וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר אמריקני ביקר בדמשק כדי לדון בהחזרת שבויים

19.10.2020 / 15:44

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי קאש פאטל, הגורם הבכיר למאבק בטרור בבית הלבן, נועד עם נציגי המשטר ודן עמם בשחרור אזרחים אמריקנים. זה ביקור ראשון מסוגו זה יותר מעשור, ולפי הדיווח, טראמפ שלח לאסד מכתב והציע מו"מ ישיר. עם זאת, בדמשק דורשים נסיגה של צבא ארה"ב

בווידאו: סרטון שפרסם בן דודו של אסד ובו הוא מתחנן שלא להביא לקריסת החברה שלו/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בכיר בבית הלבן ביקר בדמשק וערך פגישות סודיות עם ממשלת סוריה כדי לשחרר שני אזרחים אמריקנים שלפי חשד מוחזקים שם - כך אמר גורם בממשל טראמפ, שדיבר בעילום שם. לדבריו, הבכיר - קאש פאטל, סגן יועץ לנשיא דונלד טראמפ והגורם הבכיר למאבק בטרור בבית הלבן, הגיע לבירת סוריה מוקדם יותר השנה.

הגורם, שאישר את הדיווח שפורסם לראשונה בוול סטריט ג'ורנל, אמר כי זה "מסמל כיצד הנשיא טראמפ שם בראש סדר העדיפויות להשיב הביתה אמריקנים המוחזקים מעבר לים".

הבית הלבן ומחלקת המדינה טרם הגיבו בנושא. על פי הדיווח בעיתון, שציטט גורמים בממשל טראמפ וגורמים אחרים המעורים במשא ומתן, אמרו כי זאת הפעם הראשונה אחרי יותר מעשור שגורם בכיר בממשל האמריקני נפגש עם נציגי המשטר המבודד של הנשיא בשאר אסד. סוריה נמצאת במלחמת אזרחים אכזרית מאז 2011, אך אסד הצליח להיאחז בשלטון בתמיכת רוסיה ואיראן.

נשיא סוריה, בשאר אל אסד במהלך נאומו בפרלמנט הסורי 12 באוגוסט 2020. רויטרס
דורש תמורה מטראמפ. אסד/רויטרס

בארצות הברית מקווים שאסד ישחרר את אוסטין טייס, עיתונאי וקצין נחתים לשעבר שנעלם בזמן שדיווח מסוריה ב-2012, ומג'ד קמלמז, פסיכולוג אמריקני-סורי שנעלם אחרי שנעצר במחסום של המשטר ב-2017.

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי לפחות ארבעה אמריקנים נוספים נמצאים בידי ממשלת סוריה, לפי ההערכות, אולם מעט מאוד ידוע על המקרים שלהם. לפי הדיווח, טראמפ כתב לאסד מכתב במרץ, שבו הציע "דיאלוג ישיר" על טייס. בחודשים האחרונים הטיל הממשל סנקציות נרחבות על משטר אסד, כולל עליו ועל רעייתו.

בדיווח נאמר כי בשבוע שעבר נפגש ראש שירותי הביטחון של לבנון, עבאס איברהים, עם היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן כדי לדון עמו באמריקנים המוחזקים בסוריה. עם זאת, לפי גורמים המעורים בנושא, השיחות לא התקדמו יותר מדי, לאור דרישתה של דמשק לנסיגת הכוחות האמריקניים מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully