וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את שי אוחיון; עימותים התפתחו במקום

2.11.2020 / 1:28

דובר צה"ל הודיע כי בית המחבל חליל דויכאת בכפר רוג'יב הסמוך לשכם נהרס, לאחר שבג"ץ אישר זאת. דויכאת מואשם ברצח הרב אוחיון בפיגוע דקירה באוגוסט בפתח תקווה. במהלך פעילות החיילים התפתחו הפרות סדר אלימות, בהן כ-150 איש הבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי צבע

בווידאו: הריסת בית המחבל שרצח את שי אוחיון בפתח תקווה/צילום: דובר צה"ל

צה"ל הרס הלילה (שני) את ביתו של המחבל חליל דויכאת, בן 46, שרצח את הרב שי אוחיון בפיגוע דקירה בפתח תקווה בחודש אוגוסט האחרון. בעקבות הריסת הבית, שנמצא בכפר רוג'יב הסמוך לשכם, התפתחו במקום הפרות סדר אלימות עם התושבים. כ-150 פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי צבע, ןהחיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

הריסת ביתו של דויכאת מגיע לאחר שבג"ץ אישר את המהלך בשבוע שעבר. בית המשפט את העתירה שהגישו בני משפחת המחבל, ובכך אפשר לצה"ל להרוס את ביתו. השופטים נעם סולברג ויעל וילנר תמכו בדחיית העתירה, וזאת מול השופט מני מזוז שסבר שיש לקבלה, אך נותר במיעוט.

צה"ל הורס את בית המחבל חליל דויכאת, שרצח את שי אוחיון בפיגוע דקירה בפתח תקווה בחודש אוגוסט האחרון, בכפר רוג'יב, הסמוך לשכם. 02 בנובמבר 2020. דובר צה"ל
דחפור הורס את בית המחבל דויכאת בעיירה רוג'יב/דובר צה"ל
שי אוחיון, נרצח בפיגוע בפתח תקווה, 26 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
הרב שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה באוגוסט האחרון/צילום מסך, ללא

הפרקליטות הגישה בחודש ספטמבר האחרון כתב אישום נגד דויכאת, לו מיוחסות עבירות רצח מחמירות והחזקת סכין בנסיבות של מעשה טרור. כתב האישום שהוגש נגד דויכאת מגולל את שורת האירועים החל מהרגע בו החליט לרצוח אזרח ישראלי, ועד למועד הביצוע. על פי האישום, דויכאת, שעבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה בהתאם להיתר עבודה חוקי, החליט לדקור למוות חייל או אזרח יהודי.

לפי הפרקליטות, עת גמלה בלבו של דויכאת ההחלטה להוציא את הפיגוע לפועל ב-26 באוגוסט, נטל המחבל סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מהאתר. לאחר שחיפש קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע תוכנית הפיגוע במשך כשעה, הבחין הנאשם בשעה 13:15 בערך ברב שי אוחיון, שצעד מולו בצומת סגולה. הוא שלף את הסכין מכיס מכנסיו ודקר את אותו שלוש פעמים.

צה"ל הורס את בית המחבל חליל דויכאת, שרצח את שי אוחיון בפיגוע דקירה בפתח תקווה בחודש אוגוסט האחרון, בכפר רוג'יב, הסמוך לשכם. 02 בנובמבר 2020. דובר צה"ל
דחפור הורס את בית המחבל בכפר רוג'יב, הלילה/דובר צה"ל

בשלב זה, כך על פי כתב האישום, הבחין עובר אורח בהתרחשויות. הוא זרק חפץ לעבר דויכאת בניסיון לסייע לאוחיון להיחלץ ממנו. רק אז, הניח המחבל לאוחיון, שהיה כבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום, כשהוא אף שוקל אפשרות לדקור באופן דומה ישראלים נוספים. מיד לאחר מכן, הגיעו כוחות משטרה לזירת הפיגוע. הם הצליחו להשתלט על דויכאת במקום ועצרו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully