וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת תדון בביטול תוספת השכר לח"כים: "מחובתנו להוות דוגמה"

8.11.2020 / 11:56

חברי הוועדה יתכנסו לישיבה בה ידונו בהצעה של ח"כ גינזבורג מכחול לבן, לפיה השכר יוקפא. זאת לאחר שהצעת שר האוצר לקצץ בשכר ח"כים ובכירים ב-10% נתקעה בגלל מאבק פוליטי בין הליכוד למפלגתו של גנץ. גינזבורג: "ההעלאה לא סבירה בזמן שהחברה הישראלית מצויה במשבר"

בווידאו: הצהרת שר האוצר על הפחתת שכר השרים והח"כים/צילום: לע"מ

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) תתכנס מחר (שני) כדי לדון בביטול תוספת השכר לחברי הכנסת שצפויה להתקבל בינואר 2021, בצל המשבר הכלכלי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. ביטול העלאת שכר חברי הכנסת היה אמור לצאת לפועל במסגרת הצעת חוק ממשלתית שיזם שר האוצר ישראל כץ על קיצוץ שכרם של שרים, חברי כנסת, שופטים ובכירים נוספים, אך הצעה זו לא קודמה עד כה בשל מאבקים פוליטיים עם כחול לבן.

ההצעה של גינזבורג לא מקצצת את שכרם של חברי הכנסת, אלא רק מקפיאה את שכרם, ועשויה לגרום לכך שהוא לא יעלה בתחילת השנה כתוצאה מההצמדה לשכר הממוצע במשק.

כינוס ועדת הכספים | איתן גינזבורג במהלך דיון בחוק הדוחה את הגשת תקציב המדינה ב-100 ימים כהכנה לקריאה שנייה ושלישית 19 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ההצעה לא קודמה בשל מאבקים פוליטיים. ח"כ גינזבורג בוועדה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גינזבורג אמר כי "אין זה סביר ואין זה ראוי, שחברי הכנסת יקבלו העלאת שכר בזמן שהחברה הישראלית מצויה במשבר כלכלי וחברתי בסדר גודל שכזה. כנבחרי ציבור, מחובתנו להוות דוגמה ולבטל את התוספת הצפויה, שממילא אינה סבירה ואינה פרופורציונאלית, והיא מושפעת מנתוני אבטלה חריגים".

לדבריו, "חברי סיעת כחול לבן, שמאז תחילת משבר הקורונה תורמים בכל חודש משכרם באופן וולונטרי, יתמכו בהצעת החוק ואני סמוך ובטוח שהיא תזכה לתמיכה רחבה גם של יתר חברי הכנסת".

עוד בוואלה!

החנויות נפתחו לאחר שמונה שבועות, ובעלי העסקים מחכים לסיוע כדי להתאושש

לכתבה המלאה
הועדה לענייני ביקורת המדינה, 8 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מדובר באחיזת עיניים של כחול לבן". קרעי/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד תקף את היוזמה של גינזבורג, ואמר כי "מדובר באחיזת עיניים של כחול לבן, שחוששת לגעת בשכר של בכירים אחרים במגזר הציבורי, בשעה כלכלית קשה זו". קרעי ציין כי עדכון שכר שופטי העליון לא מטופל בהצעת החוק הזו וצפוי לעלות ביותר מעשרת אלפים שקלים לחודש לכל אחד ואחת מהם, והוא מתכוון להיאבק על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully