וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון מאובחנים ב-8 ימים: מספר הנדבקים בקורונה בארה"ב עלה ל-11 מיליון

זה הקצב המהיר ביותר של התפשטות המחלה מאז תחילת התפרצותה, וב-11 הימים האחרונים אובחנו יותר ממאה אלף מקרים ביממה ו-1,120 מתים. בממשל ביידן מאשימים את טראמפ בפגיעה בהכנות לקראת החיסונים

בווידאו: נשיא ארה"ב מכיר לראשונה בפומבי באפשרות שיוחלף/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית חצה הלילה (שני) את רף 11 מיליון המקרים, שמונה ימים בלבד אחרי שהגיע לעשרה מיליון. זה הקצב המהיר ביותר של התפשטות המחלה מאז תחילת התפרצותה, וב-11 הימים האחרונים אובחנו יותר ממאה אלף מקרים ביממה. בשבעת הימים האחרונים, נרשמו 144 אלף מאובחנים ו-1,120 מתים מדי יום בממוצע - הנתונים הגבוהים ביותר בעולם.

לפי נתוני רויטרס, טקסס וקליפורניה מהוות יחד כ-19% מכלל המקרים בארצות הברית, עם כ-2.1 מיליון. כ-20% מ-54 מיליון המאובחנים בעולם הם בארצות הברית, וכ-19% מ-1.31 מיליון המתים.

בזמן שמספר חולי הקורונה המאושפזים ממשיך לעלות, והגיע ליותר מ-69 אלף ביום שבת, יועציו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן מדגישים כי יש צורך להשתלט על המגיפה, כשהם מזהירים שמערכות הבריאות המקומיות על סף קריסה.

הם מאשימים את הנשיא דונלד טראמפ, המסרב להכיר בהפסדו ולהתחיל את העברת השלטון, בפגיעה ביכולת הממשל הבא להוציא לדרך את קמפיין החיסונים.

"המומחים שלנו צריכים לדבר עם האנשים האלו בהקדם האפשרי", אמר ראש הסגל של ביידן, רון קליין. עם זאת, הוא ציין כי הקמפיין יתחיל בשיחות עם יצרניות החיסונים, כולל פייזר.

אוהל לבדיקות קורונה בברוקלין, ניו יורק, 11 בנובמבר 2020. AP
אוהל בדיקות קורונה בברוקלין, ניו יורק/AP

חלק ממושלי המדינות קראו לתושבים להישאר בבתיהם ככל שהם יכולים, כולל מושל נבדה הדמוקרטי סטיב סיסולק, שביום שישי הודיע כי הוא המושל הרביעי שנדבק עד כה בווירוס. ההגבלות שמטילות חלק מהמדינות מנוגדות לעמדתו של טראמפ, המתנגד לסגרים. הוא אף ממשיך לטעון ללא ביסוס שהוא זה שניצח בבחירות וכי היו זיופים נרחבים נגדו.

מישיגן וושינגטון הטילו הגבלות חדשות, שבמסגרתן התיכונים והקולג'ים יעברו למתכונת מקוונת. החל מרביעי, המסעדות במישיגן לא יורשו להגיש מזון בחלל סגור. בוושינגטון יסגרו בנוסף למסעדות גם מכוני כושר, בתי קולנוע, תיאטראות ומוזיאונים.

מדינות המערב התיכון נותרו מוקד ההתפרצות המרכזי מבחינת מספר מקרים לנפש. אילינוי, שהפכה למוקד הגל השלישי, רשמה שיא של 15,433 מקרים ביום שישי, גבוה יותר מבכל מדינה אחרת עד כה.

עוד בוואלה!

מכל העולם מתקשרים: המנכ"ל היהודי של פייזר הפך לאדם המבוקש בתבל

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל בטקס זיכרון בפילדלפיה, 11 בנובמבר 2020. רויטרס
בקמפיין שלו חוששים לא להיות ערוכים ב-20 בינואר. ביידן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully