וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור בווינה: 14 חשודים נעצרו; המחבל שחוסל - צעיר המוכר לשירותי המודיעין

עודכן לאחרונה: 3.11.2020 / 15:53

בבוקר שאחרי המתקפה בסמוך לבית הכנסת בווינה, בה נהרגו לפחות 4 אזרחים ואחד התוקפים ונפצעו 22 בני אדם, המשטרה פתחה במבצע חיפושים ענק. המחבל שחוסל, בן 20 ממוצא אלבני, היה מוכר למודיעין האוסטרי

בווידאו: זירת מתקפת הטרור בוינה/צילום: רויטרס

משטרת אוסטריה ממשיכה הבוקר (שלישי) בחיפושים אחר מעורבים נוספים במתקפת הטרור שאירעה אמש בסמוך לבית הכנסת המרכזי בווינה, והסתיימה במותם של ארבעה אזרחים - שני גברים ושתי נשים - ושל אחד התוקפים, ובפציעתם של כ-22 נוספים.

במסגרת החקירה, המשטרה עצרה בווינה 14 בני אדם בחשד שהיה להם קשר למעשה, וערכה חיפושים בבתים, לרבות בדירתו של אחד החשודים המרכזיים - שם נמצאו חומרי וידאו שהמשטרה פועלת כעת כדי לפענח. בנוסף, שני חשודים נוספים נעצרו בעיירה סט. פואלטן שממערב לבירה. לדברי המשטרה, במבצע החיפוש אחר התוקפים מעורבים לפחות אלף שוטרים.

המשטרה בוינה בזירת הפיגוע בו נהרגו לפחות חמישה אנשים. 3 בנובמבר 2020. AP
"הטרוריסט היה מוכן מאוד". שוטרים בווינה, היום/AP

שר הפנים קארל נהמר אישר שלפחות אחד מחוליית המפגעים הוא "טרוריסט אסלאמי". מדובר בחשוד שלבש חגורת נפץ מזויפת, ונורה למוות בזירת האירוע. ראש עיריית וינה, מיכאל לודוויג, אמר כי אחד המחבלים החזיק בכמה כלי נשק, בהם רובה, אקדח ואף מצ'טה. "הוא היה מוכן מאוד", מסר לודוויג.

לפי דיווח אחד, התוקף - צעיר בן 20 ממוצא אלבני שנולד וגדל באוסטריה - היה מוכר לרשויות, מפני שהיה אחד מ-90 אסלאמיסטים שביקשו לנסוע לסוריה. הוא זוהה כתומך של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

המשטרה בוינה בזירת הפיגוע בו נהרגו לפחות חמישה אנשים. 3 בנובמבר 2020. AP
מצוד של אלף שוטרים לפחות. משטרה באחת הזירות בווינה, הבוקר/AP

בבוקר שאחרי המתקפה, האזרחים נקראו להישאר עדיין בבתיהם ולהתרחק ממקומות ציבוריים. יהודים נקראו להסיר סממנים דתיים, אף כי עדיין לא נקבע שמדובר במתקפה על רקע אנטישמי. זאת, מפני שאזור בית הכנסת משמש גם כמרכז בילוי. המסעדות והפאבים במקום נפתחו אמש בפעם האחרונה לפני סגירתן למשך חודש, בשל המגבלות החדשות במדינה לבלימת התפשטות הקורונה.

לפי הרשויות, מדובר במתקפה שאירעה בשישה מוקדים שונים, כולם בסמוך לרחוב בו נמצא בית הכנסת המרכזי. לאחר הירי, התוקפים נמלטו מהמקום. לדברי עדי ראייה, המתקפה נעשתה באמצעות נשק אוטומטי. עדים אחרים ציינו כי נורו 100-50 כדורים. בשלב מסוים הופיעו דיווחים על כך שהתוקפים לקחו איתם בני ערובה, אך אלו התגלו כשקריים.

בית הכנסת בווינה, אוסטריה. Kronen Zeitung, אתר רשמי
בית הכנסת שבסמוך אליו התרחשה המתקפה/אתר רשמי, Kronen Zeitung

נהמר אמר הלילה כי האירוע נחקר כמתקפת טרור, וכי על פי ההערכות יש כמה תוקפים המעורבים בתקרית. "התוקפים חופשיים ומתנהל מצוד אחריהם, הם חמושים ומסוכנים ביותר", מסר נהמר לכלי התקשורת במדינה. "ריכזנו כמה יחידות של כוחות מיוחדים, והם סורקים כעת אחר המחבלים. לא הגבלנו את אזור החיפוש רק לווינה, משום שהם ניידים".

זמן קצר לאחר מכן, הוא מסר הצהרה לתקשורת בה אישר שישנם כמה הרוגים, וכי לפחות אחד מהתוקפים עדיין מסתובב חופשי. הוא הוסיף כי בעקבות המצב, ילדים לא יידרשו להגיע למוסדות החינוך. לדבריו, הרשויות מתגברות את כוחות הביטחון לאורך הגבולות.

הבוקר שאחרי מתקפת הטרור בוינה, אוסטריה, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
כמה חשודים נעצרו. כוחות משטרה באחת הזירות, הבוקר/רויטרס

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, גינה את הפיגוע בווינה. "זו מתקפת טרור דוחה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "אנו חווים עכשיו שעות קשות. אני רוצה להודות לכל צוותי החירום שמסכנים את חייהם למען ביטחוננו, במיוחד היום. המשטרה תפעל בתקיפות נגד המפגעים". לדבריו, "זהו בהחלט פיגוע טרור, והוא תוכנן באופן מאוד מקצועי".

קורץ הוסיף כי "לא ניתן לשלול מניע אנטישמי בגלל המיקום שבו האירוע קרה", וכי הצבא האוסטרי יגן על אתרים בבירה, על מנת לאפשר למשטרה להתמקד בפעולות נגד הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully