וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שקרץ לבת משפחתם: שני תושבי הגליל מואשמים ברצח גבר לעיניי בנותיו

כתב אישום הוגש נגד שני בני משפחה מכיסרא, בגין רצח תושב הכפר, נג'יב עבדאללה בן ה-32 על רקע שמועה כי הוא פונה לקרובת משפחתם, צעירה בת 20. מחקירת האירוע עולה כי השניים קבעו להיפגש עם עבדאללה ותקפו אותו בעזרת אבן כבדה

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד נאשמים ברצח נג'יב עבדאללה בכיסרא/צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שני בני משפחה מכיסרא שבגליל, בגין רצח של תושב הכפר, נג'יב עבדאללה בן ה-32. על פי כתב האישום, השניים רצחו את הגבר ב-28 ביוני, סמוך לאנדרטת הלוחם הדרוזי שבין הכפרים כסרא לסמיע, על רקע שמועה כי הוא פונה וקורץ לקרובת משפחתם, צעירה בת 20, כשהוא חולף על פניה.

מחקירת האירוע עולה כי השניים, עמיר ברכאת, חייל בן 21 שנפקד משירותו הצבאי, ובן דודו פארח ברכאת, בן 18 שזה עתה סיים את לימודיו התיכוניים, קבעו להיפגש עם עבדאללה וטענו כי מצאו עבורו רכב לרכישה. בסביבות השעה 18:30 הגיע עבדאללה למקום המפגש עם שתי בנותיו - פעוטה בת שלוש ותינוקת בת שלושה חודשים.

נג'יב עבדאללה, הגבר שהוכה למוות בין כיסרא לסמיע, 28 ביוני 2020. אין, אתר רשמי
הנרצח, נג'יב עבדאללה/אתר רשמי, אין

מכתב האישום עולה כי עבדאללה החנה את רכבו במקביל לרכבם של בני הדודים, ושוחח עמם מבעד לחלון. הם הטיחו בפניו את חשדם, ולאחר כדקה יצאו עמיר ועבדאללה מהרכבים, ועמיר החל לתקוף את הנרצח בחוזקה. הוא הצמיד אותו לרכב, תוך שהוא חובט בו ומטיח אותו בכוח. לאחר מכן, גם פארח יצא מהרכב והחל לחבוט בעבדאללה בכל חלקי גופו.

בהמשך, עמיר הרים אבן גדולה מצד הדרך, השניים הפילו את עבדאללה לקרקע והמשיכו להכותו בעוצמה תוך שימוש באבן, באגרופים ובבעיטות. מכתב האישום עולה כי הם המשיכו להכות אותו כשהוא שרוע על הקרקע, עד שאחיו שהבחין בנעשה, התקרב למקום וניסה להתערב. בזמן שהשניים הדפו את האח, הצליח עבדאללה לקום על רגליו ולהתרחק מהמקום. הוא חצה את הכביש ונמלט מהם לתוך מטע זיתים סמוך, תוך שהם רודפים אחריו, אך הצליח לחמוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

כשיצא מהמטע אל הכביש, הוא התמוטט. בסביבות השעה 18:50 שתי נשים שחלפו במקום הבחינו בו מוטל על הקרקע וזימנו את צוותי החירום. חובשים ופראמדיקים של מד"א מצאו אותו במצב קשה, ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, כשהוא סובל מחבלות ודימומים פנימיים קשים. בתום מאמצי החייאה, נאלצו רופאים לקבוע את מותו.

אחיו של עבדאללה אסף את בתו הפעוטה, שישבה במושב הקדמי וככל הנראה צפתה במתרחש. רק מאוחר יותר הוא הבחין כי גם התינוקת נמצאת במושב האחורי ברכבו של אחיו.

בני הדודים המואשמים ברצח, ללא עבר פלילי, נמלטו מזירת האירוע. לאחר כמה שעות, השניים הסגירו את עצמם לידי המשטרה, ומאז הם נמצאים במעצר.

כבר בליל הרצח, התכנסו בכירי העדה בהם, ראשי רשויות ואנשי דת בראשות מנהיגה הרוחני של העדה, השייח מואפק טריף שייח שהוקיע את "האלימות הפוגעת בחברה" וקרא לדיון ובוררות בנסיבות הקשות. בסיומה של ישיבה של שעות פרסמו כרוז בו קראו להרגעת הרוחות. מנגד, חלק מהתושבים בכפר ובעדה הדרוזית בכלל, בעיקר צעירים, מתחו ביקורת על התפייסויות וסולחות מעין אלה, וקראו לעקור מהשורש את בעיית האלימות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכירי העדה הדרוזית בישיבת שכונסה לטובת "הרגעת הרוחות" לאחר הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירת המקרה הוטלה על מחלק הרצח בימ"ר צפון, בפיקודו של רב פקד אריק לוגאסי. בימ"ר אומרים כי בחקירתם השניים אישרו את המפגש, וכי תקפו מיזמתם את עבדאללה מבלי שהגיב אות התגונן. לטענתם, כאשר הטיחו בו את עניין ההצקות לקרובת המשפחה הוא הגיב בקללות והכפשות של בנות משפחתם. הם תיארו את התקיפה באגרופים ובבעיטות אבל טענו כי לא היתה להם כוונה להרוג אותו.

שכנים המתגוררים סמוך לזירת האירוע, סיפרו במשטרה כי הוא הוכה באבנים בראשו והם צפויים להעיד במשפט. מצלמות אבטחה בטיילת ובמגרש הכדורגל תיעדו את האירוע כולו ואת חלק מהבריחה. ססניגוריהם של השניים, עו"ד באסל פלאח ועו"ד עאדל דבאח, ממשיכים להכחיש בשמם את עבירת הרצח המיוחסת להם בכתב האישום.

במקביל להגשת כתב האישום מבקשת פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובעת, עו"ד רונית גרניק סופר, להמשיך ולהחזיק את עמיר ברכאת ופרח ברכאת מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. השופט ניצן סילמן עוד ידון בבקשה לגופה, ובינתיים, הוא האריך את מעצר השניים עד החלטה אחרת.

"אני מתפלל שהם יקבלו את העונש המקסימלי", אומר לוואלה! NEWS רכאד עבדאללה, אביו של נג'יב המנוח, "אם המדינה לא תגיד את דברה בעניין הזה אז הגענו לסוף הדרך בה אנשים רוצחים חופשי וזה יחזק אותם. בן אדם לוקח את אשתו לרופא, שתי הבנות שלהם באוטו, ועושים לו תרגיל וקוראים לו להגיע ורוצחים אותו מול הילדות? הבת שלו התחילה לצעוק והם הורגים אותו? לאיפה הגענו?" הוא הוסיף, "את הכאב שהבנות ואשתו ואמא שלו ואני חווים אך אחד בעולם לא יוכל להבין. הילדה הגדולה בלילה היא קמה וצועקת שהיא רוצה את אבא שלה. אנחנו חיים את זה עכשיו כל יום. לא מוכנה אפילו להכנס לאוטו". הוא הוסיף, "כשמצאו את הגדולה היא אמרה שאמא אצל הרופא, ואז האמא שאלה על הקטנה וחזרו לאוטו ולמזלנו הגיעו בזמן אחרת גם התינוקת היתה הולכת. אז איפה יש רחמנות על אנשים כאלה? מי ירחם עליהם? מה אני אגיד להם? אני יכול לצעוק עד השמים, מה זה עוזר".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • כיסרא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully