וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה דורשת מאסר עולם לראש מועצת ג'וליס שהורשע ברצח: "אלימות קיצונית"

15.11.2020 / 20:54

שורת בכירים העידה בבית המשפט המחוזי בחיפה לטובתו של סלמאן עאמר, ראש המועצה לשעבר ובעל עבר ביטחוני עשיר, שהורשע ביולי ברצח חברו לשעבר לפני כארבע שנים. מנגד, התובעת טענה כי "מדובר ברצח אכזרי ללא חמלה". הסנגורים מתכוונים לערער בכל מקרה על עצם ההרשעה

בווידאו: ביהמ"ש דן בטיעונים לעונשו של ראש מועצת ג'וליס לשעבר שהורשע ברצח/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט המחוזי בחיפה דן היום (ראשון) בהרכב של שלושה שופטים בראשות השופט רון שפירא בטיעונים לעונשו של סלמאן עאמר, ראש מועצת ג'וליס לשעבר, שהורשע ברצח תושב הכפר בו הוא מתגורר, קבלן הגינון מוניר נבואני. המדינה דורשת מבית המשפט, במסמך הפרוש על פני 27 עמודים, לגזור על עאמר מאסר עולם.

עאמר בן ה-58, ששירת כמג"ד בצנחנים ובעל עבר ביטחוני עשיר, הורשע ברצח נבואני בן ה-45, שבעבר היה חברו הקרוב ועם השנים נהפך לאויבו. לפני כארבע שנים, לאחר שעאמר הגיע ברכבו לחניה של בניין המועצה, נבואני ניגש אליו כשהוא אוחז במקל עץ וצועק לעברו כי הוא צריך למות. לאחר מכן, נבואני הכה ברכבו של עאמר, וגרם לשברים וסדקים בשמשות.

ראש המועצה לשעבר שלף את אקדחו בתגובה, אך נבואני לא עצר, פתח את דלת הרכב וקרא לעברו קריאות מתגרות. בשלב זה ירה עאמר לעבר פלג גופו העליון וראשו של נבואני שבע יריות מטווח קצר -שהביאו למותו.

טיעונים לעונש במשפטו של סלמאן עאמר, לשעבר ראש המועצה של ג׳וליס בגין רצח בימ"ש מחוזי חיפה, 15 בנובמבר 2020. יואב איתיאל
ירה שבע יריות מטווח קצר. סלמאן עאמר בדיון בגזר דינו, היום/יואב איתיאל

בפני בית המשפט העידו לטובתו של עאמר שורה של דמויות ציבוריות: אלוף (במיל') משה קפלינסקי - המכהן כיום כמנכ"ל בתי הזיקוק בחיפה; ג'בר חמוד - ראש מועצת סאג'ור המכהן גם כיו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות; ויסאם נבואני - ראש המועצה המכהן של ג'וליס; וכמו כן, כמה דמויות בכירות מגופים ביטחוניים שהעידו אף הם לטובתו. במהלך הדיון הוצגו גם מכתבים הטוענים לטובתו של עאמר, מטעם ח"כ אבי דיכטר, לשעבר השר לבטחון הפנים וראש שב"כ, ואנשי ציבור נוספים.

עוד בוואלה!

אחרי ארבע שנים: ראש מועצת ג'וליס לשעבר הורשע ברצח

לכתבה המלאה
הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
הלווית מוניר נובואני בג'וליס, 2016/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אולם, מנגד, התובעת במשפט טענה כי "מדובר ברצח אכזרי ללא חמלה - אלימות חריגה וקיצונית מתוך כוונה להמית את המנוח". לטענתה, עאמר רצח תוך "ניצול את המיומנות אותה רכש" בעברו הביטחוני. התובעת אף הוסיפה כי "בתום האירוע הוא לא הסתכל לעבר המנוח אלא דילג מעליו ועזב את הזירה. זה מלמד על זלזול בחיי אדם - התנהגותו מעידה על חוסר מעצורים וחמלה", אמרה.

גזר הדין צפוי להינתן בעוד חודש, 15 בדצמבר, כשאחריו סנגוריו של עאמר צפויים לערער לבית המשפט העליון על עצם ההרשעה. לאורך ההליך המשפטי, עורכי דינו, דרור ארד-אילון, אדי אבינועם ויוסי לבנה, דבקו בטענתו של עאמר כי מדובר במקרה מובהק של הגנה עצמית.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • ג'וליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully