וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרת דרעי: קנס 10,000 שקלים למוסדות חינוך שיפעלו בניגוד לתקנות

3.11.2020 / 10:24

בעקבות המחלוקת עם הסיעות החרדיות, יו"ר ש"ס הציע להגדיל קנסות על פתיחת מוסדות חינוך בשיעור מופחת, בעוד ההצעה המקורית עמדה על 20 אלף שקלים. גורמים פוליטיים: "טרם הושגו הסכמות". ועדת השרים תדון בנושא בהמשך היום

בווידאו: נתוני האכיפה המשטרתית נחשפים בדיון בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הציע אמש (שני) להעלות את הקנסות על פתיחת עסק או מוסד חינוך בניגוד לחוק מסכום של 5,000 שקלים לעשרת אלפים שקלים, ואת הקנס על קיום אירועים, חתונות או הופעות מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים - כך נודע לוואלה! NEWS. ההצעה באה כפשרה בעקבות המחלוקת בממשלה על סוגיית העלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה. ההצעה המקורית קבעה כי מוסד חינוכי ייקנס ב-20 אלף שקלים.

לפי גורמים פוליטיים, "לא הושגה כל הסכמה סביב המחלוקת על רף הקנסות". ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס היום בשעה 16:30 כדי לדון בהעלאת רף קנסות הקורונה, זאת למרות שטרם הושגה הסכמה עם ראשי הסיעות החרדיות שמתנגדים להצעה המקורית שאושרה אתמול בקבינט הקורונה.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי בדרכו לישיבת בלוק הימין בכנסת 3 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
הצעת פשרה. דרעי/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיפגש היום עם ראשי יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, אך בשלב זה טרם נקבעה פגישה עמם. במפלגה הבהירו כי חבריה יתנגדו בכנסת להעלאת הקנסות, ובש"ס הודיעו כי יכריעו לאחר התייעצות עם נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן.

בנימין נתניהו. מארק ישראל סלם, פלאש 90
יפגש היום עם ראשי יהדות התורה. נתניהו/פלאש 90, מארק ישראל סלם

דרעי טען אמש כי המאבק החרדי הוא לא נגד עצם קיום הקנס אלא נגד העלאתו. הוא אמר בישיבת הקבינט כי זו "טעות חמורה" להכניס סעיף ייחודי לחוק שמטיל קנס על מוסד חינוכי. "אני יודע מאיפה זה מגיע, בגלל איזה כותרת בעיתון. אתם מדברים על מוסד חינוכי, אבל בפועל אתם אומרים תלמודי תורה".

דרעי הסביר כי "להבדיל ממסיבות ואירועים, שם אוכלים ורוקדים ויש שם מקדם הדבקה לעומת מוסדות חינוך שבהם לומדים בלבד. אין הגיון לקנוס מוסדות חינוך ברמת הקנס הגבוהה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully