וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אם לא נראה שיפור בנתונים לא ניכנס לשלב השלישי בהקלות"

ראש הממשלה הזהיר כי כי השלב הבא בתכנית היציאה מהסגר עשוי להידחות בשל מדדי התחלואה. במקביל, ד"ר אלרעי-פרייס הזהירה מקריסת התכנית: "אם נאבד שליטה כמו בסגר הקודם, נגיע לסגר שלישי. אם לא נעמוד בתכנית לא נגיע למקום טוב"

בווידאו: נתניהו אומר שאם לא יהיה שיפור, אי אפשר יהיה לעבור לשלב השלישי בהקלות/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בביקור במעבדת בדיקות קורונה בנתב"ג כי שלב ההקלות השלישי בתכנית היציאה מהסגר לא ייצא אל הפועל אם מדדי התחלואה לא ישתפרו. "אם לא נראה שיפור בנתונים לא ניכנס לשלב השלישי בהקלות", אמר נתניהו, "תקפידו על המסיכות אצלכם. התייחסו לכל אדם כנשא אפשרי של הנגיף, ואם שניכם תהיו עם מסיכה - אנחנו נחסל את הנגיף".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהשתתף אף הוא בסיור, אמר דברים ברוח דומה. "אנחנו רוצים לפתוח את המשק, זה תלוי במשמעת של כולנו", אמר אדלשטיין, שהדגיש כי מערך הבדיקות בנתב"ג לא יגזול משאבים ממערך הבדיקות בשאר הארץ.

"איך עושים? מפסיקים להיות פראיירים. לא ניתן לאלה שעוברים על ההנחיות לקבוע לנו שהתחלואה תחזור", אמר אדלשטיין. "אנחנו נוהגים בזהירות ויוצאים מהסגר בהדרגה. לצערי רואים הפרות למיניהן, במגזרים שונים, כמו פתיחות ללא אישור והתקהלויות אסורות. בואו ננהג בצורה רצינית על מנת שנגיע לשדה תעופה מלא, קניונים פתוחים, תרבות, ספורט, חנויות. אפשר לעשות את כל זה רק יחד".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בסיור משותף עם ראש הממשלה נתניהו ועם שרת התחבורה מירי רגב במעבדת הקורונה החדשה בנתב"ג, 9 בנובמבר 2020. ללא, אתר רשמי
"תקפידו על המסיכות". נתניהו, אדלשטיין ורגב בנתב"ג, היום/אתר רשמי, ללא

הוא גם ניצל את ההזדמנות להודות לפרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שהודיע אתמול על סיום תפקידו. "[אני] מודה במיוחד לאדם שטרח לא מעט, פרופ' גרוטו, שציער אותי אתמול עם הודעתו על סיום תפקידו. זאת ההזדמנות לומר תודה רבה על כל מה שעשה למען הבריאות של כולנו", אמר.

המעבדות נחנכו הבוקר באיחור של כחודש ביחס ללוח הזמנים המקורי, בנוכחות נתניהו, אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב. המעבדה שמופעלת על ידי חברת "Check2Fly" בשיתוף פעולה של חברת אומגה ובית החולים רמב"ם בחיפה, תתחיל לפעול בימים הקרובים, בכפוף לאישור של משרד הבריאות.

עוד בוואלה!

דוח אמ"ן: עלייה מחודשת בתחלואה צפויה בימים הקרובים

לכתבה המלאה

הבדיקות ייערכו בשני אופנים: על ידי עמדות מטושים בטרמינל 3, וכן במערך "היבדק וסע" שמאפשר בדיקה מתוך כלי הרכב. את הבדיקות יידרשו לעבור נוסעים בעלי כרטיס טיסה, שיוכלו להיבדק עד 72 שעות לפני הטיסה, כתנאי לטיסה. נוסעים נכנסים יוכלו להיבדק עד ארבע שעות לאחר הנחיתה. מחירי הבדיקות יעמדו על 135 שקלים לבדיקה מהירה שתוצאותיה יתקבלו עד ארבע שעות או 45 שקלים לבדיקה שתוצאותיה יתקבלו בתוך 14 שעות. מחירים אלו, יצוין, זולים משמעותית ממחירי הבדיקות הפרטיות בשוק.

בעוד עמדות הבדיקה יתחילו לפעול בקרוב - נהלי הבידוד לנכנסים יישארו כשהיו, גם עבור אלו שיצאו שליליים לנגיף בבדיקה בנמל התעופה. זאת, מפני שמשרד הבריאות טרם עדכן את נהלי הבידוד לנכנסים, ואלו יוסיפו להיות כשהיו: פטור מבידוד רק לשבים ממדינות ירוקות.

"יציאה מדורגת ואחראית אמורה למנוע סגר נוסף"

בתוך כך, גם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הזהירה מקבלת החלטות שלא על בסיס נתוני התחלואה. בדיון בוועדת החוקה אמרה ד"ר אלרעי-פרייס כי "תפקידנו להגיד: אם לא נעמוד בתכנית אנחנו לא נגיע למקום טוב. זה לא בשביל לאיים על הציבור ולהפחיד אף אחד - אם לא נגיד את זה, אף אחד לא יגיד את זה".

היא הסבירה כי "התכנית הזאת לא פחות מזה שהיא תכנית בריאותית היא תכנית בהסתכלות כלכלית". לדבריה, "אם נאבד שליטה כמו שאיבדנו שליטה בסגר הקודם, נגיע לסגר שלישי, הוא לא יהיה טוב לא מבחינה חברתית, כלכלית ושום בחינה אחרת. היציאה המדורגת האחראית אמורה למנוע את זה. בצד הבריאותי יכולתי להיות הרבה יותר חמורה, ולהגיד אני יוצאת במאה (נדבקים) וכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. אמרנו: אנחנו מסתכלים על החברה ועל החינוך וצריך לקחת סיכונים, אבל עושים את זה לאט ובזהירות כדי לשמור על הכלכלה".

תדרוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי-פרייס. 11 באוקטובר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
ד"ר אלרעי-פרייס/אתר רשמי, משרד הבריאות

ועדת הקורונה דנה היום במצב השווקים וחנויות הרחוב, ויו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), תהתה על ההיגיון מאחורי ההנחיות הנוגעות למסחר: לדבריה, אף שמותר לעשרה אנשים להתכנס יחד במבנה סגור - בחנות מותרים עד ארבעה לקוחות. "בונים כבר תודעה ציבורית לסגר שלישי - ויש עסקים וענפים שלמים שלא הצליחו להתאושש מהסגר הראשון, בלי פיצוי מתאים. שווקים הם בשטח פתוח - ולכן הם עדיפים בריאותית, ובכל זאת הם סגורים - ורק חנויות-הרחוב נפתחו", אמרה. "האם אפשר להבין הנחיות שאין בהן הגיון? התשובה היא לא!".

לדברי יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, שהשתתפה בדיון, השווקים אינם מקומות צפופים והומים כבעבר, כי בימי הקורונה כמות הקונים התמעטה משמעותית. היא הזהירה כי ביום שאחרי לא יהיו שווקים בישראל, ועשרות-אלפי משפחות יישארו בבית. "במה אנו שונים מהסופרמרקטים ומחנויות-הירקות, והאפליה הזו זועקת לשמים, וסוחרים כבר שמו קץ לחייהם. ביום שאחרי לא יישארו שווקים במדינת ישראל. אנחנו הולכים להיעלם מהמפה. שוק הכרמל סגור לחלוטין, שוק באר שבע מדמם לגמרי. תתעוררו כי מדובר בעשרות אלפי משפחות. למה יש את האפליה הזאת מול הסופרים? נתעורר ביום של אחרי שלא יישארו פה שווקים אותנטיים. אף אחד לא מקשיב, אף אחד לא שומע אותנו".

דוח אמ"ן: צפויה עלייה בתחלואה בימים הקרובים

דוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן שפורסם היום צפה עלייה במדדי התחלואה בימים הקרובים, אם לא יחול שינוי מגמה משמעותי. זאת, לנוכח ההקלות על המשק, גדילה של מקדם ההדבקה ברמה הארצית, וההקלות הנוספות שעומדות על הפרק. הדוח מעריך כי השיפור שנרשם מאז הסגר יואט, וכי התפתחות זאת תורגש לקראת סוף השבוע.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 522 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-319,562. לדברי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כדי לאשר הקלות נוספות על מספר הנדבקים היומי לרדת מ-500 ביום.

אתמול התקבלו תוצאות עבור 22,027 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully