וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מחאות האזרחים, צפון איטליה חזרה לסגר בשל העלייה בתחלואה

בניסיון נוסף של הממשלה לעצור את הזינוק במקרי הקורונה, חילקה הממשלה את איטליה לשלושה אזורים לפי רמת הסיכון בהם. בארבעה מחוזות, שלושה מהם בצפון איטליה והרביעי בדרום, יוטל סגר כללי, למרות מחאות התושבים. "אם צריך להטיל סגר, צריך להטיל אותו על כולם"

בווידאו: הפגנות הקורונה מתרחבות באיטליה/צילום: רויטרס

האזורים הצפוניים באיטליה החלו להיסגר במהלך היום (שישי), והמדינה מתכוננת לסגר בניסיון נוסף של הממשלה לעצור את הזינוק במקרי הקורונה, למרות סימנים למחאה גוברת בציבור. הצו האחרון שעליו חתם ראש הממשלה ג'וזפה קונטה, מחלק את איטליה לשלושה אזורים לפי רמת הסיכון בהם. לומברדיה, ואלה ד'אוסטה ופיימונטה הצפוניות וכן מחוז קלבריה שבדרום ייכנסו לסגר כללי.

המרכז ההומה בדרך כלל של בירת לומברדיה, מילאנו, נראה שומם מאדם, כשהיחידים שעדיין הלכו ברחובות מתחת לשמיים האפורים, היו בדרכם לעבודה או ממנה או בדרכם לקניית מצרכים חיוניים, כפי שמותר על פי הכללים החדשים.

"הרבה אנשים רואים בכך החלטה לא הוגנת ולמעשה זה גם די נכון", אמר סוזי פורקו, תושב מילאנו בן 55. "אם צריך להטיל סגר, צריך להטיל אותו על כולם. בכל מקרה, לא נראה שלמדנו משהו ממה שעברנו במרץ". איטליה הייתה המדינה האירופית הראשונה שנפגעה קשות ממגיפת הקורונה בחודש מרץ, והממשלה הטילה סגר של יותר מחודשיים, שהיכה את הכלכלה האיטלקית, שהתמודדה עם קשיים רבים עוד קודם לכן.

כיכר מרכזית במילאנו, צפון איטליה, כשהיא ריקה מאדם בסגר הקורונה השני. 6 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
כיכר מרכזית במילאנו שריקה מאדם בסגר הקורונה השני/AP, אי-פי

שיעורי ההידבקות האטו מאוד במהלך הקיץ, אך כמו באזורים אחרים באירופה התחלואה זינקה פעם נוספת בשבועות האחרונים, כשאתמול דווח על 445 מקרי מוות חדשים ויותר מ-33 אלף מקרי קורונה חדשים.

הגבלות נוספות, הכוללות את העוצר ברחבי המדינה בין השעות 22:00-05:00 וכן את הסגירה המוקדמת של הברים והמסעדות שהוצגו בסוף החודש שעבר, כבר גררו הפגנות מחאה, כולל באזורים שבהם לא יסבלו מהסגר המחמיר ביותר, כמו רומא ונאפולי.

עוד בוואלה!

הפגנות הקורונה מתרחבות באיטליה: "חירות, חירות, חירות"

לכתבה המלאה
שוטרים רכובים על סוסים בפיאצה קסטלו שבטורינו, צפון איטליה. 6 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
שוטרים רכובים על סוסים בפיאצה קסטלו שבטורינו/AP, אי-פי

האיטלקים תמכו וכיבדו את הסגר שהוכרז מוקדם יותר השנה, אך הסיכוי לסגר נוסף הוציא רבים מהם לרחובות להפגנות מחאה. בעיר ברגמו שבצפון המדינה, מוקד ההתפרצות הראשונה של הקורונה, הפגינו כמה מאות תושבים מול ביתו של ראש העיר, השליכו פצצות עשן וקראו "חירות".

ראש העיר ג'ורג'יו גורי כתב בפייסבוק כי הפעם ניכרת עייפות ואי אמון סביב החלטות הממשלה, שלא כמו במהלך הסגר הראשון, בעוד תמונות של משאיות צבא העבירו ארונות קבורה מחדר המתים העולה על גדותיו בברגמו נראו ברחבי העולם.

רחוב קניות מרכזי במילאנו, צפון איטליה, כשהיא ריקה מאדם בסגר הקורונה השני. 6 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
רחוב קניות מרכזי במילאנו/AP, אי-פי

מנהיגים אזוריים התווכחו על מעמדם כאזורים "אדומים" או "כתומים", כפי שמכנים באיטליה את אזורי הסיכון הגבוה, אך שר הבריאות רוברטו ספרנזה הבהיר בנאום מול הפרלמנט כי "אין דרך אחרת". הוא הסביר כי "יש למעלה ממיליון הרוגים בעולם, הנתונים הללו מדברים בעד עצמם".

ראש המחלקה לטיפול במחלות זיהומיות בבית החולים סאקו הנודע במילאנו, מאסימו גאלי, אמר לעיתונאים היום כי מאז סיום הסגר הראשונה של איטליה במאי הוא עוסק בלהתריע מפני חזרת התחלואה. "נמאס לי לומר את אותם הדברים, כמו קול שקורא במדבר בלי שום הכרה", אמר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully