וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דקר שלוש פעמים": כתב אישום נגד רוצח שי אוחיון בפיגוע בפתח תקווה

7.9.2020 / 10:33

למחבל, חליל דויכאת מהשומרון, יוחסו עבירות רצח בנסיבות מחמירות, לאחר שדקר באמצעות סכין שמצא באתר בנייה בו הועסק. "הוא שקל לדקור ישראלים נוספים", צוין בכתב האישום

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד המחבל שרצח את הרב שי אוחיון/עריכה: ניר חן

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי - מרכז כתב אישום נגד חליל דויכאת, בן 46, שרצח את הרב שי אוחיון בפיגוע דקירה בפתח תקווה לפני כשבועיים. לדויכאת, תושב כפר רוג'יב שבשומרון, יוחסו עבירות רצח מחמירות והחזקת סכין בנסיבות של מעשה טרור.

כתב האישום שהוגש נגד דויכאת מגולל את שורת האירועים החל מהרגע בו החליט לרצוח אזרח ישראלי, ועד למועד הביצוע. על פי האישום, דויכאת, שעבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה בהתאם להיתר עבודה חוקי, החליט לדקור למוות חייל או אזרח יהודי באשר הוא.

שי אוחיון, נרצח בפיגוע בפתח תקווה, 26 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
נרצח בצומת סגולה. הרב שי אוחיון/צילום מסך, ללא

לפי הפרקליטות, עת גמלה בלבו של דויכאת ההחלטה להוציא את הפיגוע לפועל ב-26 באוגוסט, נטל המחבל סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מהאתר. לאחר שחיפש קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע תוכנית הפיגוע במשך כשעה, הבחין הנאשם בשעה 13:15 בערך ברב שי אוחיון, שצעד מולו בצומת סגולה. הוא שלף את הסכין מכיס מכנסיו ודקר את אותו שלוש פעמים.

כתב אישום | המחבל החשוד בפיגוע הדקירה בפתח תקווה בו נפטר הרב שי אוחיון. מחוזי מרכז (לוד) 7 בספטמבר 2020. -, פלאש 90
"חיפש אחר קורבן במשך שעה". דויכאת בשיחת וידאו בדיון בבית המשפט/פלאש 90, -

בשלב זה, כך על פי כתב האישום, הבחין עובר אורח בהתרחשויות. הוא זרק חפץ לעבר דויכאת בניסיון לסייע לאוחיון להיחלץ ממנו. רק אז, הניח הניח המחבל לאוחיון, שהיה כבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום, כשהוא אף שוקל אפשרות לדקור באופן דומה ישראלים נוספים.

מיד לאחר מכן, הגיעו כוחות משטרה לזירת הפיגוע. הם הצליחו להשתלט על דויכאת במקום ועצרו אותו.

כתב אישום | קורבי משפחתו של הרב שי אוחיון בפתח הדיון של המחבל החשוד ברצח הרב בפתח תקווה. מחוזי מרכז (לוד) 7 בספטמבר 2020. -, פלאש 90
קרובי משפחתו של אוחיון בבית המשפט, היום/פלאש 90, -

במעמד הגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות את את המשך מעצרו של דויכאת עד לתום ההליכים. בבקשה, אותה הגישו עורכי הדין רועי רייס וחן יצחקי, נטען כי קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את ביטחון הציבור והמדינה.הם נימקו זאת בחומרת מעשיו, תוצאותיהם, וכן ב"הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם".

עורכי הדין ציינו כי מסוכנות זו אף עלתה בחקירתו של דויכאת, שבמהלכה לא הביע כל אמפתיה, חרטה או צער ביחס לקורבן או בני משפחתו, "אף שנשאל על כך באופן מפורש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully