וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי-פרייס: התחלואה ממשיכה לעלות, אם המדדים לא ישתנו - נעצור את ההקלות

8.11.2020 / 18:52

ראש שירותי בריאות הציבור התריעה כי לא נרשמת ירידה במספר המאומתים לקורונה כמה ימים. "מקדם ההדבקה הוא כמעט 1, ואנחנו עוד לא רואים את האפקט של פתיחת כיתות א'-ד' - ולכן אנחנו צריכים לעצור", אמרה. "כדי להגיע לשלב ההקלות הבא צריך לרדת ל-500 מאומתים ביום"

בווידאו: אלרעי-פרייס אומרת שהם ימליצו לעצור את ההקלות, אם תהיה עלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הזהירה הערב (ראשון) מפני עלייה בתחלואה בשל ההקלות במגבלות הקורונה. "בחודשים ספטמבר-אוקטובר 85% מתושבי ישראל היו בסכנה של ערים אדומות, ובזכות הסגר זה ירד", אמרה בתדרוך לעיתונאים. "כעת, כבר כמה ימים שאנו עומדים על אותו מספר מאומתים - ולא יורדים. כל עוד נראה שממדי תחלואה עולים, לא נוכל להמשיך בהקלות".

לדבריה, "אנחנו עוד לא רואים את האפקט של פתיחת כיתות א'-ד', אבל אנחנו רואים שמקדם ההדבקה לא יורד - ולכן אנחנו צריכים לעצור. מקדם ההדבקה הוא כמעט אחד. כלומר, כמעט כל אדם מדביק מישהו אחד. כדי שנוכל לראות הקלות נצטרך שמדדי התחלואה ירדו מתחת ל-500 מאומתים ביום, ורק אז נמשיך לשלב השלישי".

אלרעי-פרייס הוסיפה כי השלב הבא בהקלות יהיה פתיחת כיתות ה'-ו', אך הדגישה כי אינה יודעת בדיוק מתי זה יקרה. "אנו בודקים גם מתווים לפתיחת כיתות י"א-י"ב", אמרה.

ד״ר שרון אלרעי פרייס בתדרוך על מצב הקורונה, 8 בנובמבר 2020. ללא, צילום מסך
"לא ראינו את ההשפעה של פתיחת הכיתות". ד"ר אלרעי-פרייס/צילום מסך, ללא

עוד אמרה אלרעי-פרייס כי ישנה מגמה של הימנעות מבדיקות קורונה, גם בקרב אלו שחשים בתסמיני המגיפה. "בסקרים שעשינו במגזר החרדי, רבים ענו לנו שאם הם מרגישים לא טוב - הם לא ילכו להיבדק, אלא יבודדו את עצמם כמה ימים עד שירגישו טוב", מסרה. "זה מצער מאוד, אני מקווה שזו לא מגמה שתימשך".

היא אף הודתה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, על עבודתו לאורך 13 שנה. זאת, זמן קצר לאחר שגרוטו הודיע על התפטרותו מהתפקיד.

עוד בוואלה!

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התפטר מתפקידו

לכתבה המלאה

ד"ר אלרעי-פרייס הזהירה הבוקר בריאיון לכאן ב', כי פתיחת המסחר עלולה להביא לעלייה בתחלואה, וישראל עשויה להיכנס לסגר שלישי בתוך כחודש. זאת, על רקע פתיחת חנויות הרחוב בהתאם להחלטת קבינט הקורונה.

"אם ההתקהלויות יימשכו והקבינט יקבל החלטות בניגוד להמלצות משרד הבריאות - זה בהחלט עלול להוביל למצב שהמגיפה יוצאת משליטה", אמרה. "מקדם ההדבקה עולה בקצב מאוד מהיר, ולא רק במגזר כזה או אחר - אלא בכל המגזרים".

אתמול הודיע ממונה הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, כי נבחנת האפשרות לחייב את כלל צוותי ההוראה להיבדק לנגיף הקורונה. "תהליך החיוב עלה מול גורמים משפטיים וכרגע הוא נמצא בבדיקה", אמר בביקור בכפר קרע בהשתתפות מחליפו פרופ' נחמן אש. "זה לא דבר פשוט לחייב, זו פעולה רפואית, ואנו לא נוטים לחייב בפעולות רפואיות".

קודם לכן, אמר גמזו כי "ההחלטה מלפני שבועיים היא שכל מורה, גננת, סייעת וכל סגל הוראה חייב בדיקת קורונה. אני לא יכול לחייב בחוק, אני יכול לחייב במוסר. אני אומר לכל מורה, סייעת או גננת: זה לא מוסרי בעיני לא לבצע בדיקות קורונה ולהיות מול תלמידים. יש לנו מספיק בדיקות, יש 70 אלף אנשי הוראה - לכו להיבדק. אני חושב שהפעולה הפשוטה של בדיקה מחייבת את כולם".

בהמשך התייחס גם לתחלואה במגזר הערבי: "לצערנו בחברה הערבית יש יותר מחלות כרוניות, יותר תחלואה ויותר השמנה, וכתוצאה מכך מספר החולים הקשים יותר גבוה", הסביר. "אני אוהב את מנהגי החברה הערבית. גם הקורונה אוהבת את מנהגי החברה הערבית. מתאים לה מאוד, המגע הפיזי, אופן קיום המנהגים החברתיים".

"אני פונה לכל אדם שחושב על חתונה: בתקופה הזו החיים צריכים להימשך בלי המנהגים האלו. לכן אני לא יוצר מתווה חתונות", הוסיף. "בימים הקרובים נממש את האיסור על כניסת ישראלים לשטחי A ו-B. עדיף שתיפסק. הקבינט קיבל החלטה. שר הביטחון ידון בזה ביום-יומיים הקרובים".

פתיחת חנויות רחוב בראשל"צ
 8 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"עלול להביא למצב שהמגיפה יוצאת משליטה". חנויות רחוב בראשל"צ, היום/ראובן קסטרו

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 207 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-319,022. אתמול התקבלו תוצאות עבור 8,045 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 8,638. בבתי החולים מאושפזים 569 חולים, מתוכם 143 מונשמים ו-319 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,664 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 699 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 30,674, מתוכן 2.3% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully