וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתגברת כוחות בסוריה אחרי סדרת תקריות מול רוסיה

19.9.2020 / 21:41

כלי רכב צבאיים וקרוב למאה חיילים נפרסו במזרח המדינה, אחרי התנגשות חריגה בין הצדדים בחודש שעבר, שבה נפצעו ארבעה חיילים אמריקנים. בצבא ארה"ב הבהירו: "לא מחפשים עימות עם אף אחד, אבל נגן על כוחותינו"

בווידאו: פיצוץ בצינור גז מרכזי בבירת סוריה הוביל להפסקות חשמל/מתוך טוויטר

ארצות הברית שלחה כוחות נוספים וכלי רכב משוריינים למזרח סוריה אחרי סדרת היתקלויות עם כוחות רוסיים, כולל תאונת דרכים שבה נפצעו לאחרונה ארבעה חיילים אמריקנים. במהלך אותה תקרית, כלי רכב רוסיים גירדו כלי רכב אמריקני, ומעליהם חגו שני מסוקים רוסיים, אחד מהם במרחק של 20 מטר.

דובר הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, ביל אורבן, אמר כי ארצות הברית פרסה בנוסף לכך מערכות מכ"ם והגבירה את הסיוריים האוויריים בשמי האזור כדי לשפר את ההגנה על הכוחות האמריקניים ובעלי בריתה.

"ארצות הברית לא מחפשת שום עימות עם מדינה אחרת בסוריה, אבל היא תגן על כוחות הקואליציה אם יהיה צורך בכך", אמר.

גורם אמריקני בכיר כי שישה רכבי קרב משוריינים מדגם "בראדלי" ופחות ממאה חיילים נשלחו למזרח סוריה. הגורם, שדיבר בעילום שם כדי לדון בפרטים של תנועות הצבא, אמר כי התגבורת אמורה לשלוח מסר ברור לרוסיה כדי שזו תימנע מפעולות מסוכנות ומתגרות נגד ארצות הברית ובעלי בריתה במדינה.

כלי רכב מדגם בראדלי של צבא ארה"ב בבסיס במזרח סוריה, 11 בנובמבר 2019. AP
משוריינים מדגם "בראדלי" בבסיס של צבא ארה"ב במזרח סוריה/AP

רוסיה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, מתנגדת לנוכחות האמריקנית במדינה והאשימה את צבא ארצות הברית בתקרית. משרד ההגנה של רוסיה אמר כי הוא עדכן את הקואליציה האמריקנית על מסלול השיירה של המשטרה הצבאית הרוסית, וכי הכוחות האמריקניים ניסו לחסום אותה.

עם זאת, מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, גנרל פרנק מקנזי, אמר כי הכוחות הרוסיים לא היו אמורים להיות באזור זה והאשים אותם בהתנהגות "פזיזה ברמה הטקטית". לדבריו, על אף ערוץ התקשורת היעיל בין הצבאות שנועד למנוע התנגשויות בשטח, צבא רוסיה "לא עשה שום תיאום איתנו" לגבי אותו סיור. הוא הדגיש כי הצבא ינקוט את האמצעים הדרושים לשמירה על שלומם של החיילים ועל יכולתם לבצע את המשימה שלהם.

אחרי אותה תקרית, הכוחות האמריקניים עזבו את האזור כדי למנוע החרפת המצב. הכוחות האמריקניים בסוריה מלווים בדרך כלל על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הכורדים, שעמם הם משתפים פעולה במאבק בשרידי דאעש באזור. בעוד שהיו כמה תקריות בין כוחות אמריקניים לרוסיים במזרח סוריה לאחרונה, גורמים רשמיים אמרו כי זו בחודש שעבר היא המדאיגה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully