וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונע שקיפות ומבסס שליטה: כך הרב הראשי הספרדי מחזק מעמדו ברבנות

13.3.2019 / 19:31

הרב יצחק יוסף ולשכתו פועלים למנוע שקיפות ברבנות - כך נודע לוואלה! NEWS. חברי מועצת הרבנות יצביעו על אישור התקנון, אך עיון בנוסח הקודם וזה שיובא לאישור, מגלה כי נערכו שינויים. למשל, סעיף שקבע כי ישיבות המועצה יוקלטו, עבר שינוי כך שיהיה ניתן להחריג ישיבות

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
פועל למנוע שקיפות. הרב הראשי יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, ולשכתו פעלו למנוע שקיפות ברבנות הראשית ולהשיג בה שליטה - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בתקנון חדש לעבודת מועצת הרבנות הראשית, הגוף שאחראי על תפקוד הרבנות שהונח בעבר לפתחם של חברי המועצה, אך עבר שינויים על ידי אנשי הרב במטרה להשיג בגוף שליטה מלאה, לעתים תוך חוסר שקיפות.

במועצת הרבנות הראשית לישראל מכהנים 16 רבנים על פי החלוקה הבאה: שני הרבנים הראשיים לישראל, שמכהנים בתפקיד נשיא המועצה ברוטציה, כל אחד לחמש שנים, ונוסף אליהם רב עיר אחד מכל אחת מן הערים ירושלים, תל אביב, באר שבע וחיפה ו-10 רבנים הנבחרים לכהונה של חמש שנים. המועצה מתכנסת אחת לחודש, ובתקופות מסוימות, פחות מכך. הדיונים מתנהלים בדלתיים סגורות וההחלטות לרוב לא מתפרסמות בתקשורת.

לקריאה נוספת:
לא שטח כבוש: ארה"ב הגדירה את רמת הגולן "שטח ישראלי" בדוח רשמי
צפיפות, איטיות וממשלה שהתעלמה: מחדל התחבורה הציבורית של ישראל
הותר לפרסום: אתי כרייף היא השופטת החשודה בפרשת אפי נוה

אינפו לכתבה על השינויים ברבנות הראשית. עיבוד תמונה
אינפו לכתבה על השינויים ברבנות הראשית/עיבוד תמונה

מועצת הרבנות הראשית לא כפופה לתקנון עבודה מסודר, ובשנים האחרונות התנהלו בתוכה דיונים במטרה לגבש נוסח מוסכם לתקנון כזה. במועצה שהתכנסה בקיץ שעבר, הונח לאישור חבריה נוסח סופי של תקנון עבודה, זאת לאחר שאושר בידי גורמים משפטיים. ברגע האחרון, ההצבעה נדחתה לאור העובדה כי זו הייתה הישיבה האחרונה שבה כיהן הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו, בתפקיד נשיא המועצה.

מחר (חמישי) חברי מועצת הרבנות הראשית צפויים להצביע על אישור התקנון, אך עיון בשני הנוסחים, הנוסח הקודם וזה שיובא לאישור, מגלה כי הנוסח שיובא לאישור עבר שינויים משמעותיים.

כך לדוגמה, סעיף שקבע כי ישיבות המועצה יוקלטו באופן גורף, עבר שינוי כך שיהיה ניתן להחריג ישיבות מסוימות שלא יוקלטו "בנסיבות מוצדקות", באופן רחב, שמאפשר לא להקליט את כל הישיבות. סעיף נוסף שבוטל לחלוטין קבע כי מזכיר המועצה יהיה אחראי לניהול התקין של פרוטוקול הישיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סעיפים נוספים בוטלו או שונו במטרה להשיג לרב שליטה

סעיפים אחרים ששונו נועדו להשיג לרב יוסף שליטה כמעט מלאה במועצה ובהחלטות המתקבלות בה. כך לדוגמה, סעיף שקבע כי שני הרבנים הראשיים רשאים ביחד לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין - בוטל. סעיף שקבע כי אם הרב הראשי שאינו מכהן כנשיא המועצה הגיש הצעה לסדר היום, ייכלל הנושא בסדר יום של הישיבה שנקבעה - בוטל.

גם סעיף שקבע כי בהיעדר נשיא המועצה מהישיבה, ישב בראש הישיבה הרב הראשי השני המכהן כנשיא בית הדין הגדול, עבר שינוי כך שנשיא המועצה הרב יוסף יוכל למנות את כל אחד מחבריה לשמש יו"ר הישיבה.

שינויים אלו, כמו גם שינויים נוספים, ערכו לאחרונה אנשי הרב יוסף, לאחר שנכנס בחודש יולי האחרון לתפקיד נשיא מועצת הרבנות. לטענתם, שינויים אלו נעשו בתיאום עם גורמים משפטיים ולמרות זאת הם מלמדים כי פעלו להשיג שליטה מלאה במועצת הרבנות לעתים תוך כוונה לצמצם את השקיפות בדיונים ובהחלטותיה, וככל שתקנון זה יאושר - התקנון שכולל השינויים ייכנס לתוקף.

מלשכת הרב הראשי יצחק יוסף טרם נמסרה תגובה.

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
הרבנות הראשית/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully