וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורי ענק בפתיחת מתחמי הקניות; שוק הכרמל בת"א נפתח במחאה

מאות לקוחות הגיעו למרכזי הקניות הפתוחים לאחר שהקבינט אישר את פתיחתם. בכמה מהמרכזים נוצרו תורים צפופים, ללא שמירה על כללי הריחוק, באופן שלעתים דרש התערבות משטרתית. "בגלל האירוע הזה אחוז ההדבקה יהיה כפול". בשוק הכרמל פתחו בניגוד להנחיות וספגו דוחות

בווידאו: סוחרי הכרמל נקנסים אחרי שפתחו את הדוכנים, תורים במרכזי ביג/צילום: יותם רונן וניב אהרונסון

בבוקר שאחרי אישור פתיחתם, מאות לקוחות הגיעו הבוקר (שלישי) את מרכזי הקניות הפתוחים. בכמה מהמרכזים נוצרו תורי ענק צפופים, ללא שמירה על כללי הריחוק החברתי, באופן שלעתים דרש התערבות משטרתית. במקביל, בעלי העסקים נשמו לרווחה לאחר חודשיים בהם נאלצו לסגור את החנויות.

אחד המוקדים בהם נצפו תורים במיוחד הוא מרכז "ביג" בקריות. בפתח סניף "נייקי" במתחם התאספו עשרות לקחות עוד לפני השעה 10:00. הפתיחה לא הפחיתה את העומס. להיפך. עוד ועוד קונים הגיעו וצבאו על דלתות הסניף.

פתיחת מרכז ביג בקרית אתא 17 בנובמבר 2020. ניב אהרונסון
צפיפות ותורי ענק. מתחם ביג בקריות, הבוקר/ניב אהרונסון

שוטרי סיור מתחנת זבולון שהוזעקו נשאו ונתנו עם המוכרים בתוך החנות ובסופו של דבר הזהירו בכריזה כי יאלצו לסגור את החנות אם הקונים בפתח לא ישמרו על הנחיות הקורונה. "הם צודקים, אנחנו ניסגר עוד עשר פעמים ככה", אמרה אחת הלקוחות לוואלה! NEWS. הצפיפות סביב הסניף הובילה אותה לנסות למצוא אלטרנטיבות אחרות במתחם. "זה לא נורמלי, מה בוער לאנשים להסתובב ולקנות נעליים", תהתה.

פתיחת מרכז ביג בקריות 17 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
השוטרים נקראו למקום. מרכז ביג בקריות, הבוקר/ראובן קסטרו

מזל, תושבת קריית ים כבת 60, הגיעה כבר ב-07:00 למתחם. היא הצליחה להיות בין ברי המזל שנכנסו לחנות מיד עם הפתיחה וכעת היא צופה על המתרחש ברחבה עם כלתה. "זה ממש מפחיד", אמרה. י', תושבת עכו שחזתה מהצד בהתרחשויות, תהתה - "צפוף כאן יותר מבלפור, בעוד שבוע כולם כאן יהיו בבידוד".

"אנשים איבדו כאן פרופורציות", הוסיף עילי שגב, בן 18 מחיפה. "אנשים נדחפו והלכו מכות, זו בסך הכול חנות בגדים. התור הזה מפחיד, מיד ברחתי כדי לא לעמוד בהתקהלות. לדעתי בגלל האירוע הזה אחוז ההדבקה יהיה כפול".

פתיחת מרכז ביג באשדוד 17 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"אושר עילאי". מרכז ביג באשדוד, היום/ראובן קסטרו
פתיחת מרכז ביג באשדוד 17 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מרכז ביג באשדוד, היום/ראובן קסטרו

מנגד, בעלי העסקים שבו נרגשים לחנויות לאחר חודשיים של סגר. אלירן סוויסה, בעל חנות צעצועים "עידן 2000" במרכז ביג קריית גת, שב הבוקר לחנות שלו. "אני חש אושר עילאי", סיפר לוואלה! NEWS. "אנחנו עדיין בפתיחה. הביג כבר מלא באנשים. סידרנו את החנות, אנחנו עומדים בתקנים, מאושרים לראות אנשים קודם כל. העיקר שיהיה לנו קצת טוב על הנשמה".

מחאת בעלי הבאסטות. שוק הכרמל, ת"א 17 בנובמבר 2020. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
מחאת בעלי הבאסטות בשוק הכרמל, היום/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

סוויסה הוסיף כי עדיין לא החזיר את כל עובדיו הקבועים מחל"ת. "אני מקווה מאוד שלא יהיה עוד סגר, אחרת לא עשינו בזה כלום, וכבר עדיף שישאירו אותנו סגורים", אמר. "אני מקווה שהאנשים יהיה מודעים לעצמם שישמרו על ההנחיות. אם לא כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, באמת נחזור לשם".

שוק הכרמל: בעלי דוכנים ספגו דוחות

לצד פתיחת העסקים במתחמי ביג, מפעילי דוכנים בשוק הכרמל שבתל אביב מחו הבוקר נגד החלטת קבינט הקורונה, שקבעה כי יישארו סגורים. כמה מהם שבו אל השוק והפעילו את הדוכנים בניגוד לחוק. בתגובה, פקחים שהגיעו למקום נתנו דוחות לבעלי העסקים.

"אנחנו גמרנו עם התקנות", אמרו כמה מבעלי הדוכנים, בעודם מניפים שלטים: "תנו לנשום באוויר הבטוח" ו"מתי פותחים כי אין חיים".

מחאת בעלי הבאסטות. שוק הכרמל, ת"א 17 בנובמבר 2020. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
"כמה אפשר להישאר בבית". מחאת בעלי הדוכנים בשוק הכרמל בת"א, היום/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

"למה אנחנו לא יכולים לעבוד? כמה אפשר להישאר בבית?", אמר אחד מבעלי הדוכנים חנוק מדמעות. "שיילך הכסף לעזאזל, זה לא הכסף. אנחנו משתגעים בבית. שמתי את החנות למכירה כי אני רוצה לעזוב. אין לי כוחות. אני בן 71 כבר ונגמר לי הכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully