וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת ג'וליס נאשם ברצח: "המשיך לירות בראשו עד שמת"

2.10.2016 / 12:58

סלימאן עאמר מואשם כי רצח את מוניר נבואני, קבלן מקומי עמו היה מסוכסך במשך תקופה ארוכה. על פי כתב האישום, עאמר ירה בקורבנו שבע פעמים ולאחר מכן עזב את הזירה "בקור רוח" והעלים את אקדחו

עריכה: אוהד פיטר

(סרטון מצלמות אבטחה מזירת הרצח מול בניין מועצת ג'וליס בחודש שעבר)

ראש מועצת ג'וליס, סלמאן עאמר, הואשם היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה ברצח בכוונה תחילה ובשיבוש הליכי משפט, בגין תקרית שאירעה בתחילת החודש שעבר, בה ירה במוניר נבואני, קבלן מקומי בן 45 עמו היה מסוכסך במשך תקופה ארוכה. הפרקליטות הגישה נגד עאמר, בן ה-54, בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מכתב האישום עולה כי ב-24 באוגוסט הגיע נבואני סמוך לשעה תשע בבוקר לבניין המועצה המקומית בג'וליס וביקש להיפגש עם עאמר מבלי שתיאם עמו פגישה מראש. נבואני, שככל הנראה סבר שראש המועצה יסרב לפגשו, התפרץ למשרדו, קילל אותו ודרש ממנו להתפטר מתפקידו לאלתר. עאמר, כך על פי כתב האישום, ביקש מנבואני להירגע, אך זה ירק לעברו וצעק "תירה בי, תירה בי" ולאחר מכן השליך לעברו כוס שתייה. לשוטרים שהוזעקו למקום הסביר נבואני כי רצה לשוחח עם עאמר והרוחות נרגעו.

עוד בוואלה! NEWS:
"חשבנו שיש לו וירוס": ילד בן שבע מבת ים מת מחסימת מעיים
לקראת השהות באומן בראש השנה: מתנגדי הרב ברלנד חוששים לחייהם
הרשות הפלסטינית הפקידה תשלום ראשון לחברת החשמל

דיון בהארכת מעצרו של סלמאן עאמר, ראש מועצת ג'וליס. יותם רונן
המשיך להתקדם אל נבואני כשהוא יורה לעברו. סלימאן עאמר/יותם רונן

כעבור כשבועיים, ב-5 בספטמבר, שלח נבואני מסרון לעאמר בו נכתב: "כלב, אתמול הבטחתי לעשות משהו ולא קיימתי. אבל הרבה אני הולך לעשות היום, לא כדאי לך לכנס למועצה אני בא אליך". כתב האישום מתאר עוד כי בשעה 8:30 הגיע עאמר לבניין המועצה וחנה במקום השמור לו. נבואני הגיע כעבור זמן קצר והחנה את מכוניתו מאחורי זו של ראש המועצה. נבואני יצא מן הרכב הוציא מתא המטען מקל עץ באורך של קרוב למטר. בהמשך החל לצעוק לעבר עאמר שהוא צריך למות ותקף את רכבו באמצעות המקל.

עוד עולה מכתב האישום כי בשלב זה הגיע מזכיר המועצה, זיאד הינו, שהבחין מרחוק בנבואני וביקש למנוע עימות בין השניים. אולם, עם הגיעו ירה עמאר כמה יריות מטווח קצר בפלג גופו העליון ובראשו של נבואני. עאמר המשיך להתקרב אל נבואני כשהוא יורה לעברו, על אף שזה שמט את המקל שהחזיק לקרקע, וחרף ניסיונותיו של הינו למנוע זאת ממנו.

זירת ירי בג'וליס. אדריאן הרבשטיין
חוקר זיהוי פלילי בזירת הרצח מול בניין המועצה בג'וליס/אדריאן הרבשטיין

על פי כתב האישום, עאמר ירה שבע פעמים בנבואני, שסיבת מותו נקבעה מפגיעת קליע בלבו. בנוסף, מואשם עאמר כי העלים את האקדח ואת מכשיר הטלפון הנייד שלו, בכוונה לשבש את מהלכי משפטו. עוד מתואר כי לאחר האירוע התנהג עאמר "בקור רוח" ואף חלף על פני המנוח מבלי שהושיט לו עזרה.

כשלוש שעות לאחר התקרית מול בניין המועצה הסגיר את עצמו עאמר למשטרה. בחקירתו טען כי הותקף במפתיע בידי אדם לא מזוהה וכי פעל מתוך הגנה עצמית כשהוא יורה באופן אוטומטי לנטרול הסכנה. עוד טען בחקירתו כי רק לאחר שסיים לירות זיהה כי מדובר בנבואני. עם זאת, בכתב האישום מצוין כי בסרטון מזירת התקרית נראה נבואני כשהוא מדבר אל עאמר שהבחין בו כבר בשלב זה. עאמר הואשם כי לכל אורך חקירותיו הסתיר פרטים רבים בנוגע להתנהלותו לאחר התקרית, ועד שהסגיר את עצמו למשטרה. כשעומת בידי חוקריו עם ממצאים אלה, כך על פי כתב האישום, טען כי מדובר בפרטים שוליים אותם לא זכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully