וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: שר החוץ וואליד אל-מועלם מת בגיל 79

עודכן לאחרונה: 16.11.2020 / 20:14

בדיווח הטלוויזיה הממלכתית במדינה לא ניתנו פרטים בדבר סיבת מותו של אל מועלם, מנאמניו הבולטים של הנשיא אסד. הוא כיהן בתפקיד מאז 2006, ובמשך שנים סבל ממצב בריאותי ירוד ובעיות לב. יורשו צפוי להיות סגנו, פייסל מקדאד

בווידאו: שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם מת בגיל 79/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ של סוריה, וואליד אל-מועלם, מת הלילה (שני) בגיל 79 - כך דווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. בדיווח לא ניתן פירוט לגבי סיבת המוות של השר. מחליפו צפוי להיות סגנו, פייסל מקדאד. "הוא היה ידוע בזכות עמדותיו הפטריוטיות המכובדות", מסר המשטר בהודעה רשמית

אל-מועלם, חבר מפלגת הבעת' ומנאמניו הבולטים של הנשיא בשאר אסד, כיהן כשר החוץ משנת 2006, ושימש גם כסגן ראש הממשלה. מצבו הבריאותי היה ירוד, והוא סבל מבעיות לב. הוא החליף את קודמו בתפקיד פארוק א-שרע, שמונה לסגן הנשיא.

הדיפלומט הוותיק, שנטמן בשעות הצהריים בדמשק, ראה את מדינתו הולכת ונוטה יותר לכיוונן של איראן ורוסיה, שסייעו לחיזוק משטרו של אסד ואפשרו לרודן להחזיר מרבית מהשטח שאיבד למורדים במהלך מלחמת האזרחים במדינה, שפרצה ב-2011.

אל-מועלם האשים את וושינגטון והמערב בהתססת המדינה, וכינה את כוחות המורדים "טרוריסטים", במהלך הסכסוך שגבה את חייהם של מאות אלפים. האופוזיציה ראתה בשר החוץ הסוני, שהיה הפנים בעולם של המשטר העלוואי, כבוגד.

שר החוץ של סוריה, וואליד אל-מועלם, 23 דצמבר 2019. רויטרס
קריירה דיפלומטית רבת שנים. אל-מועלם/רויטרס

לאל-מועלם קריירה דיפלומטית רבת שנים, שאותה התחיל בתור חבר בנציגויות הדיפלומטיות של סוריה בטנזניה, ערב הסעודית, ספרד ובריטניה. בשנת 1975 מונה לשגריר סוריה ברומניה, תפקיד אותו מילא במשך חמש שנים.

לאורך שנות ה-80 מילא תפקידים שונים במשרד החוץ במדינה, ובשנת 1990 מונה על ידי חאפז אל אסד לשגריר סוריה בארצות הברית, וכיהן בתפקיד עד שנת 1999. במהלך כהונתו מילא תפקיד מרכזי במשא ומתן של סוריה וישראל. ב-2006, בעת מלחמת לבנון השנייה, אמר כי הוא "מוכן להיות חייל של חסן נסראללה".

רוסיה, בעלת בריתה המרכזית שלסוריה, ספדה לו. "אלו חדשות עצובות מאוד. איבדתי חבר קרוב בעולם הערבי. הוא היה שותף אמין, עם ידע רב, דיפלומט ופוליטקאי", אמר סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב.

עוד בוואלה!

דיווח: בכיר אמריקני ביקר בדמשק כדי לדון בהחזרת שבויים

לכתבה המלאה

ארגון הטרור חיזבאללה, שנלחם בשנים האחרונות לצד הצבא הסורי במלחמת האזרחים, ספד גם הוא לאל-מועלם. "היה אדם דגול שהגן על אחדות סוריה ויציבותה", נכתב בהצהרה שמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully