וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימינה נעדרה: בפער של שני קולות בלבד, נדחה החוק לטובת העצמאים

4.11.2020 / 15:18

הצעת החוק, שנועדה לאפשר לעצמאים לקבל תשלום ב-12 הימים הראשונים לאחר שנפגעו במקום עבודתם, נפלה בקריאה טרומית. "אוסף דברנים; נחמד שאתם מצייצים, אבל מהעבודה שלכם ברחתם", זעמו באופוזיציה. לטענת מפלגתם של בנט ושקד, הם התקזזו עם חברי הקואליציה: "ספינים מיותרים"

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית וברוב של 41 תומכים מול 39 מתנגדים את הצעת חוק של חברי הכנסת עפר שלח (יש עתיד) ועודד פורר (ישראל ביתנו) להשוואת תנאי מתן דמי הפגיעה של עצמאים לאלו של שכירים. זאת, על ידי ביטול סעיף בחוק שקובע כי עצמאים זכאים לתשלום רק בתום תקופה של 12 ימים מיום הפגיעה. חברי הכנסת של ימינה לא נכחו בהצבעה, למרות שהצבעתם הייתה יכולה להוביל לאישור הצעת החוק. היעדרותם גררה עימות באופוזיציה.

ח"כ שלח, מיוזמי ההצעה, תקף את מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד. "‏שני קולות. זה הרוב שבו הפילה הקואליציה המרושעת הזו את הצעת החוק שלי, להשוות את דמי הפגיעה לעצמאים לאלה שמקבלים שכירים. ‏ומי לא בא? הח"כים של ימינה", אמר בתגובה לנפילת החוק. "נפתלי בנט ואוסף הדברנים שלו, שאם היו מרימים אצבע, הציבור הכי מקופח בישראל היה מנצח פעם אחת, לשם שינוי".

הפגנה לציון 50 יום לקבורת העסקים הקטנים, הרצל 25 פינת יפו, ת"א, 25 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הפגנת עצמאים בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

ח"כ פורר הצטרף לדבריו של שלח, והאשים את ימינה בהיעדרותם מהמליאה. "אז זה אחלה שאתם מצייצים לטובת עסקים קטנים ועצמאים, אבל העבודה שלכם היא בכנסת וממנה ברחתם", אמר.

לפי חוק הביטוח הלאומי, מבוטח אשר נפגע בעבודה ואינו מסוגל לעבודה עקב פגיעתו זכאי לדמי פגיעה בתקופה בה לא עבד ועד 91 ימים לכל היותר. לעומת שכירים, במקרה של עובד עצמאי, הוא אינו זכאי לפיצוי בעבור "תקופת הזכאות הראשונה", המוגדרת בחוק כ-12 ימים מיום הפגיעה ובעצם מתחיל לקבל תשלום מהיום ה-13 ואילך. הצעת החוק של פורר ושלח הייתה אמורה לבטל את הסעיף המחריג תשלום לעובדים העצמאים במהלך תקופה זו.

בחודשים האחרונים, בצל המשבר הכלכלי ובעקבות משבר הקורונה, בנט דאג להבליט את דאגתו לעצמאים ובעלי העסקים. הוא הרבה לסייר ברחבי הארץ לפגוש בעלי עסקים שקרסו כלכלית, פרסם מתקפות נגד הממשלה על כך שאינה מטפלת בעצמאים וצבר תאוצה בסקרים, גם כמועמד לראשות הממשלה. היעדרותם של כל חברי מפלגתו מההצבעה, עלולה להציב סימני שאלה גדולים סביב כוונותיו העתידיות.

מימינה נמסר בתגובה כי ההצבעה על החוק היא "עוד ספין מיותר של לפיד שיומם ולילה עוסק בפופוליזם, בעוד אנו פותרים מצוקות פרנסה של אזרחי ישראל". במפלגה טוענים כי חברי הכנסת שלה היו מקוזזים עם חברי קואליציה. "משמע, הצביעו בעד", נמסר.

עוד אמרו בימינה כי "לאחר 71 שנות פעילות הכנסת שווה שביש עתיד יכירו את המושג 'קיזוז'. ימינה תמשיך לפעול למען העצמאיים ולפיד ימשיך לייצר ספינים מיותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully