וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמניה: סיכלנו ניסיון התנקשות בראש הממשלה והפיכה

14.11.2020 / 23:35

שירותי הביטחון במדינה אמרו כי עצרו כמה בכירים לשעבר, בהם מי שעמד בראשם, בחשד שתכננו לרצוח את פשיניאן ולקחת את השלטון. מאז שחתם על הסכם לסיום המלחמה עם אזרבייג'ן בנגורנו-קרבאך, אלפים קראו לו להתפטר והאשימו אותו בבגידה

בווידאו: פוטין מכריז על הפסקת אש בנגורנו-קרבאך/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שירותי הביטחון בארמניה הודיעו אתמול (שבת) כי הם סיכלו ניסיון התנקשות בראש הממשלה ניקול פשיניאן וניסיון הפיכה מצד גורמי ממשל לשעבר. פשינאן נתון ללחץ בעקבות הפגנות בהשתתפות אלפים הקוראים לו להתפטר מאז שחתם על הסכם לסיום המלחמה עם אזרבייג'ן במובלעת נגורנו-קרבאך, שקיבעה את הישגיה של באקו בשטח בתום שישה שבועות של מלחמה.

בין העצורים, ראש שירותי הביטחון לשעבר ארתור ונטסיאן, מנהיג המפלגה הרפובליקאית לשעבר והראם בגדסריאן וחייל שהתנדב ללחימה. "הם תכננו תפיסה לא חוקית של השלטון באמצעות רצח ראש הממשלה והם כבר דנו במועמדים אפשריים להחליפו", נמסר בהודעת שירותי הביטחון.

ראש ממשלת ארמניה ניקול פשיניאן בבית חולים צבאי ביירבאן, 31 באוקטובר 2020. רויטרס
קיבל אחריות, אך מסרב להתפטר. ניקול פשיניאן, אוקטובר/רויטרס

פשיניאן, שעלה לשלטון ב-2018 אחרי מחאה עממית נגד השלטון הקודם, אמר בשבוע שעבר כי הוא נאלץ לחתום על ההסכם שגיבשה רוסיה כדי למנוע מפלות נוספות בשטח. פשיניאן הצהיר כי הוא מקבל אחריות אישית על אובדן חלקים מהטריטוריה, אך סירב לקריאות להתפטר. חלק מהמפגינים שצבאו על הפרלמנט ומשרדי הממשלה השבוע כינו אותו "בוגד".

ההסכם הוביל להפסקת הלחימה בנגורנו-קרבאך, שמוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית כשטח של אזרבייג'ן, אולם רוב תושביה הם ארמנים. רוסיה שלחה כ-2,000 משקיפים חמושים שנפרסו במובלעת ההררית, שהייתה מחוץ לשליטת אזרבייג'ן מאז המלחמה בשנות ה-90 שהסתיימה בהפסקת אש ב-1994.

מפה של נגורנו-קרבאך. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
מפת הלחימה בנגורנו-קרבאך/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

במהלך הקרבות האחרונים, אזרבייג'ן, שנתמכת על ידי טורקיה ומצוידת בנשק ישראלי, הצליחה לכבוש מחדש את רוב חלקי המובלעת וכן את האזורים הסובבים אותה, שהיו במשך כ-30 שנה בשליטת הבדלנים הארמנים.

כמה אלפי בני אדם נהרגו בקרבות שפרצו ב-26 בספטמבר, יותר מ-2,000 מהם משורות הכוחות הארמניים בנגורנו-קרבאך. אזרבייג'ן לא חשפה את היקף האבידות הצבאיות שלה, אך אמרה כי עשרות אזרחים נהרגו בהפגזות בשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully