וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הרשות הפלסטינית עריקאת הובא למנוחות ביריחו

יפעת רוזנברג

11.11.2020 / 10:04

ארונו של השליח הפלסטיני למו"מ עם ישראל הובא לרמאללה, שם נערך טקס רשמי בהשתתפות היו"ר אבו מאזן. לאחר מכן המשיך מסע ההלוויה ליריחו, עיר הולדתו. 3 ימי אבל הוכרזו בגדה, שם מציינים גם 16 שנים למות ערפאת. בצה"ל נערכו לאפשרות של עימותים, ואף העלו כוננות

בווידאו: מסע ההלוויה של בכיר הרשות סאיב עריקאת/צילום: רויטרס

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הובא הבוקר (רביעי) למנוחות ביריחו, בתום מסע הלוויה שיחל בטקס רשמי ברמאללה. עריקאת, שהיה הנושא והנותן הבכיר מטעם הפלסטינים מול ישראל, מת אתמול בגיל 65 בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כתוצאה מהחמרה במצבו, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

ההלוויה החלה בטקס לזכרו של עריקאת במוקטעה שברמאללה בהשתתפות בכירי הרשות, ובראשם היו"ר אבו מאזן, ואורחים שבאו לחלוק לו כבוד אחרון. בין באי הטקס גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.

ארונו של עריקאת נישא על ידי משמר כבוד והוצב ברחבת המוקטעה. בכירים בממשלה הפלסטינית וברשות נשאו תפילת אשכבה מול הארון, שנישא לאחר מכן אל הרכב שיעבירו ליריחו, עיר מגוריו והולדתו של עריקאת, אליה צפוי להגיע מסע ההלוויה בקרוב. עריקאת הובא לקבורה בעיר לבקשת משפחתו.

מסע ההלוויה של בכיר הרש"פ, סאיב עריקאת ברמאללה 11 בנובמבר 2020. רויטרס
בעולם הערבי ביכו את מותו. הלווית עריקאת ברמאללה, היום/רויטרס

מותו של עריקאת התקבל בכאב ובצער בגדה המערבית, ובעקבות זאת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל. מנהיגים פלסטינים, בהם ראש הממשלה מחמוד אשתייה, ספדו לו. גם בחמאס שלחו תנחומים למשפחתו ולארגון פתח, אליו השתייך עריקאת.

גם בעולם ביכו את מותו. משרד החוץ המצרי הביע צער ושלח תנחומים למשפחתו ולעם הפלסטיני, וגם עבדאללה מלך ירדן ושר החוץ של קטאר, מוחמד א-תאני, ספדו לו. בישראל, כמה בכירים פרסמו הודעות תנחומים, בהם שר הכלכלה עמיר פרץ, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ח"כ אחמד טיבי וכן ארגונים כמו תנועת שלום עכשיו.

מסע ההלוויה התקיים במועד מתוח - יום מותו של מנהיג אש"ף הראשון יאסר ערפאת, שמת לפני 16 שנים בבית חולים בצרפת. בנוסף לכך, הפלסטינים מציינים היום שנה לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא - מפקד החטיבה הצפונית בארגון, שחוסל בצפון הרצועה בנובמבר אשתקד.

מסע ההלוויה של בכיר הרש"פ, סאיב עריקאת ביריחו 11 בנובמבר 2020. רויטרס
שלושה ימי אבל הוכרזו. בכירי הרשות בטקס ההלוויה ביריחו, היום/רויטרס

בשל כך, בצה"ל נדרכו למתיחות ולאפשרות של עימותים בכל הגזרות. לפי מקורות באגף המבצעים, כוחות הביטחון ייערכו לאבטחת "מוקדי חיכוך" באזור ההלוויה. בצה"ל העריכו כי למסע צפויים להגיע אלפי פלסטינים כדי לחלוק כבוד אחרון לעריקאת. אולם, ברשות אומרים כי בשל התפשטות הקורונה, הביקורים והתהלוכות צפויים להיום מצומצמים וחלקם אף יהיו וירטואליים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully