וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת חשד לרצח אישה בחיפה, ביהמ"ש שחרר את החשודים

7.8.2020 / 20:25

תחילה סברה המשטרה כי קפצה אל מותה, אולם לאחר שהתקבלו ממצאים מודיעיניים, עצרה שני חשודים, שכניה של האישה. בית המשפט: "אין בדוח המשטרתי כדי לבסס את החשד נגדם"

בווידאו: קרוב משפחה נעצר בחשד לרצח אב ובנו ביישוב זמר/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בחיפה שיחרר היום (שישי) גבר ואישה שהמשטרה עצרה אמש בחשד לרצח שכנתם. משטרת חיפה עצרה אמש את השניים במהלך חקירת נסיבות מותה של תושבת הדר הכרמל, סאלי מקלדה בת ה-33, שנמצאה שלשום מוטלת ללא רוח חיים תחת הבניין בו היא התגוררה, סמוך לשוק תלפיות.

מקלדה, שגדלה רוב חייה כיתומה מאם ונסיבות חייה, כמו גם מותה, היו טראגיות, נקברה אמש בכפר הולדתה דלית אל כרמל, מבלי שגופתה נשלחה לנתיחה שלאחר המוות. עכשיו המשטרה חושדת כי היא הופלה בחלקו האחורי של הבנין מקומה חמישית וכי לאירוע קדם תכנון מוקדם. המשטרה סברה בתחילה כי קפצה אל מותה.

לאחר שנפרקו סרטונים ממצלמות אבטחה והתקבל מידע מודיעיני, פתחה המשטרה בחקירת מוות בזדון, במסגרתה עצרה אתמול את שכניה של מקלדה - יונית ייני בת ה-35 וח'ליל סאלם בן ה-34, המוכרים למשטרה, כחשודים בעבירת "רצח לאחר תכנון".

סאלי מקלדה שגופתה אותרה בחיפה - 7 אוגוסט 2020. אלבום משפחתי, אתר רשמי
אותרה ללא רוח חיים בבניין בו התגוררה. מקלדה/אתר רשמי, אלבום משפחתי

סאלם טוען כי לא ראה דבר וכי רק שמע את חבטת נפילתה של המנוחה אל הקרקע, יצא החוצה להסתכל כמו יתר השכנים בבנין שם ראה את ייני נסערת מהמראה.

היום, בבית המשפט, בשני דיונים נפרדים, טענה המשטרה כי הגרסאות שמסרו סותרות זו את זו, וביקשה להאריך את מעצר כל אחד מהם בשמונה ימים.

לבית המשפט זה לא הספיק והשופטת אורית קנטור לא נעתרה. היא ציינה כי "מן הראוי לקיים חקירה בטרם נעצר אדם בגין עבירה כה חמורה" וקבעה כי אין בדוח המודיעיני כדי לבסס את החשד וכי הוא "לוקה בחסר". עוד ציינה, כי החשד הראשוני, לפיו מדובר מדובר בהתאבדות, נתמך בעדות בן משפחה של המנוחה בה עיינה.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"דוח לוקה בחסר"/ראובן קסטרו

היא נעתרה לעו"ד לאוניד פרחובניק, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את ייני, ועו"ד ויסאם עראף, המייצג מטעמה את סאלם, ושחררה את השניים ללא תנאי. המשטרה ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, אך גם שם סירב השופט אברהם בולוס להותירם מאחורי סורג ובריח.

הוא שיחרר אותם למעצר בית של שלושה ימים בערבויות כספיות של עשרת אלפים שקלים כל אחת. "ברור שבמשטרה לא מחוייבים מבחינה מקצועית לחקור אלא ציבורית, שמא מישהו יגיד שהם לא חקרו", טען עו"ד ויסאם עראף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully