וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הדם לא מחכה: 3 חשודים לא נאשמו ברצח, אביו של אחד מהם כבר נרצח

23.8.2020 / 10:00

זמן קצר לאחר שנודע כי שלושת החשודים ברצח סמיר עמרייה מאיבטין לא יואשמו בעבירה, נרצח קרוב משפחה של אחד מהם. ככל הנראה, מדובר בנקמה מצד תושבים על רקע החלטת הפרקליטות להאשימם בעבירות חבלה, איומים ונשק בלבד. "הכתובת הייתה על הקיר"

בווידאו: משטרת ישראל בזירת החשד לרצח בטובא זנגרייה/צילום: דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר על ידי פרקליטות מחוז חיפה נגד שלושה תושבי איבטין הסמוך לקריית אתא. השלושה, ג'אלב חאלדי בן ה-41, חליל חאלדי בן ה-36, ומוחמד חאלדי בן ה-30, מואשמים בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות בנשק ואיומים, בגין רצח שכנם, סמיר-סאלח עמרייה בן ה-53, לפני כחודש.

אולם, למרות שנעצרו בחשד כי תקפו את עמרייה בפתח ביתו, כאשר הם חמושים בכלי נשק שונים וגרמו לו לפציעות רבות בגופו עד שמת, איש מהם לא הועמד לדין בגין עבירת רצח. גם חשדות המשטרה נגדם בגין גרימת פיצוץ, קשירת קשר לביצוע פשע, סיוע לבריחה ועוד, לא השתכללו לכלל אישומים. נגד בן אחיו של ג'אלב, עלי חאלדי בן ה-23, שגם הוא נעצר בפרשה כחשוד ברצח, לא הוגש כתב אישום כלל.

ביישוב לא השלימו עם התוצאה הזו. יומיים לאחר שהוגשה הצהרת תובע, אז נודע כי השלושה לא יואשמו ברצח, נרצח ביריות מוחמד אבו-עלי חאלדי בן ה-47, אחיו של ג'אלב, ואביו של עלי. על פי החשד, מדובר בנקמה.

זירת הירי בה נהרג תושב כפר אבטין, הסמוך לחיפה, מירי. במקרה נפצעו 4 בני אדם נוספים, שניים במצב קשה ושניים במצב בינוני. 18 ביולי 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי באיבטין/דוברות משטרת ישראל

הרקע לרצח בחודש שעבר הוא סכסוך בין מוחמד מוסא עמרייה בן ה-27, לבין סיף חאלדי, אחיינו של ג'אלב חאלדי - בשל עקיפה בכביש, ב-17 ביולי. מכתב האישום עולה כי אחרי התקרית התעבורתית הזו הגיעו סיף וג'אלב ממשפחת חאלדי המתגוררת בצדו הצפוני של הרחוב, אל הבניין בן שלוש הקומות בצדו הדרומי, בו מתגוררות משפחות עמרייה והתפתחה קטטה.

על פי כתב האישום, ג'אלב חאלדי תקף את סמיר עמרייה, שבתגובה תקע אגרוף בפניו של ג'אלב, ושבר לו שן. ג'אלב איים עליו כי יירה בו ויירצח אותו. בהתערבות בני משפחה ומכובדים מהכפר נערך מפגש "הודנה" (הפסקת לחימה זמנית על פי האסלאם - י"א) בביתו של ג'אלב בו הוא חזר על האיום, אך בהמשך סוכם על רגיעה של 24 שעות בין הצדדים.

סמיר עמרייה. -, אתר רשמי
נדקר ומת. סמיר עמרייה/אתר רשמי, -

מכתב האישום עולה כי בתום יממה, במוצאי שבת 18 ביולי, הגיע ג'אלב כשהוא רעול פנים וחמוש בתת מקלע, מלווה בחליל ומוחמד כשהם חמושים באקדחים, אל הבניין של משפחת עמרייה. שם החלו השלושה לירות לעבר גברים ונשים ממשפחת עמרייה, ובתוך כך, נדקר סמיר ומת. כתב האישום המפורט אינו נוקב בזהות מי שביצע את הדקירות.

למשמע הירי וצעקות הגיע למקום אחיו של סמיר, אך על פי כתב האישום מוחמד חאלדי ירה לעברו באקדח שנשא והבריח אותו. בעת שקרובי משפחתו של עמרייה חשו לעזרתו, נפתח ירי לעברם שממנו שניים מהם נפצעו. מרימון רסס שהושלך נפצע גם חובש מד"א שהגיע לטפל בעמרייה. בכפר נמשך לאחר מכן ירי דו-צדדי ממנו נפגעו גם ג'אלב חאלדי בחזה ופונה לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. גם אחיינו נור אלדין חאלדי נפצע. כוחות יס"מ נדרשו כדי להשיב את השקט.

מוחמד עבו עלי חאלדי. -, אתר רשמי
"הכתובת הייתה על הקיר". מוחמד חאלדי/אתר רשמי, -

המשטרה פתחה בסריקות אחרי האחראים לרצח, וכוחות פעלו בכפר ובסביבה במסוק משטרה. בלשי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב אשר, בסיוע שוטרי היס"מ, עצרו כבר באותו הלילה את חליל חאלדי ולמחרת נעצר ג'אלב. מוחמד נעצר כשבועיים לאחר מכן. השלושה, שעצורים מאז, הם כולם בעלי עבר פלילי. בחקירותיהם הם שתקו.

עם זאת, מכתב האישום ומסמכים נוספים שהוגשו לבית המשפט עולה שעדי ראייה ממשפחת עמרייה מסרו די עדויות מפלילות אודות הירי, הדקירות בסכינים ובמברגים והתקיפה באמצעות כיסא שהוטח בסמיר בזמן שהתמוטט. המשטרה תפסה גם סרטוני מצלמות אבטחה המתעדים את הירי.

למעלה ממאה איש, בהם יותר מ-40 מתושבי איבטין, צפויים להיקרא לדוכן העדים. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשות התובעות עו"ד נג'וא סולימאן ועו"ד ענבל ברנסון, את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. דיון בבקשה יתקיים בעוד כשלושה שבועות, ובהסכמת הסנגורים עו"ד ציון שמעון, עו"ד דורון נוי ועו"ד יהלי שפרלינג הלומדים את תיק החקירה, האריכה אתמול השופטת גלית ציגלר את מעצרם עד החלטה אחרת.

"החברה הערבית ממשיכה לשלם בדם על אוזלת היד בטיפול במגפת ההצטיידות בנשק תחמושת ואמל"ח שמורגשת בכל יישוב ערבי אפילו יותר מהקורונה", אמרו בעמותת "יוזמות אברהם", עמותה יהודית-ערבית המקדמת שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל. "הכתובת הייתה על הקיר: הרצח של מוחמד חאלדי הוא המשך לסכסוך שבעקבתו נרצח לפני חודש סמיר עמרייה. אפשר לעצור את הרצח הבא בטיפול משטרתי מיטיב ואיסוף הנשק החם נחוץ באופן מידי, לצד טיפול בגורמי העומק הגורמים לאלימות ולפשיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully