וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התנגדות משרד הבריאות: איקאה דוחה את פתיחת החנויות

11.11.2020 / 6:08

הרשת הודיעה כי תשוב לפעילות חלקית ותשיב מאות עובדים מחל"ת, אך לא קיבלה לכך אישור. בשל כך, באיקאה החליטו כי פתיחת החנויות תידחה ביממה. במשרד הבריאות טענו כי פתיחת חנויות ריהוט נאסרה מאחר ועיקר עיסוקן אינו מכירת מוצרים חיוניים. איקאה: רצון להסביר את צדקתנו

בווידאו: אחרי 8 שבועות חנויות הרחוב נפתחו חדש/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

רשת איקאה הודיעה הלילה (רביעי) כי היא דוחה את פתיחת החנויות ב-24 שעות, בעקבות התנגדות משרד הבריאות. זאת, לאחר שאתמול הכריזה החברה כי תשוב היום לפעילות חלקית, ותפתח רק את המחלקות החיוניות לתחזוקת הבית, ואף תחזיר מאות עובדים מחל"ת.

במשרד הבריאות לא אישרו את פתיחת סניפי הרשת בנימוק כי חנות רהיטים, ובכלל זה איקאה, היא לא מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית.

מאיקאה נמסר כי דחיית הפתיחה מגיעה "מתוך רצון להסביר למשרד הבריאות בירושלים את צדקת החברה. אנחנו בטוחים שאנשי משרד הבריאות, שעושים לילות כימים לטובת בריאות הציבור, יכירו בכך שבעצם העובדה שאיקאה תפתח את המחלקות החיוניות ולא את כל החנות - הדבר ישרת את הציבור", נמסר מהחברה. "זאת, בשל המרחבים הגדולים של החנות שיאפשרו לציבור לערוך קניות בבטחה".

כמו כן, באיקאה הדגישו כי המדינה אישרה לפתוח חנויות ורשתות אחרות לתחזוקת הבית, דוגמת אייס, הום סנטר ורשתות הסטוק.

איקאה, נתניה 3 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הפתיחה נדחתה ב-24 שעות. איקאה סניף נתניה, החודש/ראובן קסטרו

ענקית הריהוט הודיעה אתמול כי "לאחר קבלת האישורים הנדרשים מאיקאה העולמית, ובמקביל לקבלת חוות דעת משפטית הקובעת כי עיקר פעילות החנויות הוא מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית - תחזור איקאה לפעילות, ותפעיל בשלב זה חלק מהמחלקות. זאת, לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות לתקופה ותוך עמידה בדרישות התו הסגול".

לפי הודעת החברה, המחלקות שהיו אמורות להיפתח הן: מוצרי חשמל למטבח, נורות, מזון, מטבחים, כלי עבודה, ברזים, כיורים, אינסטלציה, מזרנים, אביזרים חיוניים לאמבט, מוצרי כביסה וגיהוץ, אביזרי חשמל, אביזרי סלולר, סוללות וכלי אוכל. לצד זאת, הוחלט כי אולמות התצוגה בקומה העליונה, המסעדות וממלכת הילדים יישארו סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully