וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב התלונות על שופטים: יש לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי יוסף כדיין

עודכן לאחרונה: 25.10.2020 / 17:38

השופט אורי שוהם מסר את ההמלצה לוועדה בעקבות התבטאויות של הרב יצחק יוסף נגד מערכת בתי המשפט. ההחלטה התקבלה לאחר תלונה שהגיש המרכז הרפורמי לדת ולמדינה, ובה ציטוטים של הרב נגד בג"ץ: "מרגיש את עצמו מעל כולם". עם זאת, הסיכויים שהמלצה כזו תתקבל נמוך

אתר רשמי

נציב תלונות הציבור על השופטים, שופט בית המשפט העליון בדימוס אורי שוהם, ממליץ לוועדה לבחירת דיינים לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, כדיין - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. את ההחלטה פרסם שוהם, לאחר שהרב יוסף התבטא בתקופה האחרונה נגד מערכת בתי המשפט בכלל, ובית המשפט העליון בפרט.

מדובר בהחלטה שהתקבלה לאחר תלונה שהגיש המרכז הרפורמי לדת ומדינה, באמצעות עו"ד אורי נרוב, ובה ציטוטים של הרב יוסף נגד בג"ץ. "אתם יודעים שהבג"ץ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב", אמר הרב יוסף. באותו שיעור הרב תקף את הרפורמים, וקבע כי "הם זייפו את התורה". הוא אף הבהיר כי אין בכוונתו לציית להוראת בית המשפט, "אשבית את כל מערכת המבחנים, יהיה בלגן ורעש וישנו".

הוועדה לבחירת דיינים פועלת בדומה לוועדה למינוי שופטים, ונציגיה הם הרבנים הראשיים לישראל, שר המשפטים, חברי כנסת ונציגי לשכת עורכי הדין. הוועדה נמצאת בשליטה כמעט מוחלטת של ש"ס, והסיכויים שהמלצה כזו תתקבל - נמוך עד לא קיים כלל.

יצחק יוסף. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
הרפורמים "זייפו את התורה". הרב יצחק יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

הדברים של הרב יוסף נאמרו ברקע החלטת המדינה לאפשר לנשים לגשת למבחני הלכה ולזכות בהכרה ממלכתית בידע התורני שלהן. הרב יוסף התבקש להגיב על התלונה, ובתגובה, לא חזר בו מהדברים. הרב אף הבהיר כי הוא "עומד אחרי הדברים באופן מלא", וציין כי הם נאמרו בכובעו כרב הראשי לישראל ובנושא המצוי תחת הרבנות הראשית, ולא כדיין.

השופט שוהם דחה טענה זו, ושאל האם באמת סבור הרב יוסף כי כללי האתיקה של דיינים לא יחולו על דיין המשמש כ"רב ראשי או רב עיר". הוא הקשה והוסיף כי "האם מאמין הרב כי דיין שמשמש בתפקיד זה, יוכל להשתלח בדבריו ככל העולה על רוחו, להצהיר בריש גלי כי יתעלם מהוראות בית המשפט העליון, ולשאת דברי נאצה כלפי ציבורים גדולים בחברה הישראלית".

עוד בוואלה!

מונע שקיפות ומבסס שליטה: כך הרב הראשי הספרדי מחזק מעמדו ברבנות

לכתבה המלאה
אורי שוהם. עומר מירון
"מתבטא באופון שאינו ראוי לדיין". השופט אורי שוהם/עומר מירון

השופט שוהם הוסיף כי "ייאמר בלשון ברורה וחד משמעית כי גם כאשר דיין נושא בתפקיד נוסף, אין הדבר פוטר אותו מהחובות החלות על כל דיין ושופט בישראל". לדברי השופט, אין זו הפעם הראשונה שבה הרב יוסף מתבטא ב"אופן שאינו ראוי לדיין בכלל ולדיין בבית הדין הרבני הגדול בפרט".

הוא הבהיר כי למרות כל הקביעות הקודמות בעניינו "הוא הולך ומחריף את התבטאויותיו". לסיום קבע שוהם כי הוא ממליץ לוועדה לבחירת דיינים להתכנס בהקדם ולבחון את המשך כהונת הרב יוסף כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) תקף את דברי השופט שוהם נגד הראשון לציון, ומסר כי "פעם אחר פעם מבקש מר שוהם להצטרף ללהקת המעודדים של התנועה הרפורמית. רק בשבוע שעבר קובלנה שהגשתי נגד שופטת שהפרה את פסיקת בג"ץ בנוגע לאיזוק במרחב הציבורי נדחתה, ואפילו לא בחתימת מר שוהם אלא על ידי עוזרת משפטית".

הוא הוסיף כי "כשמדובר בתנועה הרפורמית הרי שמר שוהם עצמו נעמד דום למתן התייחסות". לדבריו, "דברי הרב הם המשך ישיר לעמדת הרבנות הראשית לישראל עוד מאז הקמת המדינה. כדברי הרב הראשי לישראל דאז הרב יצחק הלוי הרצוג ביחס למערכת המשפט בישראל, שדנה שלא לפי דין תורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully