וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוג הגרמני-טורקי שפיתח את החיסון של פייזר לקורונה

אוגור שהאין ואוזלם טורצ'יי הם בנים להורים שהיגרו מטורקיה לגרמניה, והחברה המקומית שלהם, השותפה של פייזר, אחראית לפיתוח הדרמטי. הם הכירו באוניברסיטה, מכרו את החברה הראשונה שלהם במאות מיליוני אירו וכיום שווים כבר 21 מיליארד דולר

בווידאו: מנכ"ל פייזר על ההכרזה שהחיסון של החברה לקורונה יעיל ב-90%/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בני זוג גרמנים ממוצא טורקי עומדים מאחורי החיסון המבטיח לנגיף הקורונה שמפתחת חברת התרופת פייזר.

אוגור שהאין, בן 55, הוא מנכ"ל חברת BioNTech הגרמנית, שאותה הקים יחד עם אשתו ועמיתתו אוזלם טורצ'יי בת ה-53 ועם המורה שלו לשעבר, פרופ' כריסטוף הובר, מומחה אוסטרי לסרטן. BioNTech היא שותפה של פייזר, שהודיעה ביום שני כי החיסון שהיא מפתחת התגלה יעיל ביותר מ-90% מהמקרים.

החיסון, אחד מ-11 המפותחים בו זמנית ברחבי העולם הממהר למצוא פתרון למגיפה, הוא פרי העבודה של צוות הקורונה של החברה, שקיבל את הכינוי "פרויקט מהירות האור".

בעל ואישה ממוצא גרמני וטרוקי בעלי חברת ביוטכנולוגיה במירוץ לשיווק חיסון נגד נגיף הקורונה. -, אתר רשמי
קצינת הרפואה הראשית והמנכ"ל. אוזלם טורצ'יי ואוגור שהאין/אתר רשמי, -

הזוג הוא מומחה לאִימוּנוֹתֶרַפְּיָה, וקודם לכן הם התמקדו בטיפול בחולי סרטן. הם הקימו את החברה בעיר מיינץ שבמערב גרמניה ב-2008, והיא מעסיקה יותר מ-1,300 איש מ-60 מדינות, יותר מחצי מהם נשים.

שניהם ילדים של מהגרים מטורקיה. אביו של אוגור עבד במפעל של פורד בעיר קלן כשהוא עבר לגרמניה בגיל ארבע. הוא למד רפואה באוניברסיטה של העיר, ואמר כי הוא נהג להישאר שעות ארוכות במעבדה לפני ששב לביתו באופניו. כיום הוא ממשיך לדווש לעבודה.

אוזלם סיפרה כי היא הושפעה רבות מאביה, שהיה רופא. המרפאה שלו הייתה בבית. "לא יכולתי לדמיין שום מקצוע אחר עוד כשהייתי ילדה", היא אמרה. הם הכירו במרכז הרפואי האוניברסיטאי במיינץ, והתחתנו בשנת 2002, אך אפילו ביום החתונה אוגור בילה זמן במעבדה וכיום הוא ממשיך ללמד באוניברסיטה.

צמד היזמים מכר את החברה הראשונה שלהם לפיתוח תרופות אִימוּנוֹתֶרַפְּיָות לסרטן תמורת 422 מיליון אירו ב-2016, וכיום הם כבר בין עשירי גרמניה. השווי של BioNTech בוול סטריט זינק בימים האחרונים ל-21 מיליארד דולר, לעומת 4.6 מיליארד דולר לפני שנה. לאוגור, המנכ"ל, יש 18% ממניות החברה, ואוזלם משמשת קצינת הרפואה הראשית בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully