וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השהות באומן בראש השנה: מתנגדי הרב ברלנד חוששים לחייהם

2.10.2016 / 12:27

חברי קהילת "שובו בנים" שחשפו את עבירות המין שבהן מואשם הרב טוענים כי קיבלו איומים על חייהם: "הבהירו לנו שנשלם מחיר כבד". אחד מהחסידים הותקף בעבר ונאלץ להימלט לפולין ומשם חזר לארץ

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מאות מחסידיו של הרב ברלנד קיימו אירוע סליחות מחוץ לכלא צלמון)

חסידיו לשעבר של הרב אליעזר ברלנד, שחשפו את עבירות המין שבהן הוא מואשם ואף העידו נגדו במשטרה, חוששים לחייהם בנסיעה הקרובה לאומן שבאוקראינה לכבוד החג. יום טוב חשין, לשעבר אחד מחסידיו של ברלנד בקהילת "שובו בנים", חשף את הפרשה ומוביל כיום את ההתנגדות לרב סיפר כי על החשש שמקונן בו. "התסכול של אנשי 'שובו בנים' נמצא בשיאו. הם מאשימים אותי ואחרים בתור אלה שהכניסו את המחט לבלון", אמר, "העבירו לי מסרים שנשלם על כך מחיר כבד".

חשין מצהיר כי חרף האיומים, הוא אינו מתכוון לוותר על הנסיעה לקברו של רבי נחמן, ולשם כך שכר חברת אבטחה מקומית. "כל חיי הייתי באומן ותמיד אהיה. אומן זה בדם שלנו. בעצמות שלנו. לא נוותר על זה לעולם", ציין, "שכרנו מאבטחים אוקראיניים, גלויים וסמויים, והמשטרה הישראלית שמגיעה לאומן יודעת היכן נשהה ותגביר את הנוכחות בסביבה שלנו". לדבריו, החשש לפגיעה בו ובחבריו אינו מתבסס רק על האיומים שקיבלו בשבועות האחרונים, אלא גם על הידיעה שעבור חסידיו של ברלנד, העובדה שרבם לא יגיע לאומן מהווה מכה מורלית קשה.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון תקפה וצחקה, אך סחטה רק תיקו - שמועיל לטראמפ
מפקד אוגדת עזה לשעבר: "נראה שאזריה ירה בגלל שהיה תחת סכנה"
23 פצועים, בהם תינוקת במצב קשה, בתאונת דרכים ליד באר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יואלי פוקס שהוכה בשבועות האחרונים באומן על ידי תומכיו של ברלנד/מערכת וואלה, צילום מסך

הרב אליעזר ברלנד היה האיש שפרץ בפני החסידים שלו את הדרך לעלייה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, עוד בימי השלטון הקומוניסטי. בקהילתו מתרוצצים סיפורים על התכסיסים שנקט אל מול הפקידים הקשוחים באוקראינה של פעם, על הדרכונים המזויפים שניפק ועל הדרכים שפילס לחסידיו בערבות השלג, מעבר למסך הברזל. לאחר חשיפת פרשת עבירות המין בנשות קהילתו לא הגיע ברלנד לאומן והעביר את החג במקום המסתור שלו מחשש שייעצר. גם השנה, הרב שנמצא במעצר עד תום ההליכים נגדו בארץ, לא יגיע עם חסידיו לאומן.

לפני כשלוש שנים, שנה לאחר שנחשפה הפרשה נגד ברלנד, חשין הותקף באומן על ידי קבוצה המזוהה לטענתו עם קהילתו של ברלנד. "לאורך החג זרקו עליי אבנים ובקבוקים אבל במוצאי שבת זה כבר היה השיא. פרצו לדירה שלי ברחוב פושקינא, חיפשו אותי, וכשזיהו אותי קיבלתי בעיטה לתוך הבטן", שחזר חשין, "היכו אותי עם חפץ חד בראש, ירד לי דם וזה גרם להם להפסיק".

הוא סיפר כי התוקפים גם חשמלו אותו באמצעות שוקר חשמלי עד שלבסוף הצליח לחמוק מהאזור וברח לדירה של חבר שלו. באותה שנה נאלץ חשין להתחפש כדי להימלט מאוקראינה. הוא הוברח דרך טרקלין ה-VIP ומשם המריא לוורשה שבפולין. מוורשה עלה חשין על מטוס שעשה דרכו לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יום טוב חשין נמלט מאוקראינה לפולין כשהוא מחופש/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חשין בתחפושת נמלט מאימת חסידי "שובו בנים"/מערכת וואלה, צילום מסך

רשימת המתנגדים לרב ברלנד שחוששים להגיע לאומן בראש השנה ארוכה. חשין הוא אמנם דמות דומיננטית, אך אליו מצטרפים גם איתי נחמן שלום, שחשף במשטרה את הפרשה ואשתו התלוננה נגד הרב בגין עבירה שביצע בה. שלום צפוי להמריא בימים הקרובים לאומן וגם הוא חושש ממה שעלול להתרחש שם. בנוסף לשניים, ברשימת המתנגדים לרב מופיעים גם יואלי פוקס שהוכה בשבועות האחרונים באומן על ידי תומכיו של ברלנד, צביקה צוקר, חתנו של הרב שהוכה לפני שלוש שנים באומן, ויניב עסיס.

עסיס מנהל את "קו ברסלב" שנועד "לחשוף את הסיפור של ברלנד", לדבריו. הוא אמר כי "החרדים ברובם לא מחוברים לאינטרנט או לעיתונים החילונים ולא יודעים את כל התמונה". עסיס לא היה חסיד של ברלנד, אך לדבריו "ניסה להתקרב אליו במשך השנים". בימים האחרונים הוא קיבל מסרים מאיימים וכעת הוא חושש לשלומו. "יש סיכויים גדולים שיקרה משהו באומן כי זה השטח הביתי שלהם", אמר עסיס, "פה בארץ המשטרה קורעת אותם ולא מרחמת עליהם". לדבריו, בימים האחרונים יצרו חוקרי היאחב"ל קשר עם המתנגדים לרב "והזמינו את כולנו לתדרוך איך להתנהג".

"ניסיון נואל נוסף שלא יצלח לפגוע ברב ובאנשיו"

מטעם אנשיו של הרב ברלנד וקהילת "שובו בנים" נמסר בתגובה כי "מדובר בניסיון נואל נוסף שלא יצלח לפגוע ברב ובאנשיו. הרב כבר הודיע בעבר שהוא אוסר איסור מוחלט על כל אחד מחברי הקהילה להעליב לפגוע חס וחלילה במתנגדו הראשי, חשין, ובכל מי שסובב אותו".

עוד נמסר כי "הרב אסר איסור מוחלט לפגוע או להעליב כל אדם באשר הוא אדם, ובפרט המתלוננים והמתלוננות נגדו משום שהרב רואה במתלוננות קורבנות של מי שניצלו אותן להעליל על הרב עלילת דם, כפי שיתבהר אך ורק בבית המשפט. הרב הוא רודף שלום וחסידי שובו בנים הינם שומרי חוק, כפי שמוכח יום-יום ושעה-שעה, על אחת כמה וכמה מאז שובו של הרב ארצה לפני יותר מחודשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully