וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכל העולם מתקשרים: המנכ"ל היהודי של פייזר הפך לאדם המבוקש בתבל

אלברט בורלא, בן 59, הוא נצר למשפחה יהודית מסלוניקי, שרוב קהילתה הושמדה בשואה. הוא הצטרף לחברה ב-1993 וקיבל את התפקיד הנוכחי בינואר 2019. אחרי ההודעה על פיתוח החיסון, כולם ממהרים לחתום על עסקה - כולל נתניהו

בווידאו: נתניהו מברך על ההישג של פייזר בפיתוח חיסון יעיל נגד קורונה/צילום: לע"מ

מנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלא הפך בימים האחרונים לאחד האנשים המבוקשים ביותר בעולם, אחרי ההודעה על פיתוח חיסון לנגיף הקורונה שיעילותו גבוהה מ-90%. ביממה האחרונה הוא קיבל שתי שיחות טלפון מראש הממשלה בנימין נתניהו, המנסה לרקוח הסכם שיאפשר את הבאת החיסון לישראל בעתיד.

בורלא, בן 59, הוא נצר למשפחה יהודית מסלוניקי, שרוב קהילתה הושמדה בשואה. הוא וטרינר בהכשרתו ובגיל 34 עזב את המדינה, אחרי שהצטרף לפייזר ב-1993. הוא עלה בסולם הדרגות עד שטיפס לעמדת המנכ"ל בינואר אשתקד, במקומו של איאן ריד.

מנכ"ל פייזר אלברט בורלא בשימוע בקונגרס, 26 בפברואר 2019. AP
מכר 62% ממניותיו ביום ההכרזה. בורלא בקונגרס/AP

עם התפרצות מגיפת הקורונה, החברה נכנסה למרוץ לפיתוח אחר החיסון בשיתוף פעולה עם החברה הגרמנית BioNTech, וההכרזה שלהן מיום שני יצרה תקווה לחיסון קרוב לנגיף המשתולל ברחבי העולם, אף שעדיין לא ברור מתי הוא יינתן לאוכלוסייה ואם הוא יגיע לישראל.

מלבד אופטימיות מהחיסון הקרב, ההתקדמות של פייזר עשתה גם טוב לכיס של בורלא: ביום ההכרזה על תוצאות השלב השלישי של הניסוי מכר מנכ"ל החברה 62% ממניותיו וקיבל 5.6 מיליון דולר עליהן.

עוד בוואלה!

הזוג הגרמני-טורקי שפיתח את החיסון של פייזר לקורונה

לכתבה המלאה

לפי לשכת ראש הממשלה, הלילה שוחח נתניהו עם בורלא פעם נוספת. בשיחה השתתף המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רועי שיינדורף וכן היועץ המשפטי של חברת פייזר על מנת להסיר את כל החסמים והקשיים הבירוקרטיים ולחתום על הסכם. עוד נמסר כי בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית שתאפשר חתימה על הסכם בין המדינה לחברת פייזר כבר בימים הקרובים. בפייזר טרם הגיבו לדברים.

ישראל חתומה על הסכם עם חברת מודרנה, שאמורה לפרסם במהלך החודש הקרוב את תוצאות השלב השלישי של הניסוי שלה. בנוסף לכך, במכון הביולוגי מפתחים חיסון ישראלי, שיצא לאחרונה לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully