וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשירותי דת: אין בכוונתי לדון בהמלצה לסיום כהונת הרב הראשי יוסף כדיין

עודכן לאחרונה: 26.10.2020 / 20:54

יעקב אביטן, שמכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים, דחה את המלצת נציב התלונות על השופטים, שפורסמה בוואלה! NEWS. השר מתח ביקורת חריפה על השופט אורי שוהם: "אלחם ככל יכולתי לשמירת וביצור מעמד הרבנות הראשית לישראל". דרעי: "לא ניתן להלך אימים על הרבנים הראשיים"

עריכה: שניר דבוש

השר לשירותי דת יעקב אביטן (ש"ס), שמכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים, הודיע הערב (שני) כי אין בכוונתו לדון בהמלצה לסיום כהונת הרב הראשי יצחק יוסף כדיין. זאת בתגובה לפרסום בוואלה! NEWS על המלצתו של נציב התלונות על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, לבחון את המשך כהונתו כדיין של הרב הראשי לישראל, הרב יוסף. את המלצתו פרסם שוהם לאחר שהרב יוסף התבטא בתקופה האחרונה נגד מערכת בתי המשפט בכלל, ובית המשפט העליון בפרט.

במכתב ששלח לשופט שוהם כתב אביטן כי הנציב חרג מסמכותו. "לא יעלה על הדעת כי הרב הראשי יימנע מלמלא את חובתו ולהביע את עמדתו ההלכתית בעניינים הנתונים להכרעתו, או ימנע חלילה מלפעול למניעת הרחקת יהודים מערכי תורה ומצוות", טען השר. "חרגת מסמכותך. זו אג'נדה שמטרתה הסופית הכנסת התנועות הרפורמיות ורמיסת הסטטוס קוו".

"כמי שמשמש השר לשירותי דת במדינת ישראל, המחויב לשמירת זהותה היהודית של המדינה, לא אאפשר למגמות אלה להתפתח ואעשה את כל אשר לאל ידי ובמסגרת הסמכויות העומדות לרשותי למנוע מצב בו רבנים בישראל יחששו להביע את דעתם ההלכתית בכל נושא, אלחם ככל יכולתי לשמירת וביצור מעמדם של הרבנות הראשית לישראל ובתי הדין הרבניים ושל כלל רבני ישראל", הדגיש.

יעקב אביטן, השר לשירותי דת. -, אתר רשמי
"אג'נדה שמטרתה רמיסת הסטטוס קוו". אביטן/אתר רשמי, -

מוקדם יותר היום, יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הדגיש כי יפעל לשמירת מעמדם ועצמאותם של הרבנים הראשיים לישראל. בשיחה שקיים היום עם הרב יוסף, מחה דרעי על "המלצתו המקוממת והפוגענית של השופט בדימוס שוהם בעניינו". השר הבהיר כי "לא ניתן לרפורמים ואחרים להלך אימים על הרבנים הראשיים לישראל ועל רבנים בכלל ולנסות לסתום את פיהם ולכבול את ידיהם בעתירות שונות ומשונות, שכל מטרתן היא לפגוע בדרך היהדות המסורה לנו מדור דור".

"כיו"ר תנועת ש"ס אפעל בכל כוחי לשמירת מעמדם ועצמאותם של הרבנים הראשיים לישראל, הפועלים על פי חוק ומשמיעים את דעתם הצלולה בנושאי הדת והיהדות", הוסיף דרעי. "דעתו הנחרצת של הראשון לציון כנגד הכנסת מבחני נשים לרבנות, כמו גם נגד רעיונות הרפורמים, מחויבת להישמע ללא מורא וללא משוא פנים".

חבר מפלגתו, ח"כ ינון אזולאי, מחה אף הוא נגד המלצתו של השופט שוהם. בנאומו במליאת הכנסת אמר אזולאי כי "הגיע הזמן שנציב תלונות הציבור והדיניים יבוא מעולם הדיינות, ולא מעולם הלוביסטים שממנו בא אורי שוהם".

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
"לא ניתן להלך אימים על הרבנים הראשיים לישראל". דרעי והרב יצחק יוסף/נועם מושקוביץ

ההחלטתו של שוהם התקבלה לאחר תלונה שהגיש המרכז הרפורמי לדת ומדינה, באמצעות עו"ד אורי נרוב, ובה ציטוטים של הרב יוסף נגד בג"ץ. "אתם יודעים שהבג"ץ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב", אמר הרב יוסף. באותו שיעור הרב תקף את הרפורמים, וקבע כי "הם זייפו את התורה". הוא אף הבהיר כי אין בכוונתו לציית להוראת בית המשפט, "אשבית את כל מערכת המבחנים, יהיה בלגן ורעש וישנו".

הוועדה לבחירת דיינים פועלת בדומה לוועדה למינוי שופטים, ונציגיה הם הרבנים הראשיים לישראל, שר המשפטים, חברי כנסת ונציגי לשכת עורכי הדין. הוועדה נמצאת בשליטה כמעט מוחלטת של ש"ס, והסיכויים שהמלצה כזו תתקבל - נמוך עד לא קיים כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully