וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח אמ"ן: עלייה מחודשת בתחלואה צפויה בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 9.11.2020 / 10:21

מחברי הדוח מתריעים השיפור שנרשם במדדי התחלואה מאז הסגר יוסיף להאט, לנוכח ההקלות על המשק וגדילה של מקדם ההדבקה ברמה הארצית, ומעריכים כי הדבר יורגש כבר בימים הקרובים. 522 אובחנו כחיוביים לנגיף קורונה ביממה האחרונה, שיעור הנבדקים שאובחנו עם הנגיף ירד ל-2.4%

בווידאו: אלרעי-פרייס אומרת שהם ימליצו לעצור את ההקלות, אם תהיה עלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

דוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן צופה היום (שני) עלייה במדדי התחלואה בימים הקרובים, אם לא יחול שינוי מגמה משמעותי. זאת, לנוכח ההקלות על המשק, גדילה של מקדם ההדבקה ברמה הארצית, וההקלות הנוספות שעומדות על הפרק. הדוח מעריך כי השיפור שנרשם מאז הסגר יואט, וכי התפתחות זאת תורגש לקראת סוף השבוע.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 522 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-319,562. לדברי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כדי לאשר הקלות נוספות על מספר הנדבקים היומי לרדת מ-500 ביום.

אתמול התקבלו תוצאות עבור 22,027 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
בבתי החולים מאושפזים 549 חולים. בדיקות קורונה במוקד מכבי ברמת השרון/ראובן קסטרו

מספר החולים הפעילים הוא 8,153. בבתי החולים מאושפזים 549 חולים, מתוכם 138 מונשמים ו-322 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,674 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 207 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 8,070, מתוכן 2.6% חיוביות לנגיף.

עוד בוואלה!

אלרעי-פרייס: התחלואה ממשיכה לעלות, אם המדדים לא ישתנו - נעצור את ההקלות

לכתבה המלאה

העלייה במספר המאובחנים ביממה מגיע לאחר שאמש הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מפני עלייה בתחלואה בשל ההקלות במגבלו הקורונה. "בחודשים ספטמבר-אוקטובר 85% מתושבי ישראל היו בסכנה של ערים אדומות, ובזכות הסגר זה ירד", אמרה בתדרוך לעיתונאים. "כעת, כבר כמה ימים שאנו עומדים על אותו מספר מאומתים - ולא יורדים. כל עוד נראה שממדי תחלואה עולים, לא נוכל להמשיך בהקלות".

בנוסף לכך, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הודיע אתמול על התפטרותו. במכתב ששיגר לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, כתב כי בכוונתו לסיים את תפקידו בסוף שנת 2020. "בתום 31 שנים בשירות הציבור בצה"ל ובמשרד הבריאות, בתום שנה קשה ותובענית במיוחד שבה שירתתי בחזית המאבק בקורונה ופעלתי ללא לאות למען בריאות הציבור, ביקשתי לנוח קמעה, ולצאת לדרך חדשה", כתב. "אני סבור שיש משמעות לערך הרוטציה ולהזרמת דם חדש לתוך המערכות הציבוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully