וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הלוויית עריקאת ויום השנה לחיסול אל-עטא: צה"ל בדריכות בכלל הגזרות

11.11.2020 / 6:30

במערכת הביטחון נדרכים לעימותים בגדה לאחר מסע הלווייה של בכיר הרשות הפלסטינית ושיגורי רקטות מרצועת עזה לציון יום השנה להתנקשות באיש הג'יהאד האסלאמי. סוללת כיפת ברזל נוספת נפרסה בעוטף. בצפון, ההתגרות האחרונה של חיזבאללה מאותתת שתכניות הנקמה של נסראללה בתוקף

בווידאו: ניסיון פיגוע דקירה בדרום חברון/מערכת וואלה! NEWS

בצה"ל נערכים היום (רביעי) ליום מתוח מבחינה ביטחונית, כשברצועת עזה יציינו את יום השנה לחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, ובגדה המערבית תיערך הלווייתו של בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת שמת לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

זאת, לאחר כמה שבועות מתוחים ושני ניסיונות פיגוע שהתרחשו רק בשבעת הימים האחרונים, ובצל התפשטות הקורונה בקרב הציבור הפלסטיני.

בחיל האוויר נערכו לאפשרות של הסלמה, ופרסו סוללה נוספת של מערכת כיפת ברזל בעוטף עזה, זאת בשל חשש מפני שיגורים לעבר שטח ישראל.

בהאא אבו אל-עטא. -, אתר רשמי
שנה להתנקשות. בהאא אבו אל-עטא/אתר רשמי, -

אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית בארגון הג'יהאד האסלאמי, חוסל בצפון הרצועה בנובמבר אשתקד. הוא התנגד לתהליך ההסדרה של חמאס עם ישראל בתיווך המצרים, והפר את ההסכמות באמצעות שיגורי רקטות לעבר עורף מדינת ישראל, לרוב בשעות הערב של יום שישי. באחד המקרים, הוא היה אחראי לשיגור הרקטות לעבר אשדוד בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בעיר כנס בחירות, ונאלץ בעקבות זאת להפסיק את האירוע ולהתפנות לעיני המצלמות למרחב מוגן.

צה"ל נערך אז היטב לתגובה צבאית של הארגון, ששיגר רקטות אך לא פגע באזרחים. כמענה להמשך השיגורים הרג צה"ל 34 פלסטינים, מרביתם פעילי טרור שניסו לשגר רקטות נוספות לעבר ישראל, וכן פגע בתשתיות הארגון.

לפי הערכות בצה"ל, קבוצה בתוך הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי סבורה שתגובת הארגון לחיסול לא הייתה מספקת, ולכן שואפת לנקום את מותו של אל-עטא ביום השנה להתנקשות. לשם כך, רמת הדריכות באוגדת עזה תעלה, כשצה"ל נערך לשיגורי רקטות או פיגוע צליפה לאורך גדר הגבול, כמו גם לשלל תרחישים נוספים. גם המרחב האווירי יתוגבר.

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת בביקור ברמאללה ינואר 2019. רויטרס
הלווייתו נערכת ביום השנה למותו של יאסר ערפאת. עריקאת/רויטרס

במקביל, גופתו של עריקאת, שמת כתוצאה מסיבוכים של נגיף הקורונה, תועבר הבוקר לרמאללה, שם ייערך לזכרו טקס רשמי במעמד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובהשתתפות בכירי הרשות. לאחר מכן ייערך לעריקאת, מהפנים הבולטות של הדיפלומטיה הפלסטינית בעשרות השנים האחרונות, טקס הלווייה ביריחו לבקשת בני משפחתו.

לפי מקורות באגף המבצעים של צה"ל, כוחות הביטחון ייערכו לאבטחת "מוקדי חיכוך" באזור. בצה"ל מעריכים שאל ההפגנה צפויים להגיע אלפי פלסטינים כדי לחלוק כבוד אחרון לעריקאת, למרות משבר הקורונה. ברשות הפלסטינית מתמודדים עם התפשטות המגיפה, כשעל פי הנתונים 71,501 פלסטינים בגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים אובחנו כחולי קורונה מאומתים מתחילת המשבר, 8,528 מתוכם הם חולים פעילים, נכון לאתמול.

במערכת הביטחון מודאגים מעימותים אלימים עם צעירים פלסטינים - ואף מפעולות טרור עממי פוטנציאליות - לאחר האירוע. הלווייתו של עריקאת נערכת גם ביום השנה למות קודמו של אבו מאזן, יאסר ערפאת - יום המוגדר מדי שנה כרגיש מבחינה ביטחונית. בעקבות זאת, הועלתה רמת הדריכות ברחבי יהודה ושומרון, וחיילים ושוטרים יתגברו מוקדים שונים.

איתור וחשיפת מנהרת טרור בדרום רצועת עזה-פעילות כוחות צה"ל במרחב הגדר. דובר צה"ל
נערכים לשיגורי רקטות או פיגוע צליפה לאורך הגבול. פעילות צה"ל ברצועת עזה, אוקטובר/דובר צה"ל

קורונה בציבור הפלסטיני - תמונת מצב

סה"כ חולים מאומתים מפרוץ המגיפה: 71,501
מספר הנדבקים בגדה המערבית: 50,491
מספר הנדבקים ברצועת עזה: 8,931
מספר הנדבקים במזרח ירושלים: 12,079
מספר החולים הפעילים: 8,528
מספר המחלימים: 62,973
מניין המתים: 607

מתיחות מורגשת גם בגזרה הצפונית. לדברי גורמי ביטחון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה דבק באיומיו להוציא אל הפועל פיגוע נגד חיילי צה"ל, כנקמה על הרג נהג המשאית של הארגון שהבריח אמצעי לחימה מסוריה ללבנון, בתקיפה אווירית בסוריה שיוחסה לישראל בחודש יולי.

אתמול ניסה חיזבאללה להתגרות בצה"ל כשהחדיר רחפן לצרכי איסוף מודיעין לשטח ישראל, שהופל על ידי כוחות הצבא. זאת, בהמשך להפלת רחפן חיזבאללה באזור החרמון בחודש אוגוסט, ולשני ניסיונות פיגוע צליפה, הבולט שבהם במוצב גלדיולה. לפי הערכות בצה"ל, חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע שלא יגרור אחריו תגובה קשה של צה"ל, ולא מוציאים מכלל אפשרות שהארגון ינסה לפגוע בכלי טיס של חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully