וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: סוכל ניסיון פיגוע ירי בשומרון, אין נפגעים

עודכן לאחרונה: 4.11.2020 / 14:36

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי לוחמים השיבו אש לעבר מחבל שפתח לעברם בירי מרכבו, בסמוך לכיכר החטיבה המרחבית שליד שכם. בתיעוד התקרית נשמע צרור יריות, ונראים חיילים מסיירים ברחבי הצומת. המחבל שייך למנגנוני הביטחון הפלסטיניים

בווידאו: סוכל ניסיון פיגוע ירי בשומרון/מערכת וואלה! NEWS

לוחמי צה"ל סיכלו היום (רביעי) ניסיון פיגוע ירי בכיכר החטיבה המרחבית שומרון, סמוך ליציאה הדרומית מהעיר שכם. מדובר צה"ל נמסר כי המחבל נוטרל על ידי לוחמים שהיו במקום וכי אין נפגעים בקרב החיילים. המחבל, בילאל עדנאן רוואג'בה, שייך למנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

הלוחמים איישו עמדה צבאית ליד לזירת הפיגוע, כך על פי הודעת דובר צה"ל. כוח שהיה במקום זיהה את המחבל שהגיע ברכבו כשהוא חמוש באקדח. בעודו ישוב ברכבו, הוא פתח לעבר החיילים באש ואלו השיבו בירי ונטרלו אותו.

סוכל ניסיון פיגוע ירי בשומרון, 4 בנובמבר 2020. נדב גולדשטיין/TPS, TPS
תיעוד מזירת ניסיון הפיגוע, היום/TPS, נדב גולדשטיין/TPS

בתיעוד מזירת האירוע נשמע צרור יריות. מדובר ככל הנראה ירי של כוחות צה"ל לעבר המחבל. בהמשך הסרטון, זמן קצר לאחר נטרול המפגע, נראים החיילים עם רובים שלופים כשהם דרוכים ומסיירים ברחבי הצומת. עוד מעלה התיעוד, כי חלק מהצירים המובילים לצומת חסומים לתנועה על ידי רכבי צבא.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שוחח לאחר נסיון הפיגוע עם אל"מ רועי צוויג, מפקד החטיבה המרחבית שומרון. "לוחמי גולני מילאו הבוקר את חובתם והם ראויים לכל שבח", נמסר מטעמו של דגן. "כשטרוריסט נפשע מנסה לרצוח חיילים או אזרחים ולא משנה אם מדובר בשומרון או בתל אביב דינו צריך להיות אחד - חיסול מהיר, ועל כך אני מברך את החיילים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא היו נפגעים מקרב החיילים. המחבל רוואג'בה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסיון הפיגוע מתרחש לאחר ששלשום, הרס צה"ל את ביתו של המחבל חליל דויכאת, בן 46, שרצח את הרב שי אוחיון בפיגוע דקירה בפתח תקווה בחודש אוגוסט האחרון. בעקבות הריסת הבית, שנמצא בכפר רוג'יב הסמוך לשכם, התפתחו במקום הפרות סדר אלימות עם התושבים. כ-150 פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי צבע. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

הריסת ביתו של דויכאת התרחשה לאחר שבג"ץ אישר את המהלך בשבוע שעבר. בית המשפט דחה את העתירה שהגישו בני משפחת המחבל, ובכך אפשר את הריסת הבית. השופטים נעם סולברג ויעל וילנר תמכו בדחיית העתירה, ולעומתם השופט מני מזוז סבר שיש לקבלה, אך נותר במיעוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully