018. מספר פשעי השנאה נגד שחורים ירד מעט, מ-1,943 ל-1,930. מנגד, פשעי שנאה נגד היספנים זינקו מ-485 ל-527, ומספר הפשעים המבוססים על נטיה מינית נותר יציב, עם אחד פחות בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת, דווחו 20 פשעים יותר נגד הומואים.

ארגונים שונים, בהם הליגה נגד השמצה, קראו לקונגרס ולרשווית אכיפת החוק בארצות הברית לשפר את איסוף המידע והדיווח על פשעי השנאה. יש המזהירים כי המידע עשוי להיות לא שלם, בין היתר כי הוא מבוסס על דיווחים וולונטריים של סוכנויות המשטרה ברחבי המדינה.

סוכנויות רבות לא מדווחות כלל על פשעי שנאה

בשנה שעברה, רק 2,172 סוכנויות מתוך 15 אלף המשתתפות בתכנית ברחבי המדינה העבירו את הנתונים שלהן על פשעי השנאה ל-FBI. ובעוד שהמספר הזה גדל, מספר הסוכנויות שהשתתפו בתכנית ירד בשנה האחרונה. מספר גדול של מחלקות משטרה לא הגיש שום מידע, דבר המקשה על אנשי משרד המשפטים באופן קבוע.

"החומרה המלאה והנזק של פשעי השנאה לא ניתנים למדידה ללא השתתפות מלאה בהליך איסוף המידע של ה-FBI", מסר נשיא הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גריבנלט.

תחקיר של סוכנות הידיעות אי-פי ב-2016 מצא כי יותר מ-2,700 מחלקות משטרה עירוניות ולשכות שריף ברחבי המדינה לא הגישו ל-FBI דוח אחד על פשעי שנאה בשש השנים שקדמו. גריבנלט אמר כי על אמריקה "להסיר את החסמים שלעתים קרובות מונעים מאנשים מקהילות מוחלשות - אלו שהכי פגיעים לפשעי שנאה - מלדווח על תקריות הקשורות לפשעי שנאה".

מרגרט הואנג, נשיאת הארגון המרכז המשפטי לדרום העני, אמרה כי הדוח של ה-FBI הוא תזכורת נוספת "לעבודה הרבה שיש לנו לעשות נגד השנאה באמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully