וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בעצרת לציון 25 שנה לרצח רבין: "הוא השאיר לנו צוואה, חייבים להתאחד"

עודכן לאחרונה: 7.11.2020 / 23:43

במהלך האירוע, שנערך תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר", נשמעה צפירה ברחבת הכיכר על שמו של רבין, שציינה דקת דומיה. לאחר ביטול נאומו של חולדאי, ח"כ לפיד היה הנואם המרכזי, לצד הופעות אומנים. באירוע הוקרן הסרט "ימים נוראים" על יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה

בווידאו: אלפים בעצרת לציון 25 שנה לרצח רבין/צילום: קונטקט, עריכה: אסף דרורי

כחמשת אלפים איש השתתפו הערב (שבת) בעצרת לציון 25 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, בכיכר רבין בתל אביב. העצרת המרכזית נערכה השנה תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר", והנואם המרכזי בה היה יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד.

בנאום שנשא לפיד הוא קרא לאחדות, ותקף במרומז את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו נמצאים פה היום, כי יצחק רבין השאיר לנו צוואה פשוטה: לשמור על המדינה שלנו. זה תקציר מורשת רבין: אנחנו נשמור על המדינה שלנו, כי אנחנו אוהבים אותה אהבת נפש", אמר לפיד. "אנחנו ציונים, לאומיים, אוהבי ישראל, אז אנחנו לא נוותר. אנחנו נגן על המדינה שלנו מפני אלה שמנסים להרוס אותה מבחוץ, אלה שמנסים להרוס אותה מבפנים ואלה שמכס השלטון", הוסיף.

לפיד המשיך: "אנחנו צריכים להתאחד - חילונים ודתיים וחרדים, יהודים וערבים, אנשי ימין, אנשי שמאל, אנשי מרכז. למול המגיפה, למול התפרקות הכלכלה, אנחנו זקוקים לזה כאוויר לנשימה. אין לנו קיום אלא ביחד. רק יש לזה תנאים מחייבים. אחדות העם מחייבת דמוקרטיה עם מוסדות חזקים, בתי משפט עצמאים וחזקים. שלטון נקי כפיים שאומר את האמת לאזרחיו. אחדות מחייבת מנהיגות שאפשר להאמין לה. שתלחם בשחיתות, תשאף לשלום, תוביל לקידמה ותפסיק להסית", אמר לפיד.

עצרת לזכר 25 שנה לרצח יצחק רבין. כיכר רבין, ת״א, 7 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
25 שנים לרצח. העצרת בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

בטקס השתתפו גם האמנים אביב גפן, מירי מסיקה, מירי אלוני והשחקנית רננה רז. במהלך האירוע, אותו יזמו וארגנו המפיק חמי סל ואיש הפרסום יותם יעקבא, נשמעה צפירה ברחבת הכיכר שציינה דקת דומיה. כמו כן נערכה הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן "ימים נוראים" על יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה.

מארגני העצרת סירבו לשלב דובר ערבי באירוע, למרות פניות שקיבלו מלשכתו של יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, ומפעילי שמאל ביממה האחרונה. בלשכת עודה ביקשו לשלב בליין אפ נאום של עודה או של דובר ערבי אחר, אך מארגני העצרת סירבו לעשות שינויים ולהוסיף דוברים באירוע, בטענה שבמרכז העצרת השנה הוא הקרנת הסרט ולא בנאומים או דוברים.

עוד בוואלה!

רבין ידע היטב לעשות פוליטיקה, אבל מעולם לא הפך לפוליטיקאי

לכתבה המלאה
יאיר לפיד עצרת לזכר 25 שנה לרצח יצחק רבין. כיכר רבין, ת״א, 7 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו נשמור על המדינה שלנו". לפיד/ראובן קסטרו

בכנסת ציינו בשבוע שעבר אירוע נפרד לזכרו של רבין, במהלכו נאם בין היתר נתניהו. הוא הזהיר בנאומו מפגיעה בו ובבני משפחתו, וגינה את ההסתה. "25 שנה אחרי רצח רבין, יש הסתה מפורשת לרצח ראש הממשלה ובני ביתו חדשות לבקרים - ואיש כמעט אינו פוצה פה", אמר נתניהו מעל בימת הכנסת. "כולנו חייבים להוקיע תופעות הרסניות להסתה לאלימות וביזוי מכל צד שהוא", אמר אז, "צרור יריות בכיכר העיר לא היה ולא יהיה תחליף להכרעת העם בקלפי".

יאיר לפיד עצרת לזכר 25 שנה לרצח יצחק רבין. כיכר רבין, ת״א, 7 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
יאיר לפיד נואם בעצרת בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

שמו של רוצחו של רבין יגאל עמיר עלה לאחרונה, עם בקשתו לצאת לחופשה ממאסרו בכלא איילון בו הוא מרצה מאסר עולם. ביום רביעי בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה את עתירתו לצאת לחופשה חריגה מהכלא עבור בר המצווה של בנו. זאת, לאחר שפיקוד שירות בתי הסוהר המליץ שלא לאשר את הבקשה, ובעקבות זאת עמיר עתר לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע. בכך, קיבל השופט אהרון משניות את עמדת שב"ס והפרקליטות.

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully