וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרע בחסידות גור עולה שלב: חמישה נעצרו בחשד לסדרת תקיפות ואיומים

החסידים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, חשודים ב-20 מקרי אלימות באשדוד כלפי חרדים שהתפלגו מהזרם המרכזי של החסידות. המאבק החל בעקבות מרד שהוביל בן דודו של האדמו"ר, והחריף לפסים אלימים. באחת התקריות האחרונות התגודדו חסידים סביב דיין וקראו לעברו דברי נאצה. תיעוד

בווידאו: תיעוד של חסידי גור תוקפים מילולית את הרב בצלאל וקסלשטיין/מערכת וואלה! NEWS

חמישה גברים נעצרו הבוקר (שני) בחשד למעורבות ב-20 תקיפות, איומים ופגיעה ברכוש בעקבות המרד בחסידות גור באשדוד. החשודים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, נעצרו בתום חקירה סמויה של צוות שוטרים מיוחד שהוקם בעקבות ריבוי המקרים וחומרתם. הם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, אך שוחררו לאחר מכן, חלקם בתנאים מגבילים.

באחד המקרים, שתיעוד ממנו הגיע לידי וואלה! NEWS, נראים חסידי גור תוקפים את הרב בצלאל וקסלשטיין, דיין שאשתו פוטרה מתפקידה כמורה בבית ספר של החסידות. עשרות חסידים התקבצו סביבו וצעקו לעברו: "בשביל מה באת לפה, לך מפה. כופר בעיקר". ושרו לעברו שירים שבהם כינו אותו "עמלק".

עו"ד רועי אטיאס, המייצג חלק מהמתלוננים, קרא למצות את הדין עם החשודים. "אם יש מי שחשב שההתעללות והסחיטה המתמשכת תעבור בשתיקה, אז זה הזמן להבהיר: אף אחד מהעבריינים לא יימלט, הקהילה הזו אינה שק חבטות ואינה הפקר, נמצא את הדין עם כל אחד ואחד".

קרע בחסידות גור -המשטרה עצרה  5 גברים החשודים בכ- 20 מקרים של תקיפות,איומים ופגיעה ברכוש, אשדוד, 2 בנובמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
מעצר החשודים, היום/דוברות משטרת ישראל

המאבק האלים התפתח בחודשים האחרונים בעקבות המרד בחסידות גור, מהחסידויות הגדולות והחזקות בעולם. המרד שהוביל רבי שאול אלתר, בן דודו של האדמו"ר רבי יעקב אריה אלתר, יצא לדרך באופן רשמי לפני יותר משנה, אז פרש בהפגנתיות מהחסידות המרכזית, הקים חצר ומוסדות, ומאות משפחות התקצבו סביבו.

עוד בוואלה!

לנתק ילדים מהורים: מאחורי הקלעים של המרד המטלטל בחסידות גור

לכתבה המלאה

בעקבות כך, בחסידות הרשמית בהנהגת האדמו"ר הוחלט לסלק את ילדיהם של המורדים ממוסדות החינוך, לאסור השתתפות באירועים שלהם וכן לנתק קשרים משפחתיים עמם. המאבק אף גלש לפסים אלימים מצד חסידיו של רבי יעקב אריה אלתר נגד המורדים ורבניהם, שבהם הם חשודים כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully