וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור הפרקליטות נדחה: ראש המועצה שהורשע ברצח לא ייכלא עד תום ההליכים

23.8.2020 / 9:59

ביהמ"ש העליון קבע כי סלמאן עאמר יישאר במעצר בית, לאחר שהמחוזי הוסיף נימוקים להחלטתו על כך. השופטת הודתה כי ברירת המחדל במקרי רצח היא כליאה בזמן שמתנהל המשפט, ונימקה את דחיית הערעור בעברו הצבאי של ראש מועצת ג'וליס לשעבר, ובהקפדתו על התנאים שנקבעו

בווידאו: הכרעת הדין במשפטו של ראש מועצת ג'וליס לשעבר/צילום: יואב איתיאל, עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון קבע כי סלמאן עאמר, ראש המועצה לשעבר של ג'וליס שהורשע ברצח חברו הקרוב ובן כפרו ב-2016, יישאר במעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים. ההחלטה המשיכה את זו של בית המשפט המחוזי בחיפה, שהרשיע אותו אך לא הורה על כליאתו עד גזר הדין, ודחתה את הערעור שהגישה פרקליטות המדינה על כך.

בהחלטת השופטת דפנה ברק-ארז בבית המשפט העליון, בה דחתה את הערר שהגיש עו"ד אופיר טישלר מטעם פרקליטות המדינה, היא הודתה כי העניין "מעורר התלבטות" וכי "לכאורה, הרשעה בעבירת רצח היא מקרה מובהק המצדיק מעצר מאחורי סורג ובריח". כמו כן, הסכימה השופטת עם עמדת הפרקליטות כי "ניתן אף להניח כי עצם קיומה של הרשעה עשוי להעצים את החשש להימלטות מן הדין".

ברק-ארז ציינה כי ההרשעה בדין אכן מהווה נסיבה משמעותית לבחינה מחודשת של שאלת המעצר. עם זאת, היא סייגה ואמרה כי "ההחלטה בעניין אינה נגזרת ממנה באופן ישיר, אלא מחייבת התייחסות לנסיבות".

הכרעת דין לראש מועצת ג'וליס, סלמאן עמר בגין רצח קבלן גינון על רקע כלכלי. המחוזי חיפה 28 ביולי 2020. יואב איתיאל
"זיקותיו לישראל משמעותיות". הכרעת הדין של עאמר/יואב איתיאל

השופטת המשיכה וציינה את חשיבות עברו הצבאי והציבור של סא"ל (במיל') עאמר בהחלטתה. "זיקותיו לישראל הן משמעותיות בשים לב למסלול חייו בכללותו, לרבות שירות הקבע שלו בצה"ל וכהונתו במשרה ציבורית, ובעיקר לקשריו המשפחתיים בישראל", אמרה.

את טענות הפרקליטות כי עאמר עלול להשתמש בדרכון שיש ברשותו ולהימלט לארגנטינה, שם מתגורר אחיו ועמה אין לישראל הסכם הסגרה, היא ביטלה וציינה את "הקושי הטבוע בתקופה זו של מגיפת הקורונה ביציאה מן הארץ". השופטת קיבלה את עמדת סנגוריו, עו"ד דרור ארד, עו"ד אדי אבינועם, עו"ד יוסף ליבנה ועו"ד יונתן בש, שעד כה הקפיד עאמר למלא את כל תנאי מעצרו ולא נכשל באף הפרה חרף הזמן הממושך בו הוא שוהה במעצר. היא הוסיפה כי "ככל שיחול שינוי בנסיבות, זכויות המדינה לבקש עיון חוזר בהחלטה שמורות לה".

עוד בוואלה!

אחרי ארבע שנים: ראש מועצת ג'וליס לשעבר הורשע ברצח

לכתבה המלאה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה בראשות נשיא בית המשפט, השופט רון שפירא, שהרשיע אותו, החליט כך לפני שלושה שבועות, אלא שפרקליטות המדינה מיהרה לערער על ההחלטה. בית המשפט העליון שלח את התיק בחזרה אל בית המשפט המחוזי כדי שינמק את החלטתו, ובשבוע שעבר התקיים שם דיון נוסף, שבסופו נותרה ההחלטה כפי שהייתה - תוך שצומצמו חלונות ההתאווררות שלו ונוספו לה נימוקים, כמבוקש.

עאמר נותר במעצר בית בפיקוח אזיק אלקטרוני, לאחר שהפקיד 700 אלף שקלים, חתם על התחייבות עצמית בסך מאה אלף שקלים, ומסר התחייבות בסך 20 אלף שקלים של כל אחד מששת המפקחים עליו. הוא רשאי לצאת מהבית פעמיים ביום, למשך שעה בכל פעם ולמרחק של לא יותר ממאה מטרים.

הלוויתו של מוניר נבואני, שנורה על פי החשד בידי ראש המועצה, בית העלמין ג'וליס. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
הלוויתו של נבואני, 2016/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

עאמר בן ה-58 הורשע ברצח תושב הכפר בו הוא מתגורר, קבלן הגינון מוניר נבואני בן ה-45, שבעבר היה חברו הקרוב, ועם השנים נהפך לאויבו. לפני כארבע שנים, לאחר שעאמר הגיע ברכבו לחניה של בניין המועצה, הגיע לשם גם נבואני וניגש אליו כשהוא אוחז במקל מעץ וצועק לעברו כי הוא צריך למות. לאחר מכן הכה ברכבו של עאמר, וגרם לשברים וסדקים בשמשות.

בתגובה, שלף ראש המועצה לשעבר את אקדחו, אך נבואני המשיך ופתח את דלת הרכב, וקרא לעברו קריאות מתגרות. בשלב זה ירה עאמר לעבר פלג גופו העליון של נבואני כמה יריות מטווח קצר, שגרמו למותו.

גזר הדין יינתן לאחר שישמעו הטיעונים לעונש. אחריו צפויים הסנגורים לערער לבית המשפט העליון על עצם ההרשעה. לאורך ההליך המשפטי, עורכי דינו דברים בטענתו של עאמר כי מדובר במקרה מובהק של הגנה עצמית.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'וליס
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully