וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע באוסטריה: המשטרה חוקרת אם המחבל היה חלק מרשת רחבה יותר

המשטרה האוסטרית מעריכה כי קויטים פזולאי, ילד המדינה ממוצא אלבני, היה המחבל היחיד במתקפה בבירה, שבה נהרגו 4 אנשים. עם זאת, ייתכן והשתייך לרשת רחבה יותר של טרור. המשטרה פשטה על 18 יעדים במסגרת החקירה, ועצרה 14 חשודים

בווידאו: זירת מתקפת הטרור בוינה/צילום: רויטרס

משטרת אוסטריה חוקרת אם המחבל שירה למוות בארבעה בני אדם בווינה ביום שני בלילה פעל כחלק מרשת רחבה יותר, ואם ניתן היה למנוע את התקיפה. המשטרה מעריכה כי קויטים פזולאי, שידוע לרשויות כתומך של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שקיבל אחריות לפיגוע, היה המחבל היחיד במתקפה, למרות שבתחילה העריכו כי היו מחבלים נוספים.

האזרח האוסטרי והצפון מקדוני בן ה-20 נורה למוות תשע דקות לאחר שהחל את התקיפה במרכז בירת אוסטריה. המשטרה פשטה ביום שלישי על 18 יעדים כחלק מהחקירה, ועצרה 14 חשודים. שני גברים נעצרו גם בעיר ווינטרטור שבשוויץ, סמוך לציריך. הם נעצרו לאחר דיווחים כי פיזולאי פגש אותם בשוויץ.

כוחות משטרה בכניסה לבית הכנסת שנמצא סמוך לזירת פיגוע הירי בווינה, אוסטריה. 5 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
שוטר בכניסה לבית הכנסת, סמוך לזירת פיגוע הירי בווינה/AP, אי-פי

לפי ההערכות, פזולאי נסע לסלובקיה השכנה בחודש יולי בליווי אדם נוסף, שם ניסה לקנות תחמושת המתאימה לכלי הנשק שבהם השתמש בתקיפה. עם זאת, על פי הדיווחים העסקה נפלה לאחר שלא הצליח להוציא רישיון נשק. הרשויות בסלובקיה טענו כי הודיעו על כך בזמנו לרשויות באוסטריה.

שר הפנים של אוסטריה קרל נהאמר אמר כי פיזולאי היה ידוע לרשויות כאסלאמיסט, וכי הוא נידון ל-22 חודשים בכלא האוסטרי באפריל 2019 בגין השתייכות לארגון טרור. זאת לאחר שניסה להצטרף למלחמת האזרחים בסוריה. גזר הדין הושהה בדצמבר, בתנאי שהוא יפוקח באופן קבוע על ידי שירותי המבחן וישתתף בתכנית שיקום. הוא טען ששירותי המודיעין נפגעו קשה תחת כהונתו של שר הפנים הקודם ממפלגת החירות הימנית קיצונית.

עוד בוואלה!

מתקפת טרור באוסטריה: הרוגים מירי במוקדים שונים ליד בית כנסת בווינה

לכתבה המלאה
קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ מניח זר פרחים סמוך לזירת פיגוע הירי בווינה, אוסטריה. 5 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ מניח זר פרחים סמוך לזירת הפיגוע בווינה/AP, אי-פי

שר הפנים וקנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, שניהם ממפלגת העם השמרנית, מתחו ביקורת על שחרורו המוקדם מהכלא. נהאמר הוסיף כי פיזולאי הצליח להונות את חונכיו באופן שלא הותיר כל סימני אזהרה מוקדמים. לדבריו, הדבר מצביע על "תקלות במערכת", שאפשרו "שחרור מוקדם של אדם קיצוני".

שרת המשפטים אלמה זאדיץ' הגנה על ההחלטה והבהירה כי היא חוקית וכי פיזולאי שוחרר על תנאי. מאוחר יותר הסבירו במשרד המשפטים כי לא נודע להם על ניסיונותיו לקנות תחמושת בסלובקיה, וכי זו הייתה סיבה לעצור אותו. הממשלה התכנסה אמש כדי לדון במצב הביטחוני ואם ייתכן שהיה ניתן למנוע את ההתקפה.

אזרחים מניחים זרי פרחים סמוך לזירת פיגוע הירי בווינה, אוסטריה. 5 בנובמבר 2020. רויטרס, רויטרס
המחבל היה ידוע לרשויות כאסלאמיסט. אזרחים מניחים זרי פרחים סמוך לזירת הפיגוע/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully